Te koop

Thursday, March 9, 2023

Hoe heb ik het nu?

Bij onze Kringloopwinkel stuitte ik op deze prachtige pop! En ik was er niet eens naar op zoek. 
Meestal zijn de poppen hier bij ons niet zoveel soeps ...
Ook al ben ik op dit moment niet bezig met poppenkleertjes, deze dame kon ik niet laten staan.


Wat een lief gezichtje heeft ze hè... Echt een knappe pop! En de kleertjes die ze aan heeft zijn ook zo leuk. Wel hier en daar wat pluisjes, maar ja...  


Wat is dit jasje ook mooi gemaakt. Eerst dacht ik dat er een capuchon aan zat, maar het is een los mutsje.
Echt wel jammer van de pluisjes...
Corrie gaf de tip om de pluizentondeuse even te gebruiken. Natuurlijk!
Eerst maar even de broek onder handen nemen...


Wie schetst mijn verbazing... ! Ik stuurde meteen de verrassingsfoto naar Corrie, en die lag dubbel van het lachen...
Er volgde natuurlijk een discussie, o.a. of dit nu genderneutraal was... 
En hoe moet ik nu het popje aan gaan kleden?
Ik weet het nog stééds niet!

19 comments:

  1. Nou, dat koppie past niet bij het onderlijf. Wat een vondst!

    ReplyDelete
  2. Haha wat een verrassing! Nu maar weg met dat roze... of juist niet. :)

    ReplyDelete
  3. Om eerlijk te zijn dacht ik bij de eerste foto:"dat kan net zo goed een jongetje zijn" en daar hab ik dus gelijk in. Ik heb zelf ook een jongetje als pop nog uit mijn kindertijd, daar hebben mijn jongens ook nog kort mee gespeeld. Superleuk toch?

    ReplyDelete
  4. Schattige pop dat komt wel goed en fijn weer kleertjes maken.

    ReplyDelete
  5. Dat is nou nog eens een verrassing! Erg veel jongenspoppen zijn er niet, dus ik zou 'm zeker aankleden als een jongetje.

    ReplyDelete
  6. Haha, wat een leuke verrassing :-)
    Inderdaad een prachtige kledingset, heel leuk: dat jasje!

    ReplyDelete
  7. O wat leuk. Ik moest zo lachen bij de laatste foto. Ik had graag jou gezicht willen zien toen je ontdekte dat het een jongetje was. Toch zijn de kleertjes en het popje heel erg leuk.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  8. 🤣🤣🤣🤣 Wat een onverwachte verrassing! De kleertjes kunnen gewoon blijven wat mij betreft; het zijn unisex kledingstukken vind ik. 😉

    ReplyDelete
  9. Zo zie je maar weer: kleren maken de man. Haha, 🤣, wat een verrassing. Heeft de kringloop een keer wat moois en dan krijg je dit. Ik zou nog tijden in een deuk liggen zodra ik naar de pop keek. Ik zou de kleertjes gewoon zo laten. Tenslotte is een broek m/v. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  10. Ik moet er weer om lachen nu ik dit zie, lees. Een mooi stoer pak voor hem, zal hem zeker een man maken.

    ReplyDelete
  11. Ohhh wat een giller zeg, eerlijk gezegd heb ik eigenlijk nog nooit
    een pop met een piemeltje gezien, ha ha, dat was zeker een
    verrassing. Het is echt een prachtige pop met mooie ogen, de
    kleding vind ik ook erg leuk en zeker dat jasje, mooi om ook
    eens te gaan breien misschien. Geweldig dat je dit tegen kwam
    bij de kringloop.

    ReplyDelete
  12. Geweldig dit, ik heb hier hard zitten lachen. Jij vindt wel weer een oplossing voor die kleertjes.

    ReplyDelete
  13. Als je naar de 1ste foto kijkt zie je dat het ook wel een jongens koppie heeft.
    Ik zou het lekker stoer aankleden en er echt een jongetje van maken.
    Vrees dat het toch poppenkleertjes maken wordt, haha.

    ReplyDelete
  14. Ik dacht, dit verhaal gaat erover dat je hebt zitten uitdokteren hoe de kleertjes zijn gebreid, en dat je ze dan na gebreid had, zonder pluisjes 😉. Ging het verhaal opeens een heel ander richting uit 😄. Misschien deze pop gewoon houden, zodat je kleinzoons ermee kunnen spelen?

    ReplyDelete
  15. Geweldig, maar in deze tijd moet de aankleding geen probleem zijn. Er zijn meisjes die graag in jongenskleding lopen en andersom. Lekker makkelijk toch !

    ReplyDelete
  16. Zo grappig dit! En nu ik het weet vind ik het ineens een jongenskoppie!

    ReplyDelete
  17. haha dat zie je niet zo vaak, zo duidelijk geslacht... grappige verrassing hoor.

    ReplyDelete