Te koop

Monday, October 31, 2022

Dierenpantoffels

 

Op mijn verjaardag werd ik verrast met dit boekje. 
Ik was echt verrast, want ik kende het helemaal niet en alleen de voorkant bracht me al in vervoering...

Alle modellen (er zijn er ... geloof ik), zijn in 3 kindermaten te haken en eveneens in 3 maten voor volwassenen.

Er is een uitgebreide algemene beschrijving, die verduidelijkt is met tekeningen en foto's.

Toen de kleinkinderen 's middags kwamen, was Guus er als een haas bij! Oma..., ga je die voor mij maken? 

Natuurlijk wilde ik dat heel graag doen!



Guus heeft de 'Slaperige Koala' gekozen en ik heb me eerst maar eens verdiept in de basisinformatie.
Er zijn 3 variaties; slippers, sloffen een boots. Je begint met de zolen (dubbel en vaak zijn de binnenzolen een andere kleur) die je aan elkaar haakt, vervolgens haak je een rand en ga je verder met de bovenkant waarbij je nog een apart bovenstukje haakt dat je erin naait. 
Op de foto hierboven zie je dat niet goed, maar het zit onder de zwarte neus van de Koala.
Dan komt er een rand voor de sloffen en ga je eventueel verder met reliëfstokjes als je boots wil maken.

Bij elk model dierenpantoffel staat speciale informatie over de kleuren, de oren, de neus, hoorns of franjes. Het is een superleuk boek!

De voet van Guus werd afgetekend op een stukje papier en dat kwam het meest overeen met de S-maat voor de kinderen. 
Ik heb gehaakt op naald 3,5 (zolen) en 4 (rest van de onderdelen) en met Royal van Zeeman.


Ja hoor, ze passen perfect! Guus wilde ze meteen niet meer uit doen, maar ik wilde er nog anti-slip zooltjes onder doen. Ook dat staat in het boek beschreven en er zijn voorbeelden op ware grootte gegeven. Je maakt de zolen van een stukje anti-slip onderkleed.


De kleinste maat (links) vond ik toch te smal, dus ik knipte een iets grotere zool.


De zooltjes zijn met bijpassend garen vastgenaaid, alleen in de buitenste gehaakte zool zodat je er aan de binnenkant niets van ziet.

Guus is er heel blij mee en als hij bij ons is, kan hij meteen zijn pantoffels aan!

17 comments:

  1. Wat een grappige pantoffels. Die voor Guus zijn leuk geworden. Hij loopt vast trots door het huis. Welke haak je voor jezelf? Fijne dag. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  2. Superschattig en heel goed dat er antislip-zooltjes onder zitten!

    ReplyDelete
  3. Wwat een leuk boekje en dat Guus er als een haas bij was dat snap ik gelijk pienter mannetje. 😏 zo n boek zou ik hier moeten verstoppen. Ik ken het niet maar ben nu al om. Iets voor de sint misschien, 🤔

    ReplyDelete
  4. Wat een leuk boek! Mooi dat je er verschillende modellen uit kunt maken. Ook grappig dat er kinder- én volwassenmaten in staan. Misschien wil de pappa of mamma van Guus ook wel een paar panda's aan de voeten. 😉

    ReplyDelete
  5. Wat een leuk boekje super leuke pantoffels van Guus.
    Weer een ideetje om op mijn lijstje te zetten.

    ReplyDelete
  6. Inderdaad een leuk boekje en wat zijn de pantoffels die je gemaakt hebt voor Guus leuk geworden. Goed idee van die anti-slip zooltjes.
    Ik heb het boekje ook nog nooit gezien, wat een leuk cadeau.
    Groetjes Anita

    ReplyDelete
  7. Wat leuk! Goed bedacht, dit cadeau. Kreeg je het soms van Guus?

    ReplyDelete
  8. Enig die pantoffeltjes! Als ik Guus was, zou ik aan oma vragen om ze allemaal in zijn maat te maken zodat ie elke dag een paar andere aan kan doen. Dat zou leuk zijn toch oma?
    Hopelijk leest hij je blog nog niet, anders ben je de pineut :-)
    Je hebt ze prachtig gemaakt hoor.

    ReplyDelete
  9. Een enig boek. En die Guus boft met zijn oma die meteen prachtige sloffen voor hem maakt. Ze zijn echt super. Ga je ze ook voor jezelf maken?

    ReplyDelete
  10. Als ik het zo lees, is het best nog een heel werk. Maar wat zijn ze leuk. En wat handig dat je iemand in de buurt had die ze ook kon passen. Nu weet je zeker dat ze goed gelukt zijn.
    Wat zal Guus heerlijke warme voeten hebben.

    ReplyDelete
  11. Haha, snap volkomen dat Guus er als de kippen bij was,
    wat zijn ze ontzettend leuk geworden Elizabeth, en goed die
    veiligheid zooltjes er onder. Het is is een leuk boekje waar
    je vast nog veel meer patroontjes uit gaat maken.

    ReplyDelete
  12. Haha, die Guus, wat een slimmerik !
    Het zijn ook zo’n leuke sloffen.

    ReplyDelete
  13. Wat een leuk kado.
    Het zijn schattige pantoffels.
    Ik vind de foto van de pantoffels aan Guus zijn voetjes zo leuk, haha, hij ligt met zijn voetjes omhoog zodat hij steeds naar de leuke pantoffels kan kijken.
    Ik denk dat hij ze ook aanhoudt als hij mag bed gaat, whahahaaaa.
    Ga maar gauw de rest van de diertjes ook maken, want de volgende bestelling komt vast volgende week al.

    ReplyDelete
  14. Wat een leuke verrassing en gelijk goed gebruikt, heel erg leuk!

    ReplyDelete