Te koop

Wednesday, November 9, 2022

Nòg meer dierenpantoffels

Je kon het aan zien komen, natuurlijk... Als Guus gehaakte pantoffels van oma krijgt, dan wil Moos ook gehaakte pantoffels. Hij doet zijn broer in alles na!

We vonden de 'leeuwen' pantoffels wel leuk voor hem en nu ik eenmaal 'ervaring' had, ging het haken reuze snel. 

Het garen kon is zo uit 'mijn winkeltje' pakken, wat is dat een genot zeg... 
Evenals dit blog, dat moet ik toch nog eens even onderstrepen. Ik ben zò blij met mijn nieuwe blog, want alles werkt snel en goed.
Misschien mis je de lijst van blogs die ik volg, maar die heb ik weg gelaten omdat ik altijd via de leeslijst op het dashboard andere blogs lees.
Dan staat de nieuwste berichten bovenaan, en dat is met de nieuwe gadget 'blogs die ik volg' niet zo.
Dus ik vond het geen meerwaarde hebben.

Maar terug naar de pantoffels voor Moos. Ik heb dezelfde maat als voor Guus aangehouden, maar dunner garen en dito haaknaald gebruikt. Het was een beetje een gok; maar het is goed uitgevallen.
Er zijn weinig tussendoor foto's, behalve deze van hiernaast. Moos nam ze lekker mee naar huis!


Ja, en toen kreeg Guus het idee om net als Moos zijn dierenpantoffels mee naar huis te nemen.
En hij wilde nog wel een extra paar hebben voor als hij bij ons is. 'En dan niet van die haren erop, oma...!' Hij koos voor ...
En natuurlijk ging hij zelf wel even de kleuren uitzoeken boven. Dit is waar hij mee naar beneden kwam...


En zo ging ik wéér aan de slag! Ik haak nu het hele pantoffeltje met naald 3,5 (garen is Royal) omdat de grijze Koala pantoffels van Guus toch snel een beetje gingen lubberen.
Ik heb daar bovendien ook nog een boordje op gehaakt, net als hierboven bij het lieve Varkentje. 
Daarmee zijn het meteen boots geworden. Zo blijven ze veel beter aan de voeten zitten en het is nog warmer ook.


Even doorhaken en toen waren de pantoffeltjes klaar; Guus deed ze meteen aan toen hij uit school kwam.
En nu is oma voorlopig wel weer even klaar met deze dierenpantoffels haken. Het boekje staat weer netjes in de kast!

22 comments:

  1. Schattige varkentjes met echte flaporen, heeft Guus goed gekozen.
    Inderdaad wel extra fijn met de boordjes eraan.

    ReplyDelete
  2. Wat zijn ze mooi, die dieren pantoffels/boots. Is wel fijner met zo’n extra boord. Prachtige kleuren. Heeft Moos ook een 2e paar voor als hij bij oma is? Groet, Dientje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fijn dat de blog beter werkt, niets is irritanter dan dingen die niet doen wat jij wilt. Die lijst met blogs die jij volgt, vond ik in het begin van mijn blogtijd wel handig. Daardoor ging ik ook op andere blogs kijken. Bij mijzelf vind ik het onderhand irritant, ik kan geen nieuwe blogs toevoegen. Ik zat er ook over te denken hem weg te doen. Dus wie weet. Groet, Dientje

      Delete
    2. Ja, eigenlijk zou Moos ook nog een extra paar moeten...
      Even wachten tot de zin er weer is!

      Delete
  3. Heerlijk toch, dat Guus zelf hele felle kleurtjes heeft gekozen! Ik vind je pantoffeltjes leuk geworden.

    ReplyDelete
  4. Super leuk ik ben verliefd op deze grappige voetjes. Vond het boekje nog wat prijzig dus nog maar even wachten of ff in de bieb kijken .

    ReplyDelete
  5. Wat een leuke pantoffels. Als ik kon breien zou ik ze zeker ook maken. En dat Guus dat mooie roze en paars koos vind ik enig.
    Fijn dat je weer met plezier blogt, want ik zou je vreselijk missen als je stopt.

    ReplyDelete
  6. Is dat niet geweldig? Wat een een succes met de pantoffeltjes. Lekker warm en dan in je eigen kleurtjes nóg een paar bestellen… Iedereen blij!

