Te koop

Thursday, April 20, 2023

Hai, I am Rusty

Ja hoor, jullie hadden het goed geraden dat er een giraffe om het hoekje kwam kijken op mijn nieuwe dekentje, waar ik hier over schreef...



Ik kwam de afbeelding tegen via Pinterest en kon hem niet weerstaan. Het is een kooppatroon van Ira Rott en is HIER te bestellen.
Mijn dekentje heb ik na gehaakt vanaf de foto die ik vond. Ik had geen zin om het patroon te bestellen, meestal haak je het toch maar één keertje en ik vind het juist leuk om wat uit te dokteren!



Voor de oren had ik al eens gekeken naar allerlei 'ananas' motiefjes, maar toen stuitte ik opeens op deze site; een ander kleedje, maar wel dezelfde oren. Toen ging ik me natuurlijk afvragen wie nu de originele bedenker is van dit patroon, maar daar ben ik niet uitgekomen.
Enfin, ik had nu een makkie met de oren en met de hoorntjes op de kop.
Ik haakte al die losse items tussendoor en dat was eigenlijk wel leuk omdat ik de steek alweer een beetje zat was, wispelturig mens als ik ben...



Helaas had ik me vergist met de hoeveelheid donkerblauw garen en moest het dekentje iets korter worden dan de bedoeling was. De rand heb ik ook anders gedaan. 

Guus en Moos vinden dit dekentje natuurlijk ook weer leuk, maar ik kan echt niet alle dekentjes aan hen gaan geven. Dat snapt Guus ook al goed. Dus deze is weer voor Troostdekentje.

Ik heb me voorgenomen om nu even geen nieuw dekentje meer te beginnen. Er ligt nog e.e.a. wat eigenlijk hoognodig af moet èn het buitenseizoen is begonnen. En dat betekent minder haken en meer in de tuin bezig zijn!


23 comments:

  1. Wat een prachtig en lief troostdekentje heb je gemaakt. Ik begrijp wel dat Guus en Moos daar ook weg van zijn.

    ReplyDelete
  2. Wat is het een geweldige deken geworden. Het is je goed gelukt met na haken. Wat zal het troostdekentje gewaardeerd worden. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  3. Oh, wat een gave deken, superleuk! Ik snap helemaal dat de kleinzonen deze deken ook helemaal leuk vonden.

    ReplyDelete
  4. Oh wat een prachtige deken erg goed gelukt Elizabeth.
    Dat word zeker een lief troostdekentje.

    ReplyDelete
  5. Heel erg leuk, daar wordt vast iemand heel blij van.

    ReplyDelete
  6. Het is zo'n gaaf dekentje geworden. Daar zal een kindje straks heel blij mee zijn. En je hebt in rap tempo gehaakt. En nu andere dingen tussendoor afmaken. Als je een uurtje in de tuin gewerkt hebt, even een haakwerk je oppakken.

    ReplyDelete
  7. Ja, ik kan me voorstellen dat twee kleine jongens dit een leuk dekentje vinden. Mooi idee dat een kindje hier heel erg blij mee gaat worden.

    ReplyDelete
  8. Het is toch echt niet te geloven Elizabeth wat jij allemaal voor
    elkaar krijgt, en vooral de uitdaging die je aangaat om alles zelf uit te vogelen vind ik zo knap van je. Je krijgt van mij een DIKKE PLUIM!!!
    Het is echt een SCHOONHEID van een dekentje geworden, en het
    kindje die deze deken krijgt zal zich omarmt voelen door alle liefde
    die jij in dit dekentje hebt getopt, je bent een KANJER!!!

    ReplyDelete
  9. Daar gaat een kindje weer heel erg blij mee zijn. knap gemaakt!

    ReplyDelete

  10. Wat lief dat je zoiets moois maakt en het weggeeft!

    ReplyDelete
  11. Deze vind ik veel mooier dan het orginele

    ReplyDelete
  12. Wat een prachtig dekentje is het weer geworden.

    ReplyDelete
  13. Wat is dit een mooie dekentje geworden! Knap dat je dat zelf weer uitgevogeld hebt.

    ReplyDelete
  14. Ach, wat een schatje is deze giraffe! Het is jammer dat ik daar niet onder pas :-)
    Maar als troostdekentje zal hij heel goed zijn best doen, want wie wordt nou niet verliefd op Rusty!
    Knap dat je dat van een foto hebt na gehaakt.
    Tja, de tuin vraagt nu weer heel veel aandacht, maar zitten haken in het zonnetje in de tuin is ook een optie :-)

    ReplyDelete
  15. Ongelooflijk, wat kan jij toch prachtige dingen haken en dan nog zelf aan een patroon gaan sleutelen dat is helemaal geweldig.
    Een supermooi dekentje en hier gaat iemand héél héél gelukkig mee worden.



    ReplyDelete
  16. Wat een schattige deken. Ik snap wel dat je niet ieder patroon wilt kopen. En een beetje puzzelen is natuurlijk ook leuk.

    ReplyDelete
  17. In 1 woord: GE-WEL-DIG!
    Goed weekend!

    ReplyDelete
  18. Wat een suppppper geweldig dekentje is het geworden!!
    Ook knap dat je het zonder patroon gehaakt hebt, de verhoudingen zijn precies goed, dat lijkt mij nog wel een dingetje. Heel veel plezier met moes-tuinieren. groetjes Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  19. Zo knap hoe je dit weer gefixt hebt. En wat is ie leuk . Ik snap dat de jongens hem ook leuk vinden tja, maar voor teoostdekentjes is ie ook heel mooi. Wordt vast een kind heel blij van.complimenten hoor.

    ReplyDelete
  20. Knap dat je deze vanaf een foto weet na te maken, en een goed doel waar de deken naar toe gaat!

    ReplyDelete
  21. Super leuk geworden! Knap gemaakt en lief dat ie naar troostdekentjes gaat

    ReplyDelete
  22. het is echt een pracht dekentje geworden.

    ReplyDelete
  23. Weer een prachtig dekentje! Wat doet de giraf het goed in deze kleurcombinatie, het spreekt heel duidelijk! Het niet kopen van het patroon snap ik helemaal en als dan later nog eens blijkt dat er meerdere 'ontwerpers' zijn, dan ben je natuurlijk blij dat je het niet gekocht hebt van misschien wel de plagiaathaakster... Jouw dekentje komt prima op z'n plek bij Troostdekentje!

    ReplyDelete