Te koop

Thursday, April 6, 2023

Nieuw dekentje

Na de Brandweerdeken had ik weer zin om aan iets nieuws te beginnen, maar in eerste instantie was de inspiratie ver te zoeken.

Foto van internet
Ik had al wel een hele mooie haaksteek voorbij zien komen, de Millstone Stitch. De link geeft meteen een duidelijke tutorial, zowel een filmpje als beschrijving.
Je kunt prachtige combinaties maken met deze steek.


Er is ook een steek die er erg op lijkt, de Diamond Wave Stitch en die heeft iets meer steken en een dubbele verbindingssteek. 



Ik heb beide steken uitgeprobeerd, maar vond de Millstone Stitch mooier uitkomen. En daarom heb ik die gekozen voor het nieuwe dekentje...


En nu aan jullie de vraag 'Wat komt daar om de hoek?'


20 comments:

  1. Wat een leuk patroon. Zie ik een giraf aankomen?

    ReplyDelete
  2. En giraffe misschien?? Leuk weer een raadsel voor ons

    ReplyDelete
  3. Prachtig patroon Elizabeth, dat gaat weer een heel mooi
    dekentje worden. Eerst dacht er komt een Hommel om
    de hoek kijken, maar als ik de reactie van Mieke en Conny
    lees denk ik u ook dat het een Giraffe gaat worden???
    Zou wel te gek zijn als die door de deken loopt, kop erbovenuit
    met weer een andere achtergrond. Het kan natuurlijk ook eerst
    een gedeelte van de lange benen zijn??? V*E*R*T*E*L.....

    ReplyDelete
  4. Het ziet er mooi uit. Ik denk dat de dames voor mij gelijk hebben, ik dacht aan een honingraat, maar een giraf lijkt mij waarschijnlijker.
    Krijgen we de brandweerdeken nog in zijn geheel te zien? Guus is niet de enige die het zo'n mooie deken vindt 😉

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, dat laat ik nog een keertje zien hoor. Guus krijgt de deken voor zijn verjaardag en dat is binnenkort...

      Delete
  5. Ik dacht gelijk aan Dikkertje dap.
    De hele brandweerdeken ik geloof dat ik die ook gemist heb ik zal nog even teruglezen.
    Maar dit wordt wel weer een mooie deken.
    Ik ga ook weer wat opzetten maar ik moet het heel makkelijk kunnen meenemen nog even op broeden en.......pinterest afstruinen.

    ReplyDelete
  6. Wat een leuke steek! Ik vind de deken met de vele kleurtjes linksboven op de foto heel mooi, maar nu ik zie wat jij tot nu toe hebt gehaakt, vind ik jouw kleurcombinatie ook mooi (lekker rustig). Eerst dacht ik gewoon een leuk afwijkend hoekje te zien, maar toen las ik dat we weer mogen raden, dus er gaat weer iets spannends gebeuren 🙂.
    Ik moet zeggen dat ik nog geen idee heb. In de andere reacties lees ik over een giraffe en dat zou qua kleur prima kunnen. Maar ja, ik denk dan dat je aan de onderkant van de deken begint en dan zouden er eerst dunne pootjes moeten komen. Óf het zou een liggende giraffe kunnen zijn.
    Maar ik laat alles nog even open; ik heb nog geen idee!
    Fijne Paasdagen Elizabeth.

    ReplyDelete
  7. Het is een prachtige steek. Ik weet wat het wordt, dus zeg niks. Maar dat het leuk wordt, dat in elk geval.

    ReplyDelete
  8. Het gaat meteen kriebelen om de millstone stitch te gebruiken, het is echt een mooie steek.

    ReplyDelete
  9. Leuke steek en er komt vast iets verrassends tevoorschijn :-) Ik wacht het af.

    ReplyDelete
  10. Ik vind de steek die je gaat gebruiken mooier dan de andere. Het ziet er weer goed uit. Ik dacht eerst dat er een 2e probeersel lag, toen misschien een motief en na jouw vraag dacht ik aan de Giraffe. Het wordt wel spannend wat het echt is. Ik heb ook nog even gezocht naar de hele brandweerdeken en niet gevonden. Ben ook erg benieuwd naar de reactie van Guus nu de deken echt af is. Fijne Pasen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  11. Wat een leuke steek voor een deken, ben benieuwd wat het gaat worden.

    ReplyDelete
  12. Weer een leuke steek uitgezocht voor je nieuwe dekentje.
    Eerst had ik echt geen idee wat er om de hoek kwam kijken, maar nu zoveel lezers het over een giraffe hebben, zou dat best kunnen kloppen en sluit ik me daar lekker bij aan :-)
    Als ik je kleinkind was, wilde ik die hebben hoor, ben gek op giraffen...

    ReplyDelete
  13. Nauw, die inspiratie was snel terug ;) Mooie steek, ziet er piekfijn uit.
    Ik wacht af wat het gaat worden :) Hartelijke groeten en fijne paasdagen.
    Juffrouw Ooievaar

    ReplyDelete
  14. Ik doe geen voorspelling wat het gaat worden maar ben wel nieuwsgierig wat het gaat worden. Jou kennende gaat het weer heel leuk worden het ziet er al leuk uit.
    Fijne Paasdagen.
    Gr. Marga

    ReplyDelete
  15. Ik zie er een honingraat in maar zal het wel mis hebben, ben niet zo goed in dit soort dingen, zie het nooit. Maar leuk dat je toch weer iets nieuws begint.

    ReplyDelete
  16. Spannend. Het is een mooie steek, ik kijk uit naar de vorderingen. Groeten Frederika

    ReplyDelete
  17. Wat er om de hoek komt kijken, geen idee, maar dat het weer wat moois wordt dat is zeker.
    Fijne Paasdagen.

    ReplyDelete
  18. Nu ik de reacties zie denk ik ook een giraf, maar ik heb het niet zelf bedacht

    ReplyDelete
  19. euh... ik lees hierboven de suggestie van een giraf. Dat zou inderdaad een goede gok zijn. Ik ben benieuwd.

    ReplyDelete