Te koop

Friday, September 22, 2023

Jullie recepten

Als ik het goed heb, dan zijn er 2 weken geleden door 17 dames recepten geplaatst. Ik had nooit gedacht dat er zoveel mensen mee zouden doen, echt heel leuk!

Inmiddels heb ik een bestandje gemaakt van al deze recepten en er voor gezorgd dat ik elk recept (met je naam eronder) één pagina beslaat. Soms moest ik daar je lay-out wel enigzins voor veranderen en je foto's verkleinen na het kopiëren. Ik hoop maar dat je daar geen bezwaar tegen hebt; laat het anders weten..
Wie dit bestand wel hebben in zijn postvak, kan mij een mail sturen.

Zelf doe ik alle A-4 tjes in plastic multomap hoezen en voorlopig houd ik ze op volgorde. Maar na verloop van tijd doe ik bv alle pasta recepten bij elkaar, de stamppotten, de salades...

De afgelopen weken had ik graag veel meer dan 2 van jullie recepten uitgeprobeerd, maar we hadden een familieweekend, ik was een paar dagen alleen, we aten onderweg iets...



Maar ik heb dus de Pilav van Irene gemaakt en ik moet zeggen dat we gesmuld hebben!
Het varkensvlees heb ik vervangen door kipdijfilet en de meeste ingrediënten heb ik qua hoeveelheid gehalveerd want we zijn maar met z'n tweeën. De salade erbij vonden we niet zo matchen, en intussen heb ik van een vriendin de tip gekregen om gesneden prei bij het vleesmengsel te doen. 
Ik ga de volgende keer ook andere rijstsoort gebruiken.



De Italiaanse plaattaart van Dini heb ik ook gemaakt, maar wel in een ovenschaaltje... Dus niks geen plaattaart. Ook hier zijn de meeste benodigdheden gehalveerd. 
Ik was bang dat ik vlees zou missen en heb dus wat reepjes katenspek toegevoegd. Het yoghurt-pesto mengsel had ik ook wat royaler gemaakt, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Er zat teveel vocht rondom het deeg waardoor het taai was en niet knapperig.
Maar de smaak van de groenten kwam goed tot zijn recht!

En nu ben ik benieuwd of jullie ook al recepten hebben gebruikt van de anderen...


10 comments:

  1. Wat een leuk idee om die plaattaart in een ovenschoteltje te doen!

    ReplyDelete
  2. Wat een goed idee om de plaattaart in een schaal te doen. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om wat van de recepten uit te proberen, hopelijk lukt het nog voor de volgende keer.

    ReplyDelete
  3. Ik vind het een super idee van jou, die recepten van de maand! Ik moet zelf alles in glutenvrij en lactosevrij vertalen, dus niet elk recept past me. Maar de meeste zijn goed te doen.

    ReplyDelete
  4. Ik heb de tartaar van Josephine gemaakt. Afgelopen weekend heb ik 2 pasta salades gemaakt, een mengeling van verschillende recepten van de maand. Heerlijk. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  5. Ja het is heel leuk al die recepten en er komen er nog veel meer. Voor de volgende keer zal ik proberen het eerst te maken en dan recept te mailen met foto.
    Ik heb geen recepten gemaakt want er was niets bij dat we regelmatig in een andere vorm eten. Pasta houden we niet zo van en bv plaattaart maak ik als we eters hebben.
    Het recept van Marty heb ik speciaal onthouden omdat die combinatie me zo lekker lijkt.

    ReplyDelete
  6. Je idee is een groot succes geworden, ben al weer bezig met het recept voor de volgende keer. Heb nog geen recepten gebruikt, we zijn onverwacht een paar daagjes van huis.

    ReplyDelete
  7. Daar heb je behoorlijk veel werk van gemaakt Elizabeth, op zich heel
    mooi natuurlijk want het wordt zo letterlijk een mooi kookboek met
    recepten plus illustraties. Zelf heb ik een aantal recepten van andere
    opgeslagen. Het recept van Irene (Pilaf) deed mij herinneren aan vroeger,
    heb dat recept heel vaak gemaakt, en toevallig heb ik het van de week
    weer eens gemaakt alleen doe ik het toch een beetje anders, misschien
    laat ik dat nog eens zien. Voor de rest heb ik nog geen andere recepten
    uitgeprobeerd.

    ReplyDelete
  8. Ik heb de salade van Mieke gemaakt, heerlijk bij warm weer.

    ReplyDelete