Te koop

Monday, October 17, 2022

Opruimen

Ja, opruimen... Daar heb ik wel vaker over geblogd; het is blijkbaar een steeds terugkerende activiteit.
En daarom maak ik er maar een label van. Deze keer betreft het (voor de zoveelste keer) de hobbyzolder.
Omdat we nu beneden een flinke boekenkast hebben, waren de meeste boeken daar al naar toe verhuisd.

Alleen de hobbyboeken stonden nog boven. Mijn simpele oude boekenkastje was nu half leeg en ik bedacht dat ik daar misschien wel mijn 'wol' op kleur kon sorteren. 
Die zat allemaal in plastic boxen, maar dat beviel me toch niet omdat het steeds een rommeltje werd.
Nu wist ik eigenlijk niet dat ik inmiddels zoveel bollen had (gekregen en meegenomen uit de kringloop).
Ik kon er nog wel een boekenkast bij gebruiken!

Vorige week was ik jarig en ik had o.a. een simpele boekenkast met ongeveer dezelfde afmetingen op mijn verlanglijst staan.
Het is me gelukt om hem zelf in elkaar te zetten, want het was een bouwpakket.
En toen kon het sorteerfeestje verder gaan...
De vakken van de witte kast zijn iets groter dan die van mijn oude boekenkast. Dus soms was het handiger om van een klein vakje naar een grotere te verhuizen.

In deze kasten liggen nu alle bollen, geschikt voor naald 4 t/m 6.
Het dunnere garen ligt in ladekastjes en mijn katoenen bolletjes ook.


En dan maar meteen weer even een paar fotootjes van mijn hobbyhoek. Ik weet dat een aantal bloglezers dat leuk vindt om te zien. En zelf ben ik daar ook altijd benieuwd naar!


Een breedbeeld foto voor het totaaloverzicht, helaas een beetje donker uitgevallen...


Links een klein kastje met hobbyboeken en daarachter nog 2 witte kastjes met planken waarop cassettes met tijdschriften staan (Ariadne's, Quiltmania, Poppenmode, etc). en allerlei mappen met verzamelde patronen.
Rechtsboven zie je een deel van de papiervoorraad en de mappen met verzameld plaatmateriaal uit tijdschriften.
En rechtsonder een klein stukje van mijn werkblad, dat rust op 2 ikea ladekastjes waarin ik kleurpotloden, stiften, markers, stickers, tape, verfmateriaal en stempels geordend heb liggen.



Op mijn witte werktafel staat het volgende sorteerklusje klaar; kleine bolletjes op kleur in de mandjes doen.
En op het onderste deel van de collage zie je mijn Flows en Dapne's Diary's, kwartetspellen, grote stempeldozen en de plastic boxen met stofjes. 
Ik hoef me niet te vervelen dus...
De afgelopen maanden heb ik heel weinig op de hobbyzolder gezeten, maar ik denk dat dit nu wel gaat veranderen. Ik heb er echt weer zin in!


16 comments:

  1. Dat ziet er heel goed uit, keurig netjes! En dat werkt zoveel lekkerder dan een in een bende! Eerst niet, want dan ben je alles "kwijt", maar daarna is het zo fijn! Mijn hobbykamer is nu een enorme bende, gevolg: er komt niets meer uit mijn handen. Ik ben in huis aan het reorganiseren en denk er over om mijn hobbykamer een etage lager in te richten, ik heb nu immers het huis voor mij alleen, dus ik ben nog even niet zo gretig met opruimen. Of misschien juist wel slim, dat is makkelijker met verplaatsen....

    ReplyDelete
  2. Het is inderdaad leuk om andere hobbyruimtes te zien! Wat heb je een gezellige werkruimte, dat nodigt uit tot binnenlopen en bezig gaan. Je kast(en) met bollen op kleur ziet er zó uitnodigend uit. Net als jij heb ik alles in kratten en dozen en dan raak je toch kwijt wat je allemaal in huis hebt. Maar ik heb wel alles gesorteerd op merk en op dikte, bijvoorbeeld; verschillende kleuren Fabel heb ik in één doos. Het blijft (voor mij) moeilijk om een keus te maken in opruimen op kleur of opruimen op soort 😊. En dan je papierhobby, wat heb je heerlijk veel en wat mooi gesorteerd! Je foto's hebben mij tot nadenken gezet; misschien moet ik eens na gaan denken over een andere indeling.😂

