Te koop

Monday, April 24, 2023

Makkelijke Moestuin

Je hebt er vast wel eens van gehoord; de Makkelijke Moestuin ... 
Het is een manier van moestuinieren die bij iedereen zou moeten lukken, dus ik dacht 'ik probeer het ook!'
Nu kun je een heleboel speciale producten kopen en dat is prachtig spul, maar ik ken mezelf een beetje en dacht 'eerst maar eens zien of je het volhoudt...'
Dus ik bestelde geen professionele MM bakken, maar bekleedde de fruitkistjes van Corrie (klik) aan de binnenkant met plastic en maakte onderin gaatjes.



Ik bestelde wèl 2 zakken Makkelijke Moestuin Mix en wat zakjes zaad.



Wat een 'leuk' gezicht hè... en nu maar wachten tot er iets groens naar boven piept.
En daarbij gebruik ik de Makkelijke Moestuin app, die mij precies gaat vertellen wanneer ik wat moet doen in mijn tuintje.
Je maakt daar online een eigen tuintje aan en je vinkt dan aan wat je gezaaid hebt op welke dag. Daarna wordt je helemaal gecoacht... 
De bedenker achter dit alles is Jelle Medema en er is ook een blog waar je van alles op kunt lezen.
En er is zelfs een boek!



In 2020 had ik ook een moestuintje, zie de berichten hier op mijn oude blog, maar dat was deels een mislukking.
Dus ik hoop dat ik nu een succesjaartje ga krijgen!


En last but nog least... In de boomgaard zijn er stekken geplant van de rode en zwarte bes. Corrie vond ze in een kraampje langs de weg! En er staan inmiddels ook 3 bramenstekjes van mijn schoonzus.
Nu nog een framboos en dan hoop ik van de zomer lekkere jam (mixjes) te kunnen maken!


16 comments:

  1. Er zit ook altijd een factor geluk bij moestuinieren. Veel succes!

    ReplyDelete
  2. Superleuk! Eigenlijk heb ik jouw kistjes in het groot gemaakt jaren geleden, ik bekleedde ze met worteldoek, ik ben nog aan het denken hoe ik het nu wil. De pissebedden hebben het voor mij verpest een paar jaar geleden, maar nu wil ik weer proberen wat slasoorten te verbouwen. Een ingekrimpte vorm dus, maar ik eet er nu ook nog maar alleen van (als het goed gaat met de plantjes) en er zijn wat bakken waarvan het hout verrot is (ik gebruikte oude schuttingplanken). Ik heb ook veel informatie van Jelle en van mijn vader. Succes, je hout ons vast wel op de hoogte.

    ReplyDelete
  3. Het klinkt allemaal heel makkelijk. Staat ook leuk die kratjes en helemaal zodra het gaat groeien. Heerlijk ook dat je verschillende bessenstruiken hebt.

    ReplyDelete
  4. Nog even een Ik ben ik helemaal enthousiast!
    Ik heb nl nog 4 gekke bloembakken staan, waar ik niks mee doe maar die ik ook niet weg wil doen, wie weet.....
    Hou ons op de hoogte hoor, het ziet er zo leuk uit.
    Succes

    ReplyDelete
  5. Heel erg leuk! O ja, je weet dat bramenstruiken heel erg kunnen gaan woekeren? Veel succes en plezier!

    ReplyDelete
  6. Dat is superleuk dat je nu helemaal begeleid wordt in het moestuinieren.
    Je zou zeggen dat het nu niet meer mis kan gaan.
    Hopelijk wil het een beetje voorjaar worden, dan komt het vast goed.
    Mijn appelboompjes staan momenteel in bloei, maar geen bij te zien met die kou en regen.
    Je hebt ook al fruitstruiken, dus laat het maar groeien!
    Maar je gaat ons vast helemaal op de hoogte houden van je successen.


    ReplyDelete
  7. En een beetje geluk en goed weer hoort erook bij. Ik heb ook een stukje mini . Maar alles van mm vind ik toch heel prijzig. Ik zoek naar alternatieven. De gratis tomatenzaadjes van de deka doen het heel goed en de cherrytomaatjes van de action nog veel beter ha ha het wordt wel wat. Die app is meer wat voor jou jij hebt meer grond

    ReplyDelete
  8. Veel succes met de moeskistjes. Ik ken Makkelijke moestuin niet, ga het eens lezen. Ik vind het leuk om te zien, maar verder niet voor mij. Ik hoop dat mijn appelboompje wat vruchten geeft en misschien dat er nog een fruitboompje komt. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  9. Dat gaat vast goed komen met de groenten en ook nog een paar bessenstruikjes. Het is echt leuk om te zien dat alles gaat groeien en langzaam boven het zand uitkomt. Echt waar.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  10. Wat leuk, je bent begonnen :) Met de bakken van Corrie gaat het ook, ik geef je groot gelijk om het daar mee te proberen. Fijn dat je hulp krijgt van de app. Fruit is ook altijd geweldig, frambozen zou ik zeker kopen, die zijn lekker én heel makkelijk als plant. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  11. Ohhh wat spannend allemaal Elizabeth, alleen al het aanzien
    van de gevulde kistjes oogt al als een feestje waar je met dichte
    ogen heerlijk over kunt gaan fantaseren al zittend in het zonnetje haha.
    Tsja..... die moet dan wel nog even gaan schijnen 👀 maar dat zal
    binnenkort vast gaan gebeuren. Heerlijk ook de fruitbomen om
    lekkere jams van te maken, jammie. Handig ook zo'n app en tevens
    een blog waar veel op te lezen valt. Kan bijna niet wachten tot de eerste sprietjes boven de aarde uit komen, laat ons maar heerlijk meegenieten, heel leuk om te volgen.

    ReplyDelete
  12. Ontzettend leuk, Elizabeth. Je hebt het goed aangepakt, voorzichtig beginnen maar ik weet zeker dat het gaat lukken. Misschien niet alles maar dat gebeurt bij iedere moestuinierder. Ieder jaar gaan er bij ons ook dingen mis, jammer dan, volgend jaar een nieuwe poging.

    ReplyDelete
  13. Leuk dat je weer gaat moestuinieren, succes!

    ReplyDelete
  14. Je bent goed bezig, gezellig die kisten, succes, komt goed !

    ReplyDelete
  15. Je hebt er nu al plezier in. Dat is ook heel belangrijk. En wij genieten mee.
    Leuk dat mijn bakken nu op deze manier gebruikt worden.

    ReplyDelete
  16. Jaa frambozen, kun je lekkere jam maken.

    ReplyDelete