Te koop

Tuesday, September 19, 2023

Closetrol bloemen

Ik had weer eens iets leuks gezien, en het is nog heel simpel om te doen ook!
Je hebt alleen maar een leeg w.c. rolletje nodig, een schaar, wat verf en een fineliner. En natuurlijk een ondergrond waarop je gaat werken.


Ik maakte deze bloemen in mijn A-6 boekje van aquarelpapier, maar het kan ook op dunner papier als je met acrylverf werkt.


Bovenstaand YouTube filmpje laat precies zien hoe je te werk moet gaan en ik kan het echt niet beter laten zien. Maar goed ook, want ik heb bijna geen procesfoto's gemaakt...


Ik heb met twee kleuren acrylverf gewerkt, de rondjes in het midden zijn gestempeld met een dopje.
De lichtroze rondjes op de achtergrond zijn met bobbeltjesplastic gemaakt (zie je ook in het filmpje) en ik heb ze later nog wat gestippeld met een fineliner om het zwart weer terug te laten komen.

19 comments:

  1. Soms wil ik weer terug naar school om dit met de kinderen te doen!

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke bloemen. Ga ik zeker eens met de kleinkinderen doen.

    ReplyDelete
  3. Het is heel mooi geworden wat een mooie bloemen.

    ReplyDelete
  4. Grappig... je zou zo een kleuterschooltje kunnen beginnen of een BSO.
    Lekker hè, dat knutselen, je zou er kaarten van kunnen maken.
    Doe je dit soort dingen ook met de kleinzoons, of vinden ze dat niet leuk?

    ReplyDelete
  5. Wat leuk. Dank je voor de tip. Ik ga het gauw eens uitproberen en net als Betty denk ik: dat was erg leuk geweest om op school met kinderen te doen.... Maar ja, ik ben met pensioen dus doe ik het lekker zelf ;)

    ReplyDelete
  6. Fantastisch, het ziet er prachtig uit!

    ReplyDelete
  7. Heel erg leuk, lijkt me ook leuk om kaarten van te maken.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  8. Wat een leuk idee om met weinig materiaal zo iets creatiefs te verzinnen.
    Ger van Hoorn Des Overvloeds

    ReplyDelete
  9. Je bent weer leuk bezig, prachtig resultaat.

    ReplyDelete
  10. Wat een simpel en tegelijkertijd ingenieus idee!

    ReplyDelete
  11. Wat een leuk effect. En je hebt niet veel aan materiaal nodig. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  12. Dat zijn van die leuke kleine ideetjes, een kind kaan de was doen
    zou ik bijna willen zeggen. Het ziet erg erg leuk uit Elizabeth, en ook
    de afdrukken op de achtergrond met dat bolletjesplastic geeft
    een heel leuk effect. De toevoegingen met de fineliner maken
    het geheel compleet.

    ReplyDelete
  13. Naaaaaa, kijk dit niet toch weer.
    Zooooo leuk!!
    Ik heb veel verf, dus ik ga dit filmpje eens even goed bekijken en het binnenkort uitproberen, echt heel erg leuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Filmpje bekeken, WAT LEUK!!
      Wat een leuk, simpel idee is dit zeg.
      Ik heb wel het geluid uit gezet, ik hoorde op het laatst alleen nog maar "Little bit", wat ze wel 1000x zegt🤣

      Delete
    2. Ja joh, vreselijk... Ik ga altijd met grote sprongen door een filmpje; je hebt maar een paar beelden nodig om het te snappen.

      Delete
  14. Héél erg leuk weer om te doen. Zou ik zeker ook hebben gedaan met de kleinkinderen, maar die zijn dit ontgroeid. Zal zelf aan de slag moeten en dat is geen straf hoor. Leuk ook voor kaarten.

    ReplyDelete
  15. Wat een leuke techniek, ga ik zeker een keer uitproberen!

    ReplyDelete