Te koop

Monday, August 14, 2023

Collage embellishments; bloemen

Sorry voor de Engelse termen die ik hier nogal eens plaats... Maar het is soms lastig om iets duidelijk in het Nederlands uit te drukken wat in de hobbywereld gewoon 'vaktermen' zijn...

Ik ga vandaag een poging doen! Als je uitgeknipte of uitgescheurde afbeeldingen of stukken papier opplakt en daarmee een nieuwe creatie maakt, noem je dat collage.
Embellishments zijn versieringen en decoraties waarmee je iets kunt verfraaien.

Nou, jullie hebben al heel vaak collages van me gezien en ik houd er ook erg van om ze te maken. Het is wel één van mijn favoriete technieken.
Onlangs liet ik nog zien dat ik graag mijn eigen decoratiepapier voor collage maak, en het gaat nog een stapje verder...

In hobbyzaken, maar ook bij de goedkopere winkels kun je tegenwoordig allerlei embellishments kopen, zoals stickertjes, washi tape, kleine 3-d plaatjes, knoopjes, knijpertjes, enz... enz...
En ik heb ook wel het e.e.a. verzameld in de loop van de tijd.



Maar nu kwam ik iets heel leuks tegen! Alweer via Pinterest (ik kijk er niet meer op hoor 😉)...
Zelf je bloemen maken om later te gebruiken!


Ik zag bij Engelbelle hoe Kerry deze doodle flowers maakt en was meteen verkocht!

Hier links zie je wat bloemen die ik met gouache
gemaakt heb. 
Ze zijn wat voller en pittiger van kleur dan de eerste serie die ik met aquarelverf gedaan heb.

Na het drogen ga je met een fineliner langs de vormen heen en maak je tweemaal een grillige lijn.
In het filmpje wordt dat heel goed getoond.

Het is ontzettend leuk om te doen en ik dacht van tevoren dat je er misschien goed voor moest kunnen schilderen, maar dat is helemaal niet zo.


Eerlijk gezegd ben ik apetrots op m'n bloemetjes... En ik denk dat er nog veel meer gaat volgen!
En voor wie het leuk vindt: hier is nog een andere video over bloemen maken, van Gi Kerr.

Binnenkort laat ik zien hoe ik deze collage embellishments heb gebruikt!

19 comments:

  1. Nou ik snap wel dat je er trots op bent. Superleuk!

    ReplyDelete
  2. Wat leuk! Dankjewel voor de inspiratie...

    ReplyDelete
  3. Oh, wat een gave bloemen! Heel mooi gemaakt en enorm bruikbaar.
    Ik vind het ook zo erg om al die Engelse woorden te gebruiken, maar ja, ze nemen steeds meer de Nederlandse taal over en we kunnen er niet aan ontkomen vrees ik.

    ReplyDelete
  4. Ze zijn inderdaad erg leuk! Ben benieuwd wat je ermee gaat doen.

    ReplyDelete
  5. Leuk is dat toch. Prachtig resultaat met weinig middelen. Ik heb dit een tijd terug gedaan toen ik met aquarelverf aan het stoeien was. Ik had op YouTube een filmpje gezien, oom een verraderlijk medium, 😂. Teveel leuks. War ga je er mee decoreren? Groet, Dientje

    ReplyDelete
  6. Wat leuk!!
    Dit zijn nou precies van die werkjes die goed te maken zijn op de camping, ik ben dus heel blij met dit bericht.
    Ik ga er eens voor zitten als het niet zo mooi weer is, dank je voor de linkjes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik heb net het laatste linkje even aangeklikt en het filmpje bekeken.
      Wat leukkkkkkkkkkk🥰
      Ik krijg er helemaal zin in om het meteen uit te proberen!
      Helaas heb ik geen waterverf bij mij, alleen mijn neonverf.
      Zou het daar ook mee lukken, oehhhhh, zal ik...... nee, toch maar niet het is al 22.10 uur.

      Delete
  7. Wat een leuke techniek. Ik weet zeker dat je er iets moois mee gaat maken. En fijn dat je de termen uitlegt. Mij zei het eerst niets.

    ReplyDelete
  8. Wat zijn er toch een leuke dingen te vinden op allerlei sites.
    Vroeger was je afhankelijk van boeken of bladen die best duur waren.
    De bloemen zijn superleuk en zo te zien eenvoudig te maken.
    Die komen zeker in de toekomst van pas op allerlei leuke collages die je gaat maken.

    ReplyDelete
  9. Wat ziet dat er leuk uit, ik ben benieuwd hoe je de bloemetjes gaat gebruiken.

    ReplyDelete
  10. Ziet er super leuk uit, meteen goed gelukt. Lijkt me ook leuk om kaarten mee te maken. Ik ben benieuwd naar de collage die je er mee gemaakt hebt. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  11. Wat ontzettend leuk om te zien wat je allemaal gemaakt hebt. Ik heb het filmpje van Gi Kerr bekeken en begrijp dat je dan heel veel zin krijgt om er mee aan de slag te gaan.
    Ik ben heel benieuwd wat je nog meer gaat maken.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  12. Graag had ik je zien zitten tijdens het maken van deze prachtige bloementuin,
    vast met een grote glimlach op je gezicht om dat het zo lekker ging.
    Juist de nonchalance die je gebruikt bij dit soort werkjes maakt er een succes van.
    Vaak als je iets te mooi wil maken, of niet zo goed durft buiten je eigen manier
    van werken te stappen mislukt er vaak wel iets. Op deze manier kan het eigenlijk
    nooit verkeerd gaan en durf je ook veel meer te krabbelen. Vind je bloemen super gelukt, terecht dat je apentrots bent op jezelf!!!

    ReplyDelete
  13. Wat een leuke bloemen! Ik heb het 1e filmpje vast bekeken, dat ga ik vast een keer uitproberen. Ben benieuwd wat je met die mooie blommen gaat doen.

    ReplyDelete
  14. Heel leuk gedaan. Nu ben ik benieuwd wat je er mee gaat doen. Maar jij verzint wel wat.

    ReplyDelete
  15. Hartstikke leuk! Doet me denken aan Fodder School (mocht je dit niet kennen, Googlen op eigen risico ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, die ken ik wel... Ik heb er al heel veel van opgeslagen!

      Delete