Te koop

Friday, August 25, 2023

Collage kaarten

Het is wel leuk om je eigen papier te verven en te bewerken en bloemetjes te verven en uit te knippen, maar dan...?
Nou, ik kan persoonlijk al heel erg genieten van al die spulletjes die dan klaar liggen in mijn laatjes; 


Maar natuurlijk wilde ik er ook mee aan de slag. En behalve het werken in diverse art journal boekjes, vind ik het ook leuk om kaarten te maken.

De achtergrond is deze keer gewoon een stuk van mijn geverfde papieren en niks geen laagjes over elkaar. Dit stukje was zò mooi om hiervoor te gebruiken.
Het was even zoeken naar de juiste bloemen op deze achtergrond en ik heb maar een paar details verscherpt met de witte posca pen.
De randjes zijn bewerkt met inkt en er werd nog een tekstlabeltje opgeplakt.



De kaart was voor Corrie, die onlangs jarig is geweest.

En als ik dan tòch bezig ben, maak ik meteen een aantal kaarten. Vaak met dezelfde kleuren of techniek.


Deze kaart ging eigenlijk ook heel snel! De gescheurde stukjes achtergrondpapier lagen nog op mijn tafel, net droog... De oranje bloem sprong uit het klein laatje en paste er helemaal bij.
Het knipvel met woorden lag er nog van de vorige kaart...
De 'cirkeltjes' stempel heb ik pas in de kringloopwinkel gevonden en gebruik ik nu best vaak.
Ook nu weer een inktrandje om de kaart heen; dat heeft toch wel wat.
Deze kaart was voor onze schoondochter Petra, die ook jarig was!


En toen wilde ik nog iets maken met deze 'oude' restjes. Ik was ze weer tegen gekomen bij de zoveelste opruimbeurt...

De achtergrond was snel gemaakt, maar hoe nu verder?
Ik vond een prachtig plaatje dat er qua sfeer en kleur helemaal bij paste.
Maar ik had ook een stempel ingekleurd en alhoewel de kleur iets harder was, dacht ik toch dat....



Ik kon echt niet kiezen en besloot om dan maar een tweede achtergrond te maken en beide afbeeldingen te gebruiken.


Nog wat extra details erop, een inktrandje erlangs en ik was tevreden!


16 comments:

  1. Heerlijk gewerkt, wat een leuke kaarten zijn het geworden. Er is zó veel mogelijk!

    ReplyDelete
  2. Goed bezig!!
    Haha, jij maakte dus eerst een basis en kijkt dan wat erop kan, maar uiteindelijk ook nog een basis omdat je niet kan kiezen waàt er op de kaart gaat.
    Ik vind het een hele leuke serie, met al die zelf gemaakte achtergrondjes èn bloemen.

    ReplyDelete
  3. Kan me voorstellen dat je tevreden was met deze mooie kaarten.
    Je "rommelt" maar wat aan zo lijkt het en het worden kleine kunstwerkjes.
    Alle jarigen weer blij met een zelfgemaakte kaart. Toch veel leuker dan uit de winkel.

    ReplyDelete
  4. En tevreden kun je weer zijn, sowieso heerlijk bezig geweest en dan nog een mooi resultaat ook. Maar dat zijn we van jou wel gewend :-)

    ReplyDelete
  5. Een dagje rommelen en je hebt weer een paar mooie kaarten. Heerlijk hè, om zo’n leuke hobby te hebben.

    ReplyDelete
  6. Super leuk geworden. En als je eenmaal in de flow zit … dan heb je zo weer een voorraad kaarten. Je hebt je in ieder geval lekker vermaakt. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  7. Daar mag je met recht tevreden over zijn, superleuk gedaan.

    ReplyDelete
  8. Je hebt je goed vermaakt :) Ik vind ze allemaal zeer geslaagd!
    Mooi, uniek en origineel, groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  9. Mooie kaarten Elizabeth, je hebt mooie combinaties gemaakt van achtergronden en bloemen/plaatje. De teksten passen er ook mooi bij.

    ReplyDelete
  10. Super mooie kaarten, prachtige composities. Daar maak je vast en zeker mensen blij mee.

    ReplyDelete
  11. In gedachten zie ik je zo voor me heerlijk aan het werk met deze kaarten.
    Vooral door de mooie beschilderde achtergronden heeft het inderdaad
    niet echt veel nodig om een prachtige compositie te maken. En dat is je
    zeker wederom weer heel goed gelukt Elizabeth. En net wat je schrijft
    zo voel ik dat ook, als je al die spulletjes nog zo los overal hebt liggen
    dat op zich is al iets om intens can te genieten. Ze zijn allemaal
    zeer geslaagd geworden !!!

    ReplyDelete
  12. Leuk om zo je achtergrondjes en bloemetjes te gebruiken, het zijn mooie kaarten geworden.

    ReplyDelete
  13. Ik vind je kaarten prachtig. Ik heb de mijne nog maar eens goed bekeken.
    Je kunt zo leuk spelen met de achtergronden en het combineren met de plaatjes. Wat zijn die cirkels leuk. Wat bof jij toch altijd bij de kringloopwinkel.

    ReplyDelete