Te koop

Monday, July 22, 2024

Te gek voor woorden...

Ja, het is toch te gek voor woorden dat je als papierhobbyist al verschillende keren een kaart in de winkel hebt moeten kopen omdat je er zelf geen meer had liggen en ook geen zin had om er één te maken...
Daarom moèst de knop vorige week om!



Het kostte me best wat moeite, want ik had totaal geen zin. Maar ik had de tijd en de ruimte en het was nu of nooit bij wijze van spreken...
Het plan was om felicitatiekaartjes te maken voor een geboorte, want daar greep ik steeds mis.
Maar die vind ik juist zo lastig om te bedenken.
Ik heb nog wel wat van die ouderwetse plaatjes liggen van een roze of blauwe wieg of commode, maar ik geloof niet dat ik daar nog jonge mensen blij mee kan maken.

Nu zijn er heel veel leuke snijmallen voor babykaarten te koop, maar ik had geen zin om daar weer in te investeren.


Dus ik heb wat 'free printables' gezocht van een hemdje, speentje, flesje... 

In Word geef ik ze de juiste afmeting en dan print ik wat voorbeelden. 

Je kunt ze heel netjes uitknippen en daarna omtrekken op b.v. dessinpapier en eventueel de randen aanzetten met een fineliner.

Toen ik dat een paar keer had gedaan, begon ik er zelfs een beetje lol in te krijgen!







En toen vond ik tòch nog wat 'oude' plaatjes die er mee door konden en daar maakte ik bovenstaande twee kaarten mee.
Het is onvoorstelbaar wat je dan toch weer tegen komt in de voorraad; nog sierband en kleine plaatjes, reststukjes papier.



De 'wensjes' komen dit keer allemaal (gratis) bij Nobody ELSe vandaan!
Ze heeft een heel mooi blog en maakt prachtige dingen, daar moet je echt even een kijkje gaan nemen.






27 comments:

  1. Wat creatief!!
    En wat mooi uitgeknipt.
    Het zijn hele leuke babykaartjes, zo schattig, die kleine rompertjes Of pakjes Of andere dingen.
    Ja, Nobody-Else heeft een héél leuk blog, ook met haak patronen trouwens😉

    ReplyDelete
  2. Maar wat zijn ze leuk geworden, vooral die wagen en die met dat jongentje!!!

    ReplyDelete
  3. Nou je hebt weer een leuk voorraadje! Ze zijn heel mooi geworden… er kunnen weer baby’s komen!

    ReplyDelete
  4. Gelukkig dat je hebt doorgezet, want ze zijn heel leuk geworden.

    ReplyDelete
  5. Ik vind het helemaal niet te gek voor woorden dat je even mis grijpt in je voorraad kaarten om wat voor reden dan ook.En de plaatselijke winkel is ook blij met elke klant.
    Maar zo als altijd is je creatieve geest er weer in geslaagd iets moois,origineels en bijzonders te maken.Bravo!
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Zoiets heb ik ook wel gedaan. Leuk werk.

    ReplyDelete
  7. Hihi, dat was nog eens een goede stok achter de deur! Je hebt weer een aantal mooie kaarten gemaakt.
    Slim om freebies te gebruiken; snijmallen zijn natuurlijk leuk, maar als je verwacht ze niet veel te gebruiken is het toch een wat kostbare aanschaf. Gelukkig ben je creatief genoeg om dat netjes te vervangen met behulp van wat freebies.

    ReplyDelete
  8. Heb even op haar site gekeken, inderdaad prachtige kaartjes maakt zij.
    Kan me voorstellen dat je even een aanloopje nodig had om er weer zin in te krijgen, maar soms (zoals nu) helpt dat.
    Je hebt er weer een stel prachtige kaarten bij.
    Hier worden er geen baby's meer geboren jammer genoeg.
    Maar kaarten zijn altijd leuk. om te krijgen vooral :-)

    ReplyDelete
  9. Wat een gave serie Elizabeth, ik vind de kaarten stuk voor stuk heel geslaagd. Voorlopig kun jij weer voort.
    Heel slim om die voorwerpen te printen en om te trekken op dessinpapier. We hebben al zoveel hobbyspullen.

    ReplyDelete
  10. Wat een mooie lieve kaartjes heb je gemaakt. Een eigen gemaakte kaart is toch altijd bijzonder.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  11. Wat een mooie kaarten heb je gemaakt!

    ReplyDelete
  12. Je hebt er direct een leuke voorrad bij gemaakt. Ze zijn superleuk geworden. Ja soms moeten we onszelf even een schop ..... geven

    ReplyDelete
  13. Heel leuk, die passen uitstekend bij de jonge mensen van deze tijd.

    ReplyDelete
  14. Tja, dat kan echt niet hè, kaarten kopen. Haha, als je er geen zin in hebt, komt er ook niks uit je handen. Maar kijk eens wat je nu weer voor veel leuks hebt gemaakt. Daar maak je weer veel mensen blij mee.

    ReplyDelete
  15. Toch vind ik die met de "ouderwetse" plaatjes erg leuk.
    Bij ouderwets denk ik toch nog ouderwetser 😂

    ReplyDelete
  16. Je hebt er weer een prachtige serie geboorte kaartjes bij gemaakt Elizabeth,
    en ze zijn ook echt van deze tijd hoor. Heel leuk om te zien.

    ReplyDelete
  17. Leuk zijn ze. Ze zullen vast heel lang bewaard blijven. (Ik heb kort geleden alle felicitaties bij de geboorte van onze oudste weg gedaan. Na bijna 45 jaar)

    ReplyDelete
  18. Nou ja, je bent klaar voor een baby boom!!! Wat een leuke kaartjes allemaal.

    ReplyDelete
  19. Hihihi.... voorlopig heb je kaartjes genoeg voor nieuwe mensjes. En inderdaad het is not done voor een kaarten maakster om ze te kopen. Maar ze zijn stuk voor stuk ook heel leuk!! Geeft vast een fijn gevoel niet te hoeven misgrijpen.

    ReplyDelete
  20. Wat een super leuke kaartjes heb je gemaakt, echt te schattig, daar gaan kersverse ouders heel blij mee zijn. Fijn dat je toen je eenmaal weer bezig was er ook lol in kreeg. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  21. Super. Wat zijn de kaarten mooi geworden. Zo’n gesprek met jezelf heeft wel vruchten afgeworpen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  22. Wat een leuke kaarten, daar maak je veel jonge ouders blij mee.
    Eigengemaakte kaarten heeft toch iets speciaals.

    ReplyDelete
  23. Nou dacht ik toch dat ik hier al gereageerd had...
    Wat een leuke kaartjes zijn het geworden. Dat op maat maken in Word doe ik ook, ook met foto's. Misschien een tipje: je kunt ook direct op designpapier printen. Ik maak dan eerst een conceptafdruk in zwartwit en plak op de goede plek (met een plakbandje alleen aan de bovenkant) het papier dat ik gebruiken wil. Opnieuw printen op goede kwaliteit en klaar is Klara ;-)

    ReplyDelete