Te koop

Thursday, July 6, 2023

Lavendelzakjes

 Van tijd tot tijd heb ik de borduurtic, en ook in juni kwam deze tic weer bij mij terug...


Op een warme zaterdagmiddag herinnerde ik me de door Corrie genaaide zakjes, die ik voor haar zou borduren. In november had ik er daar eentje van gedaan en meteen daarna was ik in de ban van het borduren op papier om er kaarten van te maken, zoals je hier kunt lezen. De rest van de zakjes bleef toen liggen...


Ik ging op zoek naar verschillende kleine patroontjes en wilde in elk geval een paar zakjes met lavendelborduurtjes maken. En als je eenmaal gaat kijken en zoeken, dan kom je zoveel moois tegen!
Dat gebeurde die middag ook en ik heb wat ideetjes weggezet in mijn favorieten.


Het kostte me nog een extra middagje borduren, maar toen waren ze dan ook alle 5 klaar.
Het is akelig borduren op deze stof; aan de achterkant zit een soort plasticlaagje en het is ook veel gemakkelijker om eerst te borduren op een lapje en daarna het zakje dicht te naaien.
Bovendien was de stof ook niet zo goed aftelbaar. Je moet maar niet van tè dichtbij kijken...

Ik knipte wat lavendel af en zag dat we grofweg 2 soorten hebben. Ik had al eens gehoord dat er 30 soorten zijn, dus ja... 


De felpaarse zijn geknipt uit het ons nieuwe lavendeltuintje. De andere takjes zijn van een grotere soort die in de achtertuin staan. Ik houd erg van lavendel, en de bijen ook...

De zakjes staan nu in een mandje voor de verkoop bij de moeder van Corrie in het verzorgingstehuis. De opbrengst is weer voor Moldavië.

15 comments:

  1. Wat leuk, die zakjes lavendel! Dat zal heerlijk geuren!

    ReplyDelete
  2. Nou, ze zijn toch erg leuk geworden hoor! 😀

    ReplyDelete
  3. Wat super mooi en ook een geweldige samenwerking van jou en Corrie. Ja, heerlijk, lavendel, ik houd er ook van!

    ReplyDelete
  4. Leuk geworden. Bij de 2e foto dacht ik, de stof ziet er stijf uit, lijkt wel een verknipte AH jute tas. Daarna lees ik over het plastic laagje, toch een jute tas geweest? Eerst borduren dan naaien is wel het gemakkelijkst. Mijn lavendelzakjes van heel lang geleden gebruik ik nog steeds. Ik heb er ook ooit 1 gebreid op 4 naalden, kantwerk, ga straks eens zoeken. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  5. Geurzakjes zijn altijd bruikbaar en het is een leuk werkje om te maken. Jij hebt er meteen vijf gemaakt, heel loffelijk!

    ReplyDelete
  6. Ik hoop dat ze verkocht gaan worden. Ze zijn zo leuk. Vooral met die takjes lavendel die eruit steken.
    Ik geloof trouwens niet dat ik die zakjes zelf heb genaaid. Volgens mij heb ik ze zo gekregen van een bruiloft over of zoiets.

    ReplyDelete
  7. En jij bent weer even zoet geweest, haha. Het zijn heel mooie zakjes geworden, óók van dichtbij 😉, met liefde gemaakt.

    ReplyDelete
  8. Altijd zo leuk, die lavendelzakjes. ik heb er ook een paar hier in mijn linnenkast liggen, gekocht in Rehoboth tijdens de jaarlijks verkoopdag van de kerk daar.

    ReplyDelete
  9. Wat een leuke zakjes. Daar heb je veel werk aan gehad, maar dat is toch lekker hè. Want anders zou je je misschien vervelen?!

    ReplyDelete
  10. Wat mooi al die Lavendel! Je hebt een echte Lavendeltuin.
    Mooie zakjes gemaakt, heel leuk en dan nog met Lavendel er in wat zo lekker ruikt.
    Die zullen snel verkocht zijn voor het goede doel.

    ReplyDelete
  11. Wat leuk dat er altijd weer een verrassing in de kast ligt om even iets anders te doen. Leuke zakjes maar je hebt gelijk het zou makkelijker zijn om ze eerst te borduren. Maar het is je gelukt hoor ziet er prachtig uit en weer iets gedaan voor een mede mens.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  12. Ze zijn erg leuk geworden Elizabeth, en vooral ook omdat er ook
    een paar takjes ut de zakjes piepen. Die stof lijkt me zeker niet
    prettig borduren, het lastiger om het mooi gelijk te krijgen, en dan
    nog dat kunststof achterkantje. Je bent een doorzetter en ze zien
    er ook heel mooi en lieflijk uit. Die zij zo verkocht denk ik voor
    een heel mooi doel!!!

    ReplyDelete
  13. De zaljes zullen zo weg zijn, heerlijk voor in de kledingkast.
    Extra knap van je, zeker nu ik lees dat er toch wel wat hindernissen bij het borduren waren. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  14. Dat was een fijn klein projectje voor tussendoor. Ze zijn leuk geworden!

    ReplyDelete
  15. Wat zijn zulke zakjes toch altijd aantrekkelijk.
    Mooi en die geur van de lavendel, heerlijk.

    ReplyDelete