Te koop

Monday, February 19, 2024

6 Day Kid Blanket

6 Day Kid Blanket, dat is de naam van het nieuwe dekentje dat ik ben begonnen...
Het is een buitengewoon populair patroon, dat al vele haaksters hebben gebruikt.


Als je de kleinste versie maakt, kun je het in 6 dagen afhebben. Nou ja, dat lijkt me helemaal niet leuk want dan moet ik weer iets nieuws verzinnen. Ik wissel het liever af met andere dingen.


De deken is ontworpen door Betty McKnit, en je kunt via deze link het gratis patroon vinden.
Ik vond de roze-witte versie heel mooi en besloot deze na te maken met beschikbare Royal kleurtjes.
Deze deken haak ik met haaknaald nr. 5 voor een mooi en luchtig resultaat.



Afgelopen zaterdagavond heb ik het dekentje maar weer eens opgepakt; het lag helemaal onderin in mijn mandje. Ik ben ook zo druk geweest met al die kleine haaksels.
En daar heb ik nog lang niet alles van laten zien. 


Nog even een detailfoto... 
'k Vind het echt weer leuk om er aan verder te haken.
De gehaakte olifant als applicatie (zie eerste foto) wil ik ook maken. Of ik het mutsje ook doe, weet ik nog niet.



18 comments:

  1. Uh..... Niet te veel van die mooie dingen laten zien.🤔nee hoor grapje maar mijn to do lijstje wordt zo wel steeds langer. Ik ben net een baby dekentje gestart met granny s. Dus ik ga het weer opslaan🫢

    ReplyDelete
  2. Heel leuk, dit dekentje. En ja, dat maken we zelf wel uit, hoelang we erover doen ;-)

    ReplyDelete
  3. Wat een leuk dekentje met dat olifantje er op.
    Lijkt me niet fijn als je er 6 dagen over "moet" doen, dus lekker er aan verder gaan als je zin hebt. Het is juist leuk om af te wisselen.

    ReplyDelete
  4. ‘Kun je in 6 dagen klaar hebben’. Gelukkig het hoeft niet, 😂. Wat een vrolijk, fris dekentje en leuke gehaakte applicaties. Rustig aan doen en lekker tussendoor wat anders. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  5. Het is een heel mooi patroon. Je kleuren zijn ook prachtig bij elkaar. 6 dagen haken..... Dat is dan toch wel de hele dag haken. Gewoon lekker op je eigen tempo.

    ReplyDelete
  6. Wat een mooi dekentje. Als de olifant er nog bijkomt is het helemaal prachtig.
    Groeten.
    Marga

    ReplyDelete
  7. Wat een leuk patroon. Hij lijken wel grannysteken in zigzagpatroon.
    Lekker dat je nog wat in je mandje had liggen, want soms is het moeilijk iets nieuws te kiezen. 😉

    ReplyDelete
  8. Wat een Prachtige deken. Mooie kleuren en een enig patroontje.

    ReplyDelete
  9. Och, wat een schattig dekentje en die kleurtjes...!! Fijn om te weten, dat je in geval van nood in 6 dagen dat dekentje af kunt hebben. Ik zou niet weten, waarom ik dat zou willen...
    Veel te leuk om af te wisselen en langer te genieten van het werk. Ik zou liever een klein los beestje hebben, dan die applicatie. Maar het staat er wel beeldig op.

    ReplyDelete
  10. Qué bonita, me encanta. BESICOS.

    ReplyDelete
  11. Heel mooi en zo regelmatig gehaakt. Jij bent echt een busy Bessy ;-)

    ReplyDelete
  12. Och och och, wat ben je weer met een schoonheid bezig Elizabeth, die is echt
    een heel mooi patroon. En jij breit zo prachtig regelmatig, een lust om naar te kijken.
    De kleurcombinatie is ook heel mooi en lieflijk. Dt olifantje en dat mutsje zijn
    ook twee mooie toevoegingen. In zes dagen kan het af zijn, denk dat ik daar minstens
    zes weken over zou doen. En hoe groot ga je dit dekentje nu maken?

    ReplyDelete
  13. Hij blijft mooi, heel lang geleden maakte ik hem in 3 kleuren blauw en crème.

    ReplyDelete
  14. Prachtig weer, wat een mooi dekentje, maar het olifantje en mutsje zijn ook schattig.

    ReplyDelete
  15. Het olifantje maakt dit dekentje helemaal af en net iets minder "zoet". Heel leuk!

    ReplyDelete
  16. Wat een mooie kleuren, echt voorjaar, daar vrolijk je van op :)
    Groetjes Anita

    ReplyDelete