Te koop

Friday, September 27, 2024

De rommelmarkt

Het is alweer even geleden, maar Anita vroeg naar de Rommelmarkt van de kerk, die we de eerste zaterdag in september hadden.
Want ik had een heel aantal dekentjes en wandhangers voor de verkoop gebracht en nu wilde Anita natuurlijk graag weten of er ook iets daarvan verkocht was!

Hier komt onze Moos iets bij oma kopen...

Een kleine week voordat de verkoping zou zijn, werd ik gevraagd om bij de 'potten- en pannen - en servieskraam' te staan en ik vond dat wel leuk om te doen.
Mijn dekens zouden in een andere kraam liggen.
Maar dat liep echter anders, want eigenlijk was er geen plaats meer in die tweedehandskleding en plaids kraam voor mijn dekens. 
Het was eigenlijk een soort 'graaikraam' en daar wilden ze mijn dekentjes niet aan prijs geven. 
Nu had ik het geluk dat er een stukje 'straat' vrij was naast de kraam waar ik stond en daar hebben we toen op dozen de dekentjes uitgestald. 

Voor de kraam staat onze oudste zoon met Guus

De wandhangers kon ik aan de zijkant van de kraam hangen en overal hingen labels aan met prijs en afmeting.

Alhoewel er genoeg mensen waren die de dekens kwamen bekijken en belangstelling hadden voor de techniek, is er maar eentje verkocht. 
Ik geef toe; ze waren niet goedkoop... Maar er zit behoorlijk wat materiaal in en heel veel tijd. 
Dan vind ik een flinke woondeken voor € 55,- een redelijke prijs. De kinderdekentjes waren rond de € 30,- 

Van de wandhangers heb ik 4 verkocht, dat zijn dan toch leukere prijsjes voor rommelmarkt publiek.
Mensen kijken wel, vinden het ook mooi, maar kopen het toch niet. Sommigen twijfelen heel erg of dat hun (schoon) dochter nu juist die kleuren wel zou willen..., tja dat is ook lastig.

Vanuit de kraam waar ik achter stond is een kleine helft verkocht en bij elkaar tikt dat toch wel door.
De opbrengst van de totale rommelmarkt was ongeveer € 22.200,- en dat is een prachtig bedrag!
Alle kosten zijn daar al vanaf. De lootjes brengen altijd heel veel op en de meeste omzet wordt behaald met eten en drinken.



Dit jaar kon je ook een ritje maken in een Ferrari 488 Spider en een McLaren 720s. Om in de Cuba sferen te komen, reed er ook een klassieke Lincoln en een Ford Mustang rond. 
Dat kostte maar vijftien euro per persoon voor 20 minuten. Er is heel veel gebruik van gemaakt!

De helft van de opbrengst van de Rommelmarkt gaat naar Woord in actie Deze christelijke organisatie reist naar Cuba om daar mensen hulp te bieden waar nodig is. Naast de verspreiding van bijbels en ondersteuning van de predikanten bieden ze ook praktische hulp en psychosociale hulp.

Het was een hèel gezellige ochtend en ik vond het erg leuk om achter de kraam te staan. 
Maar het was natuurlijk leuker geweest als er een aparte kraam geweest was voor mijn eigen spulletjes, achteraf gezien. 
Toch denk ik niet dat ik dan meer van de dekentjes en wandhangers had verkocht. 
Het zijn gewoon geen artikelen voor zo'n markt. Iedereen is uit op kleine prijsjes of komt gezellig koffie drinken met iets lekkers erbij. 


5 comments:

  1. Op deze manier heb je goed kunnen observeren, hoe de mensen reageren en wanneer ze iets kopen. Nu weet je, dat deze markt niet geschikt is voor jouw werk en kun je een volgende keer voor een andere plek kiezen. Intussen is er een geweldig bedrag opgehaald en heeft iedereen een fijne dag gehad. Die auto's zijn ook een prima idee!

    ReplyDelete
  2. Jammer dat jouw werk niet helemaal op zijn plek was daar. Maar deze markt heeft veel opgebracht voor het goede doel!

    ReplyDelete
  3. Fijn dat de markt een groot bedrag op heeft gebracht. Jammer dat je hangers en dekens niet helemaal tot zijn recht kwamen daar. Ze zijn te mooi om weggestopt te worden tussen "rommel".

    ReplyDelete
  4. Achter een kraam staan is leuk. En iets verkopen ook. Jammer dat dat niet zo liep, maar wel een prachtige opbrengst voor het totaal

    ReplyDelete
  5. Eens met de reactie van hierboven. En voor volgend jaar meer kleine projectjes maken misschien. Hangt van je doel af natuurlijk. Maar wel leuk zo'n markt en jullie hebben een mooi bedrag opgehaald voor een goed doel

    ReplyDelete