Te koop

Monday, August 21, 2023

Peace & Patience ... borduurboek

Het is alweer even geleden dat ik iets liet zien van mijn Sampler book kruissteek, en daar konden koeien en schapen natuurlijk niet in ontbreken.
Het was best lastig om daar een goed patroon van te vinden, dat qua stijl ook paste bij de rest van het borduurboek.



De koe heet Peace en dat is omdat ik het een heel vredig, rustig en kalm beeld vind als ik grazende koeien in de wei zie.
Het patroon is een mix van een borduurpatroon van Littlehouseneedleworks en een ander patroon waar ik de herkomst niet van weet. Ik borduur gewoon vanaf foto's, dus niks geen telpatronen.



De schaapjes Patience zijn helemaal volgens genoemde Littlehouseneedleworks gedaan.
Het is een beetje naïeve stijl, en ik houd daarvan.
Deze twee pagina's komen uiteraard naast elkaar te zitten in het borduurboek.


Op dit moment heb ik bijna een nieuwe bladzijde af en dan heb ik nog 2 lapjes over voor een borduurtje. Dat gaat dus opschieten. Maar we hebben de kaft ook nog!

15 comments:

  1. Schattige patroontjes! En ik zag, dat je de randjes gaat omvouwen en dan aan elkaar zet. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden. Het is een erg leuk project, vanwege het kleine formaat van elk borduurtje. Zo blijft het afwisselend…

    ReplyDelete
  2. Wat leuk!
    Haha, die namen, dat doe ik ook altijd, iets verzinnen wat past omdat je dat woord gebruikt of er aan denk (zoals Peace voor de koe, omdat je er rustig van wordt)
    Daarom vind ik Floor voor onze hond ook nog steeds geen leuke naam.... Floor is een mensen naam en past niet zo goed bij haar, want Floor is klein, een hond en heel grappig. Maar ja, ze had deze naam al toen wij haar kregen. We hebben nog een andere naam geprobeerd, maar het werkte niet, dus is het Floor gebleven (ik noem haar vaak Floo-tje-kadootje, wat dan wel weer heel goed past, want ze springt in het rond als een vlo en we hebben haar gekregen!!😉)

    ReplyDelete
  3. Wat word het erg leuk een mooi beesten borduurboek.Ben benieuwd hoe je de kaft gaat doen en in elkaar zetten,Maar dat gaat zeker lukken bij jouw een ervaren handwerkster.

    ReplyDelete
  4. Wat knap dat je dat zonder patroon kunt maken. Ze zijn beide heel mooi geworden.

    ReplyDelete
  5. Prachtige aanvulling voor je boekje. Ik heb nog een tijd zitten denken hoe je aan de naam voor het schaap komt en tegelijk hoe zou ik ze noemen. Ik houd van de motieven die je gebruikt, het simpele, naïeve. Op naar de laatste pagina’s. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  6. Die twee werkjes passen inderdaad goed naast elkaar in het boekje, mooi gedaan!

    ReplyDelete
  7. Zulke leuke bladzijden weer, het wordt een geweldig boek.

    ReplyDelete
  8. Wat een leuke borduurtjes. Ik ben heel benieuwd hoe het boekje eruit komt te zien.

    ReplyDelete
  9. Wat ontzettend leuk en wat past dit ook goed bij jou!

    ReplyDelete
  10. Wat zijn deze ook weer mooi en lieflijk geworden geworden Elizabeth.
    Wat me opvalt dat het borduurlinnen z o mooi regelmatig is, er is
    bijna geen ongelmatigheid te ontdekken. Het linnen wat ik zelf gebruik
    heeft zo hier en daar verdikkingen, het is wel heel fijn geweven en er
    kunnen 7 kruisjes per centimeter gezet worden.
    De borduurtjes zijn zo mooi sprankelend, en ik ben heel benieuwd hoe
    dat samen in dat boekje eruit kont te zien. Vooral ook hoe je de kaft
    van dit boekje gaat maken. Vast ook met hier en daar een borduurtje.

    ReplyDelete
  11. Leuke aanvulling voor je boek :)
    Borduren is ook zo leuk om te doen, maar voor nu hou ik het bij haken en breien.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  12. Echt zó leuk, krijg eigenlijk zin om ook te beginnen, maar nee dat gaat niet lukken.
    We zijn vaak aan het fietsen, profiteren van het mooie weer. Maar dat zal vast nog wel eens veranderen.

    ReplyDelete
  13. Het is je goed gelukt om mooie patroontjes te vinden. Erg leuk allebei.

    ReplyDelete
  14. Dit zijn ook weer leuke aanvullingen voor je boekje.

    ReplyDelete