Te koop

Friday, March 15, 2024

Roze dekentje met olifant


Het roze dekentje met de olifant is ook weer af. Hier liet ik het begin zien en daarna ben ik in een sneltreinvaart verder gegaan.
Op een gegeven moment kon ik de deken niet langer meer maken omdat de middenkleur roze op was.


De applicatie van de olifant stond niet op het patroon, maar ik kon n.a.v. de foto wel ongeveer zien hoe deze was gehaakt. Hierboven zie je hoe het oor is opgebouwd, daarna met grijs en vasten rondom gehaakt.


En hier is dan de hele deken! De afmetingen zijn ongeveer 85 bij 110 cm. 
Ik heb nog een toer vasten met wit en grijs rondom de deken gemaakt.
Over de applicatie ben ik niet helemaal tevreden en dat komt vooral door de gehaakte zwarte ogen.


Ik vond veiligheidsoogjes niet zo'n goed idee voor een dekentje, maar ik had de rondjes wel kleiner moeten haken. Ik zag het pas toen alles goed vast zat...

De deken is bestemd voor een goed doel, maar ik weet nog niet welke.

24 comments:

  1. Dit blijft een mooi patroon! En het olifantje er op maakt het helemaal af.
    Mijn moeder haakte ooit een sprei met dit patroon.

    ReplyDelete
  2. Het is een lief dekentje geworden voor een lief meisje. Mag natuurlijk ook een jongetje zijn :-)

    ReplyDelete
  3. Superleuk, met dat olifantje!

    ReplyDelete
  4. Mooi en lief dekentje is het geworden. Het olifantje is een leuk extraatje.

    ReplyDelete
  5. Het is een prachtig dekentjes geworden Elizabeth, het is weer met veel liefde gehaakt, ingebouwde extra warmte.

    ReplyDelete
  6. Wat een leuk setje! Misschien worden de donkere ogen wat gezelliger als je er witte vlekjes (oogglans) op boduurt?

    ReplyDelete
  7. Wat een lief dekentje en dat olifantje maakt het helemaal af. Degene die dit dekentje via het goede doel ontvangt zal er vast heel erg blij mee zijn. Groet, Annemarie

    ReplyDelete
  8. Erg leuk zeg! Wat ga je lekker snel met al die verschillende haakwerken voor het goede doel.

    ReplyDelete
  9. Wat een lief dekentje. Het olifantje is een prachtige versiering. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  10. Bonita, bonita, me gusta muchísimo. BESICOS.

    ReplyDelete
  11. Het is echt een heel lieflijk dekentje, daar zal weer een klein
    lief kindje heel veel plezier van hebben. En zo leuk met dat olifantje.
    Weer super gemaakt Elizabeth, je bent een kanjer!!!

    ReplyDelete
  12. Prachtig dat dekentje en zeker is de olifant wel leuk als extra die ogen worden steeds beter ogen borduren of schilderen blijft een dingetje. Lukt de ene keer beter dan de andere keer.

    ReplyDelete
  13. Wat een schattige deken. Je bent heel actief en creatief bezig. En inspirerend. Ik ga ook maar weer eens aan de slag. Fijn weekend.

    ReplyDelete
  14. Ik vind het een leuk.
    Wat mooi gemaakt zeg.
    Kan je in de ogen niet en klein wit of roze borduurseltje doen dan gaan ze meer spreken en doorbreek je het grote ervan.
    Van mijn hoeft het niet maar misschien ben je dan zelf meer tevreden?

    ReplyDelete
  15. Ik vind het een leuk.
    Wat mooi gemaakt zeg.
    Kan je in de ogen niet en klein wit of roze borduurseltje doen dan gaan ze meer spreken en doorbreek je het grote ervan.
    Van mijn hoeft het niet maar misschien ben je dan zelf meer tevreden?

    ReplyDelete
  16. Een lief dekentje weer zo mooi gemaakt samen met het olifantje.
    Buurman en Buurman uit het vorig blogje zijn met hun kleurtjes duidelijk aanwezig. Heel anders dan het dekentje maar zo leuk.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  17. Schattig, en iemand gaat hier heel blij mee worden, dat is zeker !

    ReplyDelete
  18. Een heel lief en geslaagd dekentje met lekkere vrolijke kleuren :) Benieuwd welk goed doel je kiest, maar zeker is dat daar een klein meisje heerlijk onder kan slapen. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  19. Wat leuk dat je zo'n mooi dekentje voor een goed doel bestemt! Heel leuk dat olifantje, hoor. Ik snap dat je daar niet helemaal tevreden over bent, over de ogen. Misschien was wit beter met een zwarte pupil.

    ReplyDelete
  20. Het is zo'n mooi dekentje geworden. De kleuren passen zo goed bij elkaar.
    En het olifantje erop geeft het nog wat extra. En die oogjes, dat blijft een lastig iets.

    ReplyDelete