    ReplyDelete
  7. Ah, ook deze 2 paar zijn geweldig! Die mannen hebben het goed bekeken. Gelukkig groeien ze vast snel en kunnen ze binnenkort weer nieuwe slofjes uitzoeken, haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O ja, je blog is zeker een verademing, al moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik het trage op de koop toe nam, want ik wil toch altijd graag zien wat je gemaakt hebt en reageren.

      Delete
  8. Nee, je bent niet klaar Elizabeth, want Moos wil natuurlijk nu ook pantoffels voor als hij bij jullie is, en ook zelf uitzoeken.
    Ben heel benieuwd waar hij mee aankomt.
    Dat doet oma toch wel?
    Maar deze leeuwen en varkens zijn weer heel leuk geworden.
    Misschien ook eens maken in maatje 39? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nee hoor, ik maak ze alleen maar in kindermaten!

      Delete
  9. Roze biggetjetjespantoffels, helemaal geweldig. Wat zijn kleinkinderen toch leuk.

    ReplyDelete
  10. Ook ik vind dat Moos nog een tweede paar verdiend, ik denk dat je het boekje nog even uit de kast moet halen😉. Je kent het patroon vadt al uit je hoofd? Handig dat je het aan kan passen nu je weet wat verbeterpuntjes zijn.
    Lekker dat je nieuwe blog je bevalt. Mij ook, nu ik niet meer halverwege het maken van een reactie opgeschrikt wordt doordat de site opnieuw opstart 😊.

    ReplyDelete
  11. Hoho...... pak dat boekje er maar weer gauw bij want als ik je berichtje lees wil Moos ook nog een paar pantoffeltjes voor bij opa en oma, let maar op!!
    🤣
    Ze zijn echt super leuk en nog leuker omdat de kinderen er zo blij mee zijn.
    Dankbaar om voor hun te haken lijkt mij.
    Heerlijk hè, een eigen "winkeltje", je hebt als zo netjes liggen en je ziet in 1 oogopslag wat je hebt.
    Leuk dat Guus zijn eigen kleurtjes ging kiezen, hij heeft wel smaak, ze staan hem prachtig, deze leuke varkentjes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, ik denk wel dat je gelijk krijgt met Moos...

      Delete
  12. Wat is het toch enig om te zien die kindervoetjes in ie schattige
    pantoffeltjes, die oren van de biggen, haha het werkt echt op mijn
    lachspieren. En als ze rondrennen is het helemaal een guitig
    aanzicht denk ik, PRACHTIG!!!
    Kan me voorstellen Elizabeth dat je heel tevreden bent met je
    nieuwe blog, alles werkt natuurlijk als een tierelier, maar ik vind
    het wel jammer dat je de lijst van blogs die je volgt, hebt
    weg gelaten, ik zat daar ook vaak te snuffelen en ontdekte
    weer een nieuw leuk blog. Net heb ik even gekeken bij de
    gadget 'blogs die ik volg' maar ook nu kun je gewoon de
    meeste recente bovenaan aanvinken zag ik. Neemt niet weg
    dat het uiteraard jouw keus is of je dat wilt of niet. Het is nu
    tegenwoordig wel iets ingewikkelder om blogs toe te voegen,
    maar zeker wel goed te doen. Zelf had ik de gadget een tijdje
    geleden per ongeluk verwijderd maar heb gevonden hoe je
    ze weer moest plaatsen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De gadget is er idd nog, maar bij mij werkt het vinkje niet zodat de meest recente blogberichten toch niet bovenaan komen. Ik heb het 3 keer geprobeerd, maar helaas...

      Delete
  13. Ooooh, wat zijn ze leuk. En zo grappig, dat van die haren!

    ReplyDelete
  14. Wat zijn ze leuk. Met een boord eraan vind ik ze ook mooier. Wat leuk dat Guus zelf de kleuren uitzocht.

    ReplyDelete
  15. Wat ontzettend leuk, zo'n enthousiasme bij je kleinzoon! Ze zijn mooi gelukt, de pantoffels, en dat extra boordje lijkt me ook heel fijn.

    ReplyDelete
  16. Zo houden ze lekkere warme voetjes!

    ReplyDelete