Te koop

Saturday, August 12, 2023

Jungledieren (5)

Vandaag laat ik de laatste 3 dieren zien van mijn Jungledeken. Het zijn de leeuw, hippo en zebra.
Zelf vind ik de leeuw de allerleukste, maar hij is ook het moeilijkst om te maken.


Details leeuw:
Haak 3 toeren van de basisgranny met beige en de 4e toer met roodbruin. Ga daarna verder met de basiskleur ecru en haak daarbij alleen in de achterste lussen van toer 4. Toer 5 en 6 weer als de basisgranny.
BAARD: in roodbruin en alleen in de voorste lussen van toer 4; 1 v - 4 l - 1v - 4 l - 1 v - etc
OREN: MR beige met 5 v, keren met 1 l, 1 v in dezelfde stk, (2 v in volg. stk, 1 v in volg. stk) herhalen
SNUIT: MR wit met 14 stokjes
NEUS: borduur met zwart een driehoekje op de snuit en maak de lijnen van de mond
OGEN: MR zwart met 5 v, maak er een wit stipje in als je de snorharen langs de snuit borduurt



Details hippo:
OREN: MR met 9 hst, sluiten, 1 l en hst, hst in elke steek.
SNUIT: 6 l, 3 hst in de 3e losse vanaf de naald, 2 hst, 6 hst in de laatste l, aan de andere kant 2 hst, 3 hst in de laatste steek, sluiten, 2 l en 2 hst in dezelfde stk, 2 hst in elk v.d. volg.stk, 2 hst, 2 hst in elk v.d. volg. 6 stk, 2 hst, 2 hst in elk v.d. volg. 2 stk, hv sluiten en lange draad houden. Met zwart 2 stiksteken maken.
OGEN: dun zwart garen kleine steekjes op elkaar maken



Details zebra:
Haak 3 toeren van de basisgranny in wit. Daarna in wit; (v in elke 6 volg.v, 2 v in volg. v) 4x = 32 v
Ga verder in antraciet: (v in elke 7 volg. v, 2 v in volg. v) 4x = 36 v. Daarna haak je toer 5 t/m 7 van de basisgranny met ecru.
OREN: MR wit met 9 h.stokjes, 2e toer antraciet--> in elke v een v haken, 2 v in de laatste v
SNUIT: MR donkergrijs met 1 l, 2 v, 6 h.st, 2 v, 6 h.st en sluiten met hv, en maak met zwart een paar kleine steekjes op elkaar.
WANGEN/vlekjes: met antraciet 4 l, 3v en met eindje draad vastnaaien op de kop
OGEN: borduur een paar kleine steekjes met zwart op elkaar


Zo, dat waren dan alle dieren! Je kunt onder het label jungledeken alle delen terug vinden.
Ik blog nog een laatste keer over de afwerking van de deken; hoe de vierkanten aan elkaar gezet worden en dan hebben we natuurlijk ook nog de rand.

18 comments:

  1. Wat een feest zoveel dieren bij elkaar. Een mooie dierentuin deken . Hier kun he ook nog je fantasie op los laten met nieuwe dieren. Ha ha maar ik denk dat de deken al groot genoeg is

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maar in deze deken blijft het bij deze 10 dieren hoor, anders vind ik het veel te druk worden!

      Delete
  2. Ik ben heel benieuwd naar het geheel!

    ReplyDelete
  3. Ik ben ook heel erg benieuwd hoe de deken eruit zal zien.

    ReplyDelete
  4. Deze drie zijn ook weer superleuk!
    Hmmmm, nog een staartje...... ik word nu wel heeeeel nieuwsgierig.

    ReplyDelete
  5. Het is een ontzettend leuk project vind ik.
    Ik ben zó benieuwd naar het einde resultaat en je maakt mij heel nieuwsgierig met dat "staartje".

    ReplyDelete
  6. Helemaal met je eens, de leeuw is het leukste!

    ReplyDelete
  7. ik stem ook voor de leeuw, maar alles bij elkaar zal het geweldig zijn

    ReplyDelete
  8. De leeuwen zijn enig. Wat een leuke deken wordt dat als straks alles aan elkaar zit.

    ReplyDelete
  9. Super leuk, de leeuw is geweldig, maar de hyena’s vind ik ook super goed gelukt.
    Ach ze zijn allemaal leuk, dat gaat een hele mooie deken worden :-)
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  10. De leeuw is zeker leuk met die schattige oortjes.
    Een hippo.... geen idee wat dat is, maar het lijkt me een nijlpaard.
    Alleen die zebra... sorry maar die herken ik niet in dit diertje.
    Maar wat maakt het uit, het wordt een top-deken!
    Jammer dat ik geen kleuter meer ben.... hoewel.... :-)

    ReplyDelete
  11. Deze laatste drie vind ik ook weer zeer geslaagd Elizabeth, vooral
    de snorharen bij de leeuw, enig!!! Het gaat een super mooie deken
    worden, een feest om daar onder te mogen liggen.

    ReplyDelete
  12. Deze3 dieren zijn ook weer gaaf. De leeuw, ik hoor hem brullen. Na het lezen dacht ik ook: hoe is de hele dierentuin geworden, maar dan lees ik in de reacties dat er een ‘staartje’ aan zit. Oeps nu word ik wel heeeel nieuwsgierig, haha. Fijne zondag. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  13. Wat zien deze dieren er ook weer leuk uit. Het is je weer goed gelukt prachtig om te zien.
    Dat gaat weer een hele leuke deken worden.
    Fijne zondag.
    Groeten.
    Marga

    ReplyDelete
  14. Wat heb je weer leuke dieren gemaakt, ben benieuwd naar het eindresultaat.

    ReplyDelete
  15. Dat wordt prachtig, ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

    ReplyDelete
  16. Ze zien er schattig uit en leuk dat dezelfde patroontjes toch weer een andere uitstraling hebben.

    ReplyDelete