Te koop

Wednesday, August 2, 2023

Papier hier...

Schreef ik nou onlangs dat ik een papierdip had?
Het tij is intussen helemaal gekeerd. Ik snap het eigenlijk zelf niet...

Volgens mij begon het nadat ik me had opgegeven voor een free Art Journal retreat van Laly Mille.
Een paar dagen achter elkaar kreeg je een video met tips en kon je meedoen met het maken van een werkstuk. 
Ik laat dit nog wel een keertje zien!

Daarna bedacht ik dat het misschien wel goed was om gewoon eens via YouTube iets na te maken.
En dat beviel zò goed, dat ik meteen maar een boekje heb gemaakt van aquarelpapier. Ook dat laat ik binnenkort zien!

Intussen had ik zoveel leuke dingen gezien (via Pinterest ...), en was ik ook met wat losse werkstukjes bezig. Maar ik stuitte op het probleem dat ik weinig groene gelliprints meer in de map had.
Daarom ging ik aan de slag...


Omdat ik op zolder in mijn hobbyhoek geen water heb, doe ik dit soort dingen meestal in de keuken.
Mijn keuken werd weer even een kliederkeuken...


Deze keer heb ik trouwens de gelli plate niet gebruikt. Ik ben met een rollertje bezig geweest en met een platte kwast. 
Het was dan ook niet de bedoeling dat ik drukke prints zou maken, want ik had een ander plan! 
Ik was geïnspireerd door Marloes via haar website Toverzicht om patronen te tekenen. Zij doet dat met markers, dus dat wilde ik ook wel eens proberen...


Nou, het is superleuk om te doen en nog eens heel ontspannend ook. Ik zit heel graag 's morgens vroeg een half uurtje te 'tekenen', of is het eigenlijk 'schrijven'? 
Het is heel persoonlijk, net als een handschrift. Ik probeer het zo regelmatig mogelijk, maar wil het beslist niet statisch en strak hebben. Dan kun je beter motieven printen...
 

Intussen heb ik ook een gele serie papieren gemaakt, die kan ik ook weer van patronen voorzien.
Op deze manier heb ik mijn eigen collagepapier!

13 comments:

  1. Lekker bezig, Elizabeth, fijn dat de zin om met papier te werken weer terug is.
    De bewerkte papieren zien er heel leuk uit, ik ben benieuwd hoe ze er na de volgende bewerking uitzien.

    ReplyDelete
  2. Wat heerlijk dat de inspiratie weer terug is. Wat een leuk idee om die patronen te maken. Ben nu al benieuwd hoe je verder gaat want nu inspireer je mij in elk geval ook!

    ReplyDelete
  3. Heeeeeeerlijk om te doen!!
    In heb ooit eens, lang geleden, met mijn moeder samen, met haar gelli plate allemaal papier gekleurd. Aan het eind van onze middag hadden we een hele grote stapel, waar ik nu soms nog stukjes van tegen kom en gebruik.
    Jouw keuken is wel net en atelier nu, haha enne..... arme poes, die kan niet meer bij zijn bakje voer zonder groene pootjes te krijgen🤣.

    ReplyDelete
  4. Zulke dipjes herken ik en ineens begint het toch te kriebelen. Ik heb een lapjes dip. Veel ideeën, maar kan niet beginnen. Komt vanzelf weer. Maar nu jouw dip verleden tijd is, ga je weer lekker ouderwets aan de gang. Productief en hele leuke resultaten. Ik ga de sites die je noemt eens bezoeken, want het is zoals Conny zegt, best inspirerend. Houd het vast. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  5. Wat heerlijk om uit de papierdip te zijn. En hoe! Je maakte echt weer een prachtige serie gekleurd papier. En leuk dat er binnenkort nog meer te zien valt bij je.

    ReplyDelete
  6. Ziet er allemaal heel leuk uit. Wat een fantasie.

    ReplyDelete
  7. Fijn dat je weer lekker met papier aan de slag kunt.

    ReplyDelete
  8. Ik kan me helemaal voorstellen dat je hiervan geniet! En wat ga je er vervolgens weer mooie dingen mee doen. Dat komt vast allemaal nog langs op je blog :-)

    ReplyDelete
  9. Kon steeds je blog niet zien als ik er op klikte, zeker een storing bij Blogger :-(
    Leuke ontwerpen heb je gemaakt. Heerlijk toch dat "kliederen" met verf?
    Voorlopig kan je weer voorruit met deze leuke papieren.

    ReplyDelete
  10. Heerlijk dat de papierkriebels weer helemaal terug zijn Elizabeth, en hoe
    zou ik bijna zeggen. Wat een enorm leuk resultaat al die verschillende
    patronen die je hebt getekend, zoiets is inderdaad heel rustgevend.
    Het lijkt zelfs wel prachtig vintage papier door het genre motieven die
    je tekent. En heerlijk oom te zien hoe je keuken vol hangt met al die
    kleurrijke vellen papier. Krijg ook zin om motieven te gaan tekenen
    als ik dit zo zie......

    ReplyDelete
  11. Mooie resultaten. Leuk om daar zo mee bezig te zijn.

    ReplyDelete
  12. En daar kun je weer mooie dingen mee doen en maken.

    ReplyDelete