Te koop

Tuesday, March 12, 2024

Pat en Mat

Ja, vorige week waren er heel wat lezers die konden raden wat ik aan het maken was...
Het zijn Pat en Mat van de poppenanimatieserie Buurman & Buurman!


Terwijl jullie naar de losse onderdeeltjes keken, had ik de hoofden al af en begon ik aan de truien van de buurmannen.

Buurman en Buurman is bedacht door Lubomír Beneš, hij groeide op in het naoorlogse communistische Tsjecho- Slowakije, waar mensen elkaar vaak uit de brand moesten helpen (info van internet).
Pat is de naam van de buurman met de gele trui en de Mat draagt de rode trui.
Ze zijn heerlijk onhandig bezig, maar vaak wel vindingrijk.



Ik haak de poppen voor onze kleinzoon Moos, die binnenkort alweer 3 jaar hoopt te worden.
Hij is helemaal weg van de serie en dat verbaasd ons wel een beetje, omdat we dit eerder van Guus hadden verwacht. 

De foto hiernaast is van oktober vorig jaar, toen Moos een keer logeerde bij ons. Hij kon niet slapen en toen heeft hij heerlijk een poosje bij opa op schoot gezeten en natuurlijk keken ze Buurman & Buurman...

19 comments:

  1. Buurman en buurman... daar heb ik nog nooit naar gekeken.
    Heb er de leeftijd misschien ook niet meer voor :-)
    Maar jouw gebreide popjes lijken heel goed.
    Daar is Moos vast dolblij mee.

    ReplyDelete
  2. Het zijn prachtige figuren. Ik heb ze ook eens gemaakt. Maar zelf ook nooit gekeken!
    Toch super leuk dat deze kleinzoon hier zo van geniet. Wat zal hij blij zijn met deze twee buurmannen.

    ReplyDelete
  3. Buurman en buurman zijn natuurlijk ook van na mijn tijd, als volwassene vind ik het echter ook geen straf om hun filmpjes mee te kijken. Alleen hun naam kende ik niet. Het worden leuke poppetjes!

    ReplyDelete
  4. Ja zeker leuk buurman en buurman mijn kleinkinderen kunnen deze serie wel.

    ReplyDelete
  5. Oh wat ben je heerlijk creatief!
    Kan me voorstellen dat je kleinzoon dol is op buurman en buurman.Net even filmpje bekeken,ik vind het echt grappig en je creaties lijken heel goed.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. O ja, buurman en buurman, heel leuk!

    ReplyDelete
  7. Al weer 3 jaar, wat gaat dat snel! Leuk dat je buurman en buurman voor hem maakt als dat zijn favoriete programma is. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  8. Geweldige filmpjes, mijn jongste was er 25 jaar geleden al helemaal weg van, maar ik vind ze zelf ook leuk. Ik heb jaren geleden een setje kleine poppetjes gehaakt, daat speelt Ellemijn altijd mee als ze bij Remco is, ik moet ze nodig ook voor hier haken zodat Nevv ermee kan spelen. Jouw stel ziet er nu al prachtig uit.

    ReplyDelete
  9. Buurman en Buurman zijn zo leuk om naar te kijken! De jouwe zijn goed gelukt, daar gaat Moos vast heel erg blij mee zijn

    ReplyDelete
  10. Een leuk stel die buurmannen. Moos kan er vast veel avonturen mee beleven. Mooi. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  11. Nooit geweten dat de buurmannen een naam hebben. De popjes worden leuk. Het lijkt me veel gepriegel, maar je hebt er wel succes mee.

    ReplyDelete
  12. Daar zal Moos plezier van hebben.

    ReplyDelete
  13. Och kijk nu toch, ze lachen me toe deze twee guitige koppen. En wat zal die
    kleine Moos daar ongelooflijk blij mee zijn op zijn verjaardag. Ze zijn echt schitterend
    Elizabeth, je bent gewoon niet neer te stuiten en al die gezellig gekleurde draadjes, hihi,

    ReplyDelete
  14. Altijd leuk met die buurmannen, dik lachen en wat heb je ze leuk gemaakt. Ben benieuwd naar de rest van de poppen!

    ReplyDelete
  15. Buurman en Buurman lijken helemaal perfect op de 'echte'. Wat zal Moos er straks blij mee zijn (en wat een heerlijke slaperige foto van hem).

    ReplyDelete
  16. Wij hebben de buurmannen vaak gezien, samen met onze kleinkinderen en dat was altijd lachen hoor. Jij hebt ze prachtig gemaakt, wat zal kleinzoon Moos daar blij mee zijn.

    ReplyDelete
  17. Wat knap! Ze zijn zo echt! En Moos vindt ze vast en zeker te gek!

    ReplyDelete
  18. Hé Buur, dat hebben we weer mooi voor elkaar dat we straks zo'n lieve jongen blij gaan maken.

    ReplyDelete