Te koop

Tuesday, April 25, 2023

Tuinbroek en truitje voor pop

Ruim anderhalve maand geleden liet ik jullie dit leuke popje zien en ik was toen verrast dat het een jongetje bleek te zijn!

Guus vond het nogal grappig toen hij de blote pop ontdekte; hij is nu eenmaal in poep en pies fase en alle woorden die daarbij horen...

Hij kwam ook even vertellen dat deze pop Guus heette en die andere (hij bedoelde Biene, mijn babypaspop) Moos.

En Guus heeft ook een pak uitgekozen uit dit leuke Poppenmodeblad dat ik voor mijn verjaardag heb gekregen.
Het moesten echter wel andere kleuren worden, want bruin was niet mooi!

Samen zijn we naar zolder gegaan en Guus koos groen en geel uit en toen kon het breien beginnen.
Het garen is Soft van Zeeman en ik breide op naald nr. 3



Zo'n broekje is toch nog best wat werk, het is ook helemaal in het rond gebreid waardoor je geen naadjes hebt, alleen even een klein steekje bij het kruis.
Het truitje is top down gebreid en ik heb er voor gekozen om dit heen en weer te breien met 2 naalden.
Op de rug zit een knoopjesrij.
Het zakje heb ik op de achterkant gezet.
Eigenlijk moeten er nog kleine sokjes of schoentjes bij, maar voorlopig vind ik het best.



18 comments:

  1. Ach wat schattig en wat leuk om samen naar zolder te gaan en kleuren te kiezen. Ik had wel even om een hoekje willen gluren :))))
    Groen en geel past goed in deze tijd de lente :))

    ReplyDelete
  2. Och wat is het mooi geworden.
    En zeker een leuke kleur.Zo gaat het hier ook als Oma wat maakt zoek mijn kleinkind zelf de kleuren uit.

    ReplyDelete
  3. Wat leuk! Heerlijk om te lezen over je kleinzoon :-) Mooie frisse kleurcombinatie en een geweldige set is 't geworden. Ja, veel werk: die pijpen! Dat is bij de poppen van Arne & Carlos ook, daar komt geen eind aan. Maar... dan heb je ook wat, het resultaat is geweldig.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O, en ik heb nu net nog een linkje naar je blog toegevoegd in mijn poppendagblog.

      Delete
  4. Wat een mooi pak heeft Guus gekregen. Echte lentekleuren. Leuk dat de echte Guus zo met je meedenkt.

    ReplyDelete
  5. Nou Guus heeft verstand van kleuren. Wat een enige combinatie en wat staat het leuk!
    Je hebt het weer prachtig gebreid.
    Die pop wil Guus nu misschien wel mee naar bed, of is hij daar alweer te oud voor?

    ReplyDelete
  6. Prachtige voorjaarsbroek voor Guus de pop. Guus heeft ook voor kleur en wat past. De grapjas om Biene Moos te noemen en Guus naar zichzelf. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  7. Die Guus, poeppie piessie fase, ik weet het nog van mijn jongens. Gek genoeg had onze dochter er geen lastbegoefte aan. Maar hij heeft in ieder geval een goed kleurgevoel, heeft ie van zijn oma.

    ReplyDelete
  8. Wat heb je dit weer fantastisch gemaakt Elizabeth, leuk ook
    deze kleuren die Guus heeft uitgezocht. Kan me voorstellen
    dat Guus het nogal grappig vond toen hij de piemel ontdekte
    bij de pop. Ging vanavond om 20,30 achter mijn laptop zitten
    en zag dat jou reactie weer in de spam-map terecht was gekomen?
    En bij Akkelien ook zag is, wat is dat och vreemd steeds. Ze
    blijven maar rommelen bij Blogger, ook bij posten schrijven
    blijven ze dwarsbomen. Goed bedoeld zullen we maar zeggen
    maar het werkt wel irritant allemaal.

    ReplyDelete
  9. Wat een prachtige kleertjes heeft pop Guus gekregen! Guus heeft mooie kleuren uitgezocht. Ik had vroeger ook een echte jongetjes pop (moet nog steeds hier ergens zijn) die heette vroeger Dimitri, naar mijn broer. Toen mijn jongste met de pop ging spelen heette de pop Pop Jurrien, naar mijn jongste, haha, grappig dat Guus de pop nu ook naar zichzelf noemt.

    ReplyDelete
  10. Wat goed om Guus te laten kiezen want hij heeft er echt kijk op. Wat een mooie kleurencombinatie en wat een gave outfit.
    En de fotograaf is ook goed bezig geweest.
    En die voeten..... Die moet je niet vergeten hoor.

    ReplyDelete
  11. Wat heb je weer iets leuks gemaakt. Guus heeft toch een bijzondere Oma.
    Dat hij mee mag denken over de aankleding van de poppen en de kleuren. En hij heeft nog een goede smaak ook.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  12. Wat een leuke kleertjes heeft Guus gekregen. Super

    ReplyDelete
  13. Écht, zó leuk hoe jij Guus mee laat doen.

    ReplyDelete
  14. wat een lief setje. Ik ben dol op poppen maar dat wist je al.

    ReplyDelete
  15. Wat een leuk setje zo, staat goed! Mooi gedaan

    ReplyDelete
  16. Wat een leuk poppenmodeblad! Het is op je lijf geschreven. Het truinbroekje en het shirtje zijn weer helemaal mooi gelukt en wat leuk dat kontzakje in de kleuren van het shirt. Grote Guus is vast heel blij voor kleine Guus.

    ReplyDelete