    ReplyDelete
  3. Wat netjes en geordend. En een lekkere ruimte. Wat kun je schrikken van je voorraad als je gaat opruimen / sorteren. Heb ik zoveel! Ik moet ook nodig weer eens door mijn kamer, maar omdat er tijdelijk dingen van de zolder staan, duurt dat nog wel even. Ach, ik weet nog waar alles ligt of staat en kan er bij. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  4. Netjes hoor, en wat een heerlijke plek zo!

    ReplyDelete
  5. Wist niet meer hoe ik je in mijn bookmarks moest zetten, ben daar toch al niet zo’n held in, maar het is gelukt.
    Prachtige kaarten heb je weer gemaakt en een mooi beeld geef je van je hobbykamer, schitterend alle twee.
    Mooie foto ook van jullie “Landgoed”.

    ReplyDelete
  6. Zo mooi, al die bolletjes in de kast! Geweldige hobbykamer heb jij.

    ReplyDelete
  7. Wat een prachtige hobbyzolder heb je! Zo lekker groot en netjes.
    Dat netjes is natuurlijk omdat je net hebt opgeruimd hahaha.
    Prachtig die twee kasten vol met wol.
    Was eens in een wolwinkel en genoot alleen al van de prachtige zachte bollen en de kleuren. Eigenlijk nog leuker dan lapjes omdat ze zo zacht zijn.
    Zie op de foto's geen radiators, maar hopelijk is er wel verwarming, anders wordt het kleumen van de winter.
    Lekker genieten van je eigen plekje vol met moois.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja hoor, we hebben 2 radiatoren op de zolderverdieping en de airco's kunnen ook nog verwarmen...

      Delete
  8. Wat een leuke hobbykamer en fijn alles weer op zijn plek.Mooi al die bolletjes op kleur en dikte.
    Ik denk dat je graag op je hobbyzolder gaat werken.

    ReplyDelete
  9. Wat een prachtige kamer heb je. Heerlijk om daar bezig te zijn, lijkt mij. En dan al dat prachtige garen, echt een droomplek.

    ReplyDelete
  10. Ik vind het altijd erg leuk om iemands hobbykamer/werkplek te zien. Wat heerlijk, al die bolletjes op kleur gesorteerd. En wat een fijne kamer is het in z'n geheel, ik denk dat je daar de komende maanden weer heel wat uurtjes met plezier zult doorbrengen.

    ReplyDelete
  11. Leuk om al die gesorteerde spulletjes bij elkaar te zien,
    het is echt een super plek om bezig te zijn. En ik denk
    nu we langzaamaan richting de winter gaan dat je daar
    heerlijk allerlei hobby's ter hand gaat nemen.
    Die twee kasten met wolletjes, je kan bijna wel een winkeltje
    beginnen.

    ReplyDelete
  12. Wat leuk dat jij nu juist foto's laat zien van een opgeruimde knutsel kamer terwijl ik er middenin zit, in het opruimen, verhuizen naar een andere kamer en ordenen
    Man man wat kan een mens veel spullen hebben🤣.
    Wat heb jij het allemaal netjes en gezellig, het nodigd enorm uit om daar te gaan zitten.
    Heerlijke ruimte.
    En je hebt gelijk, ik kijk ook graag naar foto's en lees graag berichtjes over de hobby ruimte van anderen.

    ReplyDelete
  13. Wat een gezellige plek is het geworden en fijn dat alles zo gesorteerd is, dat 'werkt' ook heel prettig denk ik. Ik dacht dat ik veel spulletjes had, maar jij wint, wauw ;) Inderdaad je hoeft je niet te vervelen, maar volgens mij had je daar toch al geen last van :) Groetjes Anita

    ReplyDelete
  14. Ja daar ben ik altijd nieuwsgierig naar. Wat ziet het er spik en span uit. En wat een kast met bollen heel gaaf.

    ReplyDelete
  15. Het ziet er zo gezellig uit op je zolderkamertje.
    En die wol, je krijgt zo zin om wat uit te zoeken.

    ReplyDelete