Te koop

Tuesday, March 19, 2024

Buurman en Buurman

En de poppen zijn af, maar wat een klus! Je realiseert je van tevoren niet dat er zoveel steekjes gehaakt moeten worden. Het zijn allemaal vasten, dus opschieten doet het bepaald niet.
Ze zijn ongeveer 30 cm lang en 10 cm breed en gehaakt met katoen op haaknaald 2,5.




Wat misschien ook niet hielp, was dat ik een Tsjechisch patroon had. Maar het was het enige gratis patroon dat ik kon vinden en wat ik ook goed vond lijken op de buurmannen in de filmpjes.

Zoals ik al eens eerder schreef, kun je met google lens een heel eind komen als je wat haakervaring hebt.
En er stonden duidelijke foto's bij het originele patroon.

Maar al met al is het dan toch gelukt! De poppen zijn net op tijd af, want Moos is vandaag jarig en viert het a.s. vrijdag. Ik hoop dat ik een paar leuke foto's van hem kan maken met de buurmannen en dan houden jullie die nog tegoed!

A je to !!


27 comments:

  1. Ze zijn echt leuk geworden!
    Gefeliciteerd met Moos en ik denk dat hij heel erg blij met Buurman en Buurman gaat zijn.

    ReplyDelete
  2. O. Die zijn echt geweldig leuk geworden. Veel werk maar het eind resultaat is zo mooi en leuk. Proficiat met de verjaardag van Moos.
    Groeten marga

    ReplyDelete
  3. Ik vind ze toch zo grappig, echt heel leuk gedaan!

    ReplyDelete
  4. Heel erg leuk! En gefeliciteerd met Moos!

    ReplyDelete
  5. Heel erg leuk, dus al je moeite is beloond 😉

    ReplyDelete
  6. Ze zijn echt enig geworden! Zo te zien ook nog heel groot.
    Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Moos.
    Gezellige dag vrijdag.

    ReplyDelete
  7. Ah, die zijn superleuk geworden.

    ReplyDelete
  8. Wat zijn ze goed gelukt. Je bent handiger dan deze mannen samen.

    ReplyDelete
  9. Wat zijn ze leuk. Dat is vast een heel blij kleinkind

    ReplyDelete
  10. Super, wat zijn ze leuk geworden zeg!! Ik zie het helemaal voor me, Moos met de twee poppen op schoot naar Buurman en Buurman kijkend op TV :-) Heel geslaagd Elizabeth
    Groetjes Anita

    ReplyDelete
  11. OHHHHHHH.... Wat geweldig!! Ben benieuwd wat Moos ervan zegt

    ReplyDelete
  12. Echt leuk die twee buurmannen ze hebben wel wat van de broekzak poppies oje ik zie alweer een nieuwe uitdaging 😅

    ReplyDelete
  13. Het was vast een flinke klus, maar het resultaat is er naar. Mooi gelukt!

    ReplyDelete
  14. Gefeliciteerd met Moos. Wat zal hij blij zijn met de poppen, ze zien er heel geslaagd uit!

    ReplyDelete
  15. Ohhh, wat een geweldig stel is het geworden, ze lijken enorm op de echte filmsterren. Leuk zo groot! Ik ben heel benieuwd wat Moos ervan vindt.

    ReplyDelete
  16. Oh, wat zijn ze leuk. Ik moest echt lachen toen ik ze zag, ze staan er zo lekker stoer bij. Benieuwd naar de reactie van Moos.

    ReplyDelete
  17. Geweldig, ze kunnen zo in de serie meedoen. Daar zal Moos blij mee zijn. En in welke taal het patroon ook is, een handige vrouw komt er wel uit. Goed gedaan Bessy. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  18. Complimenten, ze zijn supermooi geworden

    ReplyDelete
  19. Nog van harte gefeliciteerd met Moos.
    Wat zal hij blij zijn met zijn poppen. Ze zijn net echt.
    Dat haken is en afmaken isecht wel een ding. Maar het resultaat maakt alles goed.

    ReplyDelete
  20. Ze zijn prachtig, Moos is er vast blij mee! Ook best groot, zo'n 30 cm hoog. Ik vind dat ook vaak veel werk: al die onderdelen en dan moet het nog in elkaar... Handig dat de buurmannen op dit moment de handen in de zakken hebben ;-)

    ReplyDelete
  21. Werkelijk PRACHTIG zijn ze geworden Elizabeth, zeer bewerkelijk ook en zeker
    met een Tsjechisch patroon. Ohhh zou dat blije gezichtje van Moos weleens
    willen zien als hij het cadeautje uitpakt, vrijdag dus. Gefeliciteerd met zijn verjaardag!!!

    ReplyDelete
  22. Wauw, een Tsjechisch patroon.. knap hoor. Ze zijn superleuk geworden.

    ReplyDelete
  23. Echt geweldig. Mijn man en onze buurvriend doen samen vrijwilligerswerk, klusjes bij een dagopvang voor meervoudig gehandicapte kinderen - en worden wel Buurman en Buurman genoemd... ;)
    (Ik ben hier beland via Conny-Mieke-Bettie)

    ReplyDelete
  24. Ooooh, wat zijn ze leuk😍.
    Ik was altijd dol op buurman en buurman, nu heb ik het al heel lang niet gezien.
    Ze zijn heel mooi, gelijkmatig, gehaakten de kleuren zijn precies goed zo.

    ReplyDelete
  25. Goed geslaagd!
    Ik heb het programma nooit gezien volgens mij, maar ken ze wel van plaatjes op internet.

    ReplyDelete