Te koop

Friday, July 26, 2024

Kwak... kwak...

Als wij in de boomgaard zitten, genieten we vaak van de eenden die uit de sloot komen zetten. Glimmend van het water poetsen ze hier en daar wat en daarna gaan ze op onderzoek uit... 


Er liggen nogal wat afgevallen (rare en slechte) pruimen en appeltjes in het gras. De laatste laten ze liggen, maar de pruimen snabbelen ze gretig op!


Tja, en als je dan een Duck deken tegen komt... Er stonden duidelijke foto's bij en dan vind ik het leuk om zelf het patroon te maken. 
Deze keer had ik al het garen in voorraad, maar de eendjesrijen heb ik in twee verschillende gradaties gehaakt omdat ik anders niet genoeg had. En dat is juist heel leuk geworden vind ik, het geeft iets levendigs aan de deken.

Deze deken is weer gehaakt met de Mozaïek haaktechniek, maar bij het geel van de snavel is gewerkt met een extra los draadje. En dat geldt ook voor de lichte delen in het lijf van de eend, want je kunt maar met 1 kleur per toer haken.

Het haken van de deken ging als een speer! Leuk om in de 2e en 4e baan van de eenden het patroon achteruit te moeten lezen. Haha, daar kwamen foutjes van... En toen heb ik het papier gewoon omgedraaid en tegen het licht gehouden!

Het leuke is dat deze deken, een ook een heleboel andere dekens die ik heb gemaakt, te koop komen in September op de rommelmarkt van onze kerk. 
De opbrengst van deze rommelmarkt is bestemd voor Cuba. De armoede is daar groot en aan veel dingen is gebrek. 
Vanuit de kledingbank mag ik ondergoed, BH's, lakens en handdoeken meenemen voor Cuba.
Dit wordt samen met (ingekochte) hulpmiddelen zoals verband, hechtgaren en wasbaar incontinentiemateriaal, melkpoeder etc... met een container over zee gebracht.




Uiteraard is de deken ook vooraf te koop voor € 35,-!
De afmetingen zijn 91 bij 140 cm en hij weegt 900 gram.
Gehaakt met haaknaald 5 en het garen is 100 % acryl.


            


28 comments:

  1. Prachtige geworden en hele mooie kleuren. Twee jaar geleden een workshop gevolgd over mozaiek haken en dat was heel leuk. Tot nu toe alleen een kussenhoes gemaakt, maar heb al andere patronen klaarstaan. Helaas kan ik weinig op een dag doen dor pijnlijke artrose handen.

    ReplyDelete
  2. Wat een enige deken is dat geworden! Echt een snoepie.
    Zou hem best willen kopen, maar hoe kom ik aan een baby'tje?
    Denk denk denk.... geen oplossing... :-)
    Zucht.....

    ReplyDelete
  3. Geweldig, wat een leuke deken heb je weer gemaakt!

    ReplyDelete
  4. Wauw wat mooi zeg. Leuk dat je de inspiratie rond je huis vindt. Die is vast gewild op de markt.

    ReplyDelete
  5. Prachtig je haakwerk, zo kleurig. Eens wat anders haakrandjes inplaats van borduurwerk!
    Succes met de verkoop!

    ReplyDelete
  6. Het is zo 'n leuke en vrolijke deken geworden. Ik hoop dat je hem gaat verkopen voor dit mooie project.

    ReplyDelete
  7. Wat een leuk vrolijk dekentje, ik denk dat hij snel verkocht wordt!

    ReplyDelete
  8. Het is weer een echte Elizabeth deken geworden! Wat leuk dat je de eenden in de tuin als inspiratiebron hebt gebruikt.
    Oh ja, een patroon andersom gebruiken kan heel verwarrend werken, maar je hebt het slim opgelost!
    Ik hoop dat de deken en natuurlijk ook je andere dekens goed verkocht worden voor Cuba!

    ReplyDelete
  9. Heel leuk, deze eendendeken, jammer dat ik geen kleine kleinkinderen meer heb. Mooi dat jullie met al deze artikelen mensen helpen die het een stuk minder hebben dan wij in ons rijke Nederland.

    ReplyDelete
  10. Prachtig
    Hoe snel ben jij wel.
    Slaap je nog wel eens?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik ben een echte slaapkop... Maar ik doe veel tussendoor en haak ook wel redelijk snel.

      Delete
  11. Prachtig is je eendjes dekentje geworden.
    En weer zo snel gedaan.Ik hoop dat het snel word verkocht voor dat goede doel.

    ReplyDelete
  12. Wat een leuk dekentje, die zal snel worden verkocht! Je haakt volgens mij wel erg snel. En wat loste je het slim op met het patroon andersom.

    ReplyDelete
  13. Wat een mooie deken. Ik hoop dat deze gauw verkocht wordt voor het goede doel.

    ReplyDelete
  14. Wat een prachtige deken Elizabeth, zo mooi gehaakt! Mooie kleuren heb je gekozen voor die leuke eendjes.

    ReplyDelete
  15. Het is een erg leuk dekentje geworden, die is zó verkocht wed ik!

    ReplyDelete
  16. Wat mooi dat je dat allemaal doet voor het goede doel. Bij mij zou zo'n deken na een jaar misschien af zijn. Hij is trouwens echt superleuk!

    ReplyDelete
  17. Zou alles wel willen kopen van dat leuks wat jij allemaal maak nu mijn achterkleinkind op komst is……,maar weet niet wat het gaat worden,weet wel ongeveer de smaak van a.s ouders(die best speciaal is)maar voel me niet zo vrij om vanalles te kopen voor de baby,het is in mijn optiek toch altijd iets heel persoonlijks,zeker de inrichting van kinderkamer.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Wat ontzettend leuk èn mooi gemaakt.
    Zo leuk al die eendjes.
    Haha, omgedraaid en tegen het licht gehouden, jij bent echt super slim!

    ReplyDelete
  19. Wat een enige deken. Je hebt echt smaak en gevoel om leuke ( kinder) dingen te maken.

    ReplyDelete
  20. Het is wederom een prachtig dekentje geworden Elizabeth, en wat ben je toch
    slim om het papier gewoon even om te draaien en tegen het licht te houden, dat
    werkt een stuk prettiger en je bent er zeker van dat het goed gaat. Denk dat dit soort dekentjes heel snel verkocht zijn.

    ReplyDelete
  21. Dat is weer een heel mooi dekentje geworden!

    ReplyDelete
  22. Wat is het een geweldig dekentje geworden. Prachtige kleuren. Echt iets voor jou om daar een mooi patroon van te maken. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  23. Wat een prachtig dekentje weer :-) Ik vind het zo met de kleuren heel mooi, ik denk inderdaad ook, nog mooier als in een kleur. Ik hoop dat je het dekentje snel verkoopt. Ja, er zijn veel landen waar er armoede heerst, zelfs in Nederland :( Groetjes Anita

    ReplyDelete
  24. Prachtige deken en wat goed dat je van de kledingbank spullen mag meesturen voor het goede doel in Cuba.

    ReplyDelete