Te koop

Friday, July 12, 2024

Haak inspiratie voor restjes garen (T&T 1)

Omdat het bijna zomervakantie is, heb ik voor deze eerste 'aflevering' van T&T gekozen voor haaktips.

Tja, iedere haakster heeft restjes garen en wil daar op een gegeven moment weleens vanaf.
Zelf vind ik het nooit zo'n probleem om veel restjes te hebben (ze liggen allemaal op kleur gesorteerd in mandjes), maar ik weet dat veel dames het liever maar weg hebben!


Onlangs zag ik bij Iris (Een Mooi Gebaar) een prachtig overzicht voor het gebruik van restjes, klik maar eens HIER.
En ik dacht meteen 'dat is een tip om door te geven voordat mensen op vakantie gaan en iets kleins zoeken om mee te nemen...'
Je kunt op de site meteen doorklikken naar de patronen en dus gelijk aan de slag. Hoe leuk is dit!


Zelf maak ik graag een restjesdeken m.b.v. granny squares, zoals HIER of ik gebruik mijn restjes voor poppenkleertjes.
Wat maken jullie graag van restjes garen?

En dan ben ik heel benieuwd welke Tips & Tricks er te lezen zijn bij:

Akkelien - Marthy - Daphne - Annemarie - Marjan Els - Josephine - 
Judy - Anja - Janny - Marlien

en van de overige deelnemers zal ik z.s.m. een linkje plaatsen!

25 comments:

  1. Goeie tip voor de haaksters onder ons! Ik heb vandaag een Blogger tip geplaatst.

    ReplyDelete
  2. Ik heb heeeeeel veel restjes opgemaakt met de 400 grannies die ik gehaakt heb voor m'n sprei.
    Het aan elkaar zetten is oersaai.
    Ik moet er nog 120 vast zetten.

    ReplyDelete
  3. Leuk die link naar de patronen. Je weet, ik houd van resten ruimen 😃

    ReplyDelete
  4. Ik kan niet spreken van restjes, meer van een overschot aan garen. Helaas lukt het haken en breinen niet goed meer maar ik ben nog niet toe aan het wegdoen van al mijn spullen.
    Leuk je restjes deken.

    ReplyDelete
  5. Ik vind restjes ook geen probleem, die heb je altijd wel nodig bij amigurumi, maar ja, nu ligt alles maar te liggen. Wie weet raak ik nog eens opnieuw besmet met een handwerkvirus, ik kan het nog niet wegdoen dus voorlopig ligt alles er goed.

    ReplyDelete
  6. Leuk om tips te krijgen voor de restjes. Weg doen kan altijd nog

    ReplyDelete
  7. Leuke tip!!
    Want inderdaad, restjes hebben we allemaal.
    Mijn tip vandaag gaat toevalig ook over restjes, maar dan wel restjes papier.

    ReplyDelete
  8. Leuk om het garen op kleur in mandjes te bewaren, zo zie je precies wat je hebt. Ik heb een tip over borduren geplaatst.

    ReplyDelete
  9. Ja, restjes hebben we allemaal wel denk ik. Wat heb jij ze mooi op kleur gesorteerd! Mijn kleine restjes gaan bij elkaar als vulmateriaal, de grotere restjes heb ik op categorie gesorteerd (sokkenwol, grote hoeveelheid, katoen, etc). Wat staan er leuke ideeën op de site van Iris.

    ReplyDelete
  10. handig die mandjes, maar de tip naar de patroontjes komt mij helemaal goed van pas.
    Dankjewel.

    ReplyDelete
  11. O, wat heb je dat mooi gesorteerd! En fijn, de link naar ideetjes voor restjes :-)

    ReplyDelete
  12. De mooie gesorteerde wolletjes is al een lust voor het oog Elzabeth, maar de link en alle beschrijvingen is een eldorado voor de brei en haak enthousiastelingen. Een SUPER Tip dus!!!

    ReplyDelete
  13. Nou ik heb echt even iets gemist tijdens mijn vakantie Elizabeth. Je bent een leuke nieuwe actie begonnen en ik plaatste nog weer braaf een recept. 🙃 Ik ga nadenken over tips en als dat lukt plaats ik er ook eens een.

    ReplyDelete
  14. Wat leuk, al die mandjes met op kleur gesorteerd garen! Ik gebruik de hele kleine restjes als vulling voor bijvoorbeeld knuffels. De grotere worden weer gebruikt in nieuwe projecten, ik houd erg van Fair Isle breien en daar komen restanten goed bij van pas. En ik heb diverse kussenhoesjes gehaakt met restjes. Leuke deze nieuwe serie, ik heb zojuist ook een blogje met tip geplaatst!

    ReplyDelete
  15. Succes al je Tips & Trucs, zitten hele leuke bij.
    Toevallig ben ik een topje aan het haken met restjes, Maak 4 rechte lappen vanaf zijkant gehaakt. Heb er nu 3 af en denk dat hij te kort wordt. Dus waarschijnlijk ga ik er een schouderpas aan maken, n misschien ook wel een boord.
    Kan ook helemaal mislukken maar dat geeft niet, vind het gewoon leuk bezig te zijn en te experimenteren

    ReplyDelete
  16. Wat gezellig, al die kleurtjes bij elkaar. Ik gebruik mijn restjes meestal voor bloemetjes, of vlaggetjes. Maar ik zag op bij jouw tip ook leuke patroontjes. Deze nieuwe actie heeft al veel leuke tips opgeleverd.

    ReplyDelete
  17. Wat gezellig die mandjes met restjes! En ook de tip met patronen , ga ik zeker eens uitproberen!

    ReplyDelete
  18. Niet alleen de tips voor de haakpatronen zijn leuk, maar ook jouw voorbeeld om de restjes kleur bij kleur op te bergen in een mandje is fijn.

    ReplyDelete
  19. Ik haak niet maar leuk voor de haaksters. Mijn tip komt morgen, was het vergeten.

    ReplyDelete
  20. Als je nu nog niet weet wat je met resten moet doen. Er staan hele leuke ideeën bij. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  21. Jou reactie op mijn blog stond weer eens in de Spam-map, vervelend is dat toch steeds hé. Mijn reactie bij Marjan stond daar ook in de spam-map.

    ReplyDelete
  22. Ik haak en brei niet maar zo'n fleurige foto is altijd een feest om te zien :)

    ReplyDelete
  23. Inderdaad leuke patronen en voor haaksters keuze genoeg om hun restjes op te maken.

    ReplyDelete
  24. Leuke ideeën, ik vind de cactusjes wel leuk :)
    Restjes zijn steeds meer in, alleen maar goed want het is ook garen en weggooien is zonde. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  25. Met restjes haak ik toerdekens in een en dezelfde steek of granny s dat blijft leuk. Ga nu verder tips lezen mooi blog moment.
    Liefs Albèrtje

    ReplyDelete