Te koop

Friday, August 4, 2023

Kruiden en wilde bloemen

Onlangs liet ik hier zien dat ik een nieuw borduurproject ben begonnen. En ik zat waarschijnlijk helemaal in de modus, want ik deed niet anders dan borduren...
Inmiddels is dat een beetje standje normaal geworden hoor.
Maar het voordeel is wel dat een project snel groeit!

Ik had al mijn borduurtijdschriften al doorgespit en dingen opzij gelegd waarvan ik dacht dat ik ze misschien wel kon gebruiken.
Maar als je dan weer op internet gaat kijken, zie je ook leuke patronen en moet je gaan wikken en wegen. 
In dit geval was de keuze vooral praktisch; de afbeeldingen uit de oude Ariadne van keukenkruiden, paste goed op vierkante lapje!






Ik ben dol op wilde bloemen en iedere zomer laten we ze lekker staan langs de sloten. Alleen aan de voorkant maait de gemeente ze op een gegeven moment deels af; dat is voor het zicht als je de weg op moet. En ik moet zeggen dat het wel veiliger is...

Het was moeilijk kiezen deze keer; er zijn zòveel patronen van wilde planten. Uiteindelijk is het deze geworden. Ik kan geen linkje geven, heb alleen maar een foto via Pinterest.






Inmiddels ben ik ook gaan nadenken over hoe de pagina's afgewerkt kunnen worden en op welke manier ze in een boekje gebonden kunnen worden.

Ik had graag muizentandjes geborduurd, maar omdat sommige pagina's best vol en soms tot aan de rand zijn geborduurd, vind ik dit niet zo goed uitpakken.

Er komen nu stiksteekjes rondom en daarop worden de lapjes naar achter gevouwen.
Twee lapjes met de achterkanten tegen elkaar worden met een overhands steekje aan elkaar gemaakt.
Hieronder zie je een beginnetje...




Tot de volgende borduuraflevering!



18 comments:

  1. Wat ziet dat er mooi uit de oude ariadnes doen het nog goed. Ik heb er nog een paar liggen. Tegenwoordig moet je de patronen vaak apart bestellen toch jammer.
    Straks heb je een mooi boekje bij elkaar geborduurd

    ReplyDelete
  2. Wat leuk dat je nog steeds zo lekker aan het borduren bent. En al die leuke patroontjes. Het scheelt ook dat ze niet zo groot zijn. Je hebt snel resultaat.

    ReplyDelete
  3. Wat leuk, die kruiden en wilde bloemen!

    ReplyDelete
  4. Heerlijk om mee bezig te zijn!!
    De keuken kruiden vind ik een leuk lspje geworden en de wilde bloemen, die zijn mooi zeg, komt denk ik omdat er veel kleur in zit.
    Ik ben zo benieuwd hoe het is als het af is. Zo te lezen denk je ook daar goed over na.

    ReplyDelete
  5. Die kruiden uit de Ariadne heb ik diverse keren geborduurd. Wat leuk dat ik ze nu bij jou zie. Op Pinterest kun je ook veel vinden, soms teveel en ook patronen die nog te koop zijn. Niet iedereen neemt het nauw met de rechten. Ik vroeg me nog wel af hoe je het boekje maakt, gewoon of harmonica. Krijg je bij een gewoon boekje niet teveel bladzijden om met een overhandse steek vast te maken en is het stevig genoeg. Je hebt hier vast goed over nagedacht. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  6. Ja, dit vind ik ook echt bij je passen, prachtig, de kruiden en de wilde bloemen.

    ReplyDelete
  7. Ze zijn beeldig geworden! Mooi gemaakt hoor.
    Handig oude bladen met patronen. Die worden tenslotte nooit ouderwets.

    ReplyDelete
  8. Jeetje, wat ben je hard gegaan! Het wordt superleuk!
    En je kunt altijd nog een boekje maken als je niet kunt kiezen hè 😉

    ReplyDelete
  9. Je hebt weer leuke patroontjes gevonden. Ben benieuwd hoe je je boekje verder in elkaar gaat zetten.

    ReplyDelete
  10. Het zier er zo leuk uit, bijna jammer dat ik nooi borduur....

    ReplyDelete
  11. Dat word al mooi en je gaat super hard.
    Leuk zo mooi kruiden boekje.

    ReplyDelete
  12. Wat een prachtige aanvulling van borduurtjes heb je weer gemaakt
    Elizabeth, dat kan jij echt super goed, je werkt ook heel netjes. Het
    gaat echt een heel fraai boekje worden dat zie je zo. Kan me zo voorstellen
    als je zo heerlijk bezig bent dat je bijna niet te stoppen bent.

    ReplyDelete
  13. Mooi die wilde bloemen. Leuk dat je er een boekje van gaat maken. Die kruidenpotjes in dat blad zijn ook leuk.

    ReplyDelete
  14. Heel leuk, al die kleine borduurwerkjes, dat zal een mooi boekje worden!

    ReplyDelete
  15. Wat een leuke borduurwerkjes. Vroeger borduurde ik ook veel maar nu niet meer. Ik vind het enig dat je een boekje maakt. Heel leuk dat we kunnen volgen hoe je dat doet.

    ReplyDelete
  16. Jouw boekje wordt prachtig! Wat leuk dat je het borduurvirus weer te pakken hebt, bij mij gaat het ook met periodes.

    ReplyDelete
  17. Oh wat mooi, dat wordt een prachtig boek !

    ReplyDelete
  18. Wat is dat nou weer, anoniem, dat was Ik, Toos van indeweer.

    ReplyDelete