Te koop

Monday, April 22, 2024

Oranje

Eigenlijk heb ik een hekel aan de kleur oranje. Nu zijn er natuurlijk verschillende 'tinten' oranje en daarvan vind ik dan pompoenoranje nog wel gaan. Ik heb er zelfs een pulli van... en het staat me nog ook.

Maar dat felle oranje van feestartikelen vind ik verschrikkelijk! Het doet gewoon zeer aan je ogen.


Toch waagde ik me aan het haken van een oranje tompouce...; Claudia vroeg er om en wilde graag tegen de tijd van koningsdag een flinke voorraad hebben.


Het was voor mij meteen een mooie manier om die feloranje katoen eens te gebruiken die al zo lang in het laatje lag te liggen...
De tompoucen bestaan uit onder- en bovenkantwafel en daartussenin drie lagen vulling.
De glazuurlaag is gemaakt met de tunische basishaaksteek.

Ik gebruikte het patroontje van de Hema

Het was een leuke afwisseling om te haken en ze lagen klaar op een bordje bij ons op tafel.


Als we bezoek kregen, moesten men er wel om lachen... Ze lijken ook nèt echt. 
Toen Moos (toen nog 2,5 jaar) ze zag, pakte hij er eentje op en opa stimuleerde hem om een hapje te nemen, maar dat deed hij toch lekker niet...


Maar na 7 taartjes vond ik wel weer genoeg en inmiddels zijn ze allang bij Claudia beland, of misschien al verkocht. En dat is uiteindelijk toch de bedoeling.


26 comments:

  1. Je zou er zo in willen happen.

    ReplyDelete
  2. Wat zien die er leuk uit zeg! Net echt!

    ReplyDelete
  3. Geweldig, ik krijg meteen zin in een tompouce, ze zijn om in te happen!

    ReplyDelete
  4. Ze zien er APPETIJTELIJKER uit dan dat de meeste echte smaken na al die veranderingen die de oorspronkelijke Tompouce in de loop der jaren ondergaan heeft.De Millefeuille zoals ze in Frankrijk heten(letterlijk duizendlaagjesbladerdeeg)en de echte banketbakkers room(geel van de eidooiers)kom ik nog zelden tegen in mijn omgeving,maar we rijden er graag voor naar België daar weten ze bij de bakker nog wel hoe het moet.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Ze zijn goed gelukt en lijken net echt. En het vlaggetje erop maakt het helemaal af. Zou toch wel leuk zijn als je een reactie krijgt van Claudia of ze daadwerkelijk verkocht zijn

    ReplyDelete
  6. Wat een superleuke gebakjes. Je zou er zo in bijten hoor. Ik vind de slagroom erg goed gelukt.

    ReplyDelete
  7. Ze zijn prachtig! En inderdaad een mooie manier om van dat oranje garen af te komen :-) Misschien kun je ook nog eens wat met een regenboog doen, daar heb je deze kleur ook voor nodig ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maar dat felle oranje zit toch niet in de regenboog?

      Delete
  8. Wat ontzettend leuk gedaan, ze zien er heerlijk uit!

    ReplyDelete
  9. Wat zijn ze mooi, ze zien er inderdaad zo lekker uit, om je tanden in te zetten :)
    Ook weer leuk gedaan :) Groetjes Anita

    ReplyDelete
  10. Ha ha mooi zo voor koningsdag goed gelukt en nooit eerder gezien

    ReplyDelete
  11. Wat een prachtige tompouce! Ik zou er graag 2 willen bestellen. Onze buren zijn namelijk 60 jaar getrouwd en dol op tompouce!

    ReplyDelete
  12. Ik vind ze om te gillen...van de lach. We zullen weer kijken hoor, naar de Koningsdag in Maastricht. Helaas zonder oranje tompoucen, die kennen ze niet in Frankrijk.

    ReplyDelete
  13. Tig jaar geleden heb ik ze ook gehaakt. Ik vond het een rot patroon. Mijn tompoucen zagen er niet zo mooi uit als de jouwe. Prachtig gemaakt. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  14. Ik zou er zo mijn tanden inzetten zie zien er geweldig lekker uit.
    En gemaakt voor een goed doel?
    Jij weet in elk geval van ieder haakwerk iets moois te maken
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  15. Wat een giller Elizabeth, vind ze echt helemaal TOP. Krijg er echt spontaan
    zin in om mijn tanden erin te zetten. Echt fantastisch en dan ook nog gehaakte vlaggetjes.

    ReplyDelete
  16. Ahhhhh..... wat ongelooflijk leuk! Als je door je wimpers kijkt zijn ze net echt!

    ReplyDelete
  17. Heel feestelijk deze tompouchen, leuk!
    Ze vliegen vast als zoete broodjes over de toonbank bij Claudia.

    ReplyDelete
  18. Ooooh, wat zijn die leuk, écht helemaal geweldig. Die had ik vroeger moeten hebben, toen ik nog op koninginnedag jarig was, zou erg leuk hebben gestaan op de feesttafel. Wat ben je toch een haak(STER).

    ReplyDelete
  19. Ach wat leuk! Ze lijken best echt. Leuk om dat met Koningsdag op tafel te zetten i.p.v. echte :-)

    ReplyDelete