Te koop

Wednesday, July 26, 2023

Nieuw borduurproject

Ik was nog bezig met de lavendelzakjes toen ik op Pinterest een afbeelding zag van een geborduurd boek! Toen ik de bron had opgespeurd, bleek het te gaan om een Sampler Book dat compleet als pakket te bestellen is. Ik vond het echt hartstikke leuk, maar ... 

Ja, ik ben eigenwijs en wil het altijd weer een beetje anders hebben. Dus ik besloot zelf lapjes te knippen (17 bij 17 cm) en leuke afbeeldingen te gaan zoeken en te borduren. En dan later maak ik een kaft en zet ik het boek in elkaar.


Maar ik was wel zwaar gecharmeerd van die aardbeienpagina's, en bij deze dame kon ik heel goed de afbeeldingen zien en ik was zo stout om ze (deels) na te borduren...


Het was echt geweldig leuk om te doen en in een paar dagen tijd had ik ze al af. Tja, wat nu zul je misschien vragen...
Nou, intussen had ik zoveel leuks gezien dat ik bijna niet meer wist wat ik het eerst zou gaan maken.


Het worden allemaal pagina's met borduurafbeeldingen die wat met mijzelf hebben te maken, dat is de figuurlijke rode draad in het boekje.
Er komen steeds 2 matchende pagina's naast elkaar in het boekje. 


De patronen komen soms van internet, soms uit een borduurtijdschrift of een oude Margriet.
En hier en daar combineer ik ook motiefjes.
Wordt vervolgd natuurlijk!

19 comments:

  1. Oh, wat een gaaf idee, een boek met geborduurd verhaal over jezelf! Wat zal je een plezier beleven aanbhet maken ervan, maar ook veel lof ontvangen als het af is en men er naar kijkt, al maak je het vast voornamelijk voor jezelf.superleuk, veel zoek- en borduurplezier!

    ReplyDelete
  2. Ah dat ziet er weer mooi uit. Zo leuk om je eigen draai er aan te geven. Zo is het dan ook echt iets van jezelf. En een beetje afkijken wie doet dat nou niet.

    ReplyDelete
  3. Wat een geweldig leuk idee. Je geeft er natuurlijk weer je eigen draai aan. Super! Ik ben benieuwd hoe je verder gaat.

    ReplyDelete
  4. Wat ontzettend leuk. Ergens heel diep in mijn achterhoofd hoor ik "dat wil ik ook". Maar geen zorgen hoor ik wil eerst eens schoon schip maken met de dingen die een keer af moeten. Maar het is zo leuk juist om dat je patroontjes neemt die bij jou passen. Heel veel plezier met het maken.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  5. Echt weer iets voor jou.
    Wat leuk zoals jij toch steeds aan iets origineels begint en...... het ook af maakt, want daar ontbreekt het bij mij nog wel eens aan, hihi.
    Alleen kaartjes, die maak ik allemaal af, altijd.
    Ik denk dat dit een heel leuk boekje wordt, vol met persoonlijke bladzijdes.
    Leuk, hou vol, succes en laat snel maar zien hoe het is geworden.

    ReplyDelete
  6. Echt weer iets voor jou.
    Wat leuk zoals jij toch steeds aan iets origineels begint en...... het ook af maakt, want daar ontbreekt het bij mij nog wel eens aan, hihi.
    Alleen kaartjes, die maak ik allemaal af, altijd.
    Ik denk dat dit een heel leuk boekje wordt, vol met persoonlijke bladzijdes.
    Leuk, hou vol, succes en laat snel maar zien hoe het is geworden.

    ReplyDelete
  7. Echt weer een leuk idee.
    En je eigen draai eraan geven.
    Het is nu al mooi en er zullen nog meer bladzijdes volgen.
    ik blijf het volgen.

    ReplyDelete
  8. Wat leuk zo'n geborduurd boek. Je hebt wel heel veel boeken en tijdschriften met mooie patronen zie ik.
    Heb ik vroeger ook gespaard toen ik een blauwe maandag geborduurd heb, het verzamelen is al leuk om te doen.
    Maar bij mij stopte de liefde weer, maar bij jouw staat de borduurliefde gelukkig in volle bloei! :-)

    ReplyDelete
  9. Wat een leuk idee, een geborduurd boek!

    ReplyDelete
  10. Fantastisch, wat mooi! Ja, dat is echt een project voor jou, zeker met je eigen inbreng. Ik kijk al uit naar het vervolg :-)

    ReplyDelete
  11. Goed idee. Je hebt al een vliegende start gemaakt. Mooi om motieven te kiezen die bij jou passen. Veel plezier met het vervolg.

    ReplyDelete
  12. Wat leuk wordt dat. Ik heb de sites een bekeken. Op deze site staan ook patronen die te maken hebben met huis, boerderij en tuin. Misschien zie je hier nog wat naar jouw gading. Ik heb op een zeer warme middag haar blogs doorgespit en de patronen die ik leuk vond opgeslagen. https://pinkernpunkinquilting.blogspot.com/
    Groet, Dientje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel voor de tip! Daar staan hele mooie freebies...

      Delete
  13. Wat ben je heerlijk actief bezig Elizabeth, en wat gaat dit
    ontzettend mooi worden. Het zijn allemaal van die lieflijke
    borduurwerkjes en wat heb je dat prachtig gemaakt. Zie het
    al helemaal voor me hoe je vol enthousiasme hier mee bezig
    bent. En helemaal je eigen inbreng doen is het allerleukste.
    Kijk nu al weer uit naar de volgende, en ik denk dat je daar
    alweer druk mee bezig bent, helemaal TOP!!!

    ReplyDelete
  14. Nu is het nog mooier, met je eigen inbreng.
    Écht geweldig Elizabeth.

    ReplyDelete
  15. Wat een leuk idee, wat een mooie ‘pagina’s ‘ heb je al geborduurd. Als je het borduurlinnen, het garen en ideetjes genoeg hebt, dan is het toch ook zonde om een pakket te kopen. Zo is/wordt het ook veel persoonlijker. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete