Te koop

Friday, October 4, 2024

Vierkanten vullen

Ik geef eerlijk toe dat de-zin-in-haken na de Rommelmarkt flink weg was.
Ik deed een paar dagen letterlijk geen steek en toen pakte ik toch weer een onaffe deken op hoor.
Maar er zijn dagen dat ik helemaal niet haak, en dat is maanden niet het geval geweest.



En dan komt er vanzelf iets anders voor in de plaats, het vult zich wel...
Ik had een tijdje terug al wat opgeslagen over wat ik zelf maar 'vierkanten vullen' noem (gezien via Pinterest en Instagram).



De opzet is simpel; je tekent een vierkant en verdeelt dit weer in kleinere vierkanten (en/of rechthoeken). Het is leuk om een wit-strookje ertussen te hebben, maar dat maakt het wel iets lastiger bij het tekenen en inkleuren.


Vervolgens kun je kiezen voor ronde lijnen (cirkels) of rechte lijnen (driekhoeken/rechthoeken) en de achtergrond inkleuren met b.v. waterverf, markers of kleurpotlood.



En dan voorzie je vlakken naar keuze met eenvoudige doodles zoals stippen, sterretjes, strepen, rondjes, halmen, takjes...
Ik heb dat meestal gedaan met mijn Tombow marker, maar ook wel met de witte Poscapen. Je kunt er natuurlijk van alles voor gebruiken.


Het is een heerlijk rustgevend werkje om te doen en prima geschikt om in fasen te maken.
Ik ga dit tekenboekje (ooit uit de kringloop) er maar helemaal voor gebruiken.

14 comments:

  1. Lekker, zo'n werkje. En dan ook nog een leuk resultaat!

    ReplyDelete
  2. Lijkt me een lekker ontspannend werkje. Het ziet er leuk uit. Jammer dat de haak lust weg is.

    ReplyDelete
  3. Na zoveel haakwerk begrijp ik je wel hoor en als de verkoop dan tegenvalt, of had dat er niet mee te maken? Je tekenwerk is echt heel leuk en lekker ZEN. Als je er maar van geniet.

    ReplyDelete
  4. Dat lijkt me inderdaad een lekker zen werkje! Een leuk boekje wordt het!

    ReplyDelete
  5. Mooi hoor.
    En inderdaad, rustgevend, ik heb dat als ik digi's aan het inkleuren ben, word ik helemaal zennnnnn van.
    Ik vind dit heel leuk, maar wat ga je er nu mee doen? Dat is gek bij mij..... ik wil nl altijd iets doen wat ik kan gebruiken. Zomaar tekenen, alleen voor de rust, vind ik zonde van mijn tijd, haha.

    ReplyDelete
  6. Wat ziet dat er leuk uit. Ik heb ooit mandala's ingekleurd was ook echt zen.

    ReplyDelete
  7. Dat wordt een heel leuk boekje, je kan telkens een bladzijde invullen als je wat ontspanning nodig hebt.

    ReplyDelete
  8. Geweldig! Echt mooi… Je hebt me op een idee gebracht, dankje!

    ReplyDelete
  9. Echt een leuk idee! Nu nog tijd.... 😉

    ReplyDelete
  10. Heel mooi geworden.
    Kan je ook leuke kaarten van maken.
    Rustgevend ook ja, geeft je vast een ZEN gevoel.

    ReplyDelete
  11. Dit lijkt me leuk om te doen en m'n boekje is nog lang niet vol.
    Wat een leuk idee! en zo mooi geworden.

    ReplyDelete
  12. Ik geloof onmiddellijk dat je hier heel zen van wordt, het werkt meditatief om de vakjes te vullen. Ik vind het er nog mooi uitzien ook. Ook handig om favoriete kleurencombinaties te vinden.

    ReplyDelete
  13. Leuk!
    Het heeft iets van Zentangle, maar dan anders

    ReplyDelete