Te koop

Monday, July 15, 2024

Elephant

 

Toen we op vakantie waren, en ik daar verslag van deed, hadden jullie deze foto al gezien.
Eenmaal weer thuis heb ik neergelegd wat ik inmiddels had:


Daarna vond ik best moeilijk om te bedenken hoe ik nu verder zou gaan, want het dekentje had nog lang niet de gewenste afmetingen.


M.b.v. ruitjespapier maak ik de blokken op schaal en toen bedacht ik dat het geel nog wel hier en daar terug moest komen en zo kwam ik dan op de blokken onder de olifanten.
Daarna was het dekentje nòg niet lang genoeg....
Maar na een nachtje slapen viel het kwartje! 


Gewoon boven de olifanten dezelfde blokken maken, maar dan in spiegelbeeld plaatsen.



Tenslotte haakte ik weer een eenvoudige rand van vasten om de hele deken en nu is deze ook weer af.
Ik ben er erg tevreden over!
Maar... nu heb ik het wel weer even gehad met de bobbelsteek...


22 comments:

  1. Wat is het een gaaf dekentje geworden, supermooi! Geweldige patroontjes heb je bedacht en de kleuren zijn heel mooi verdeeld. Wat zullenbdaar een mooie dromen onder ontstaan.

    ReplyDelete
  2. Jeetje, waar haal je de energie vandaan, Wat ga jij hard! Mooi wordt het weer.

    ReplyDelete
  3. Wat goed bedacht! Zo leuk die knobbeltjes! Is dat niet moeilijk om te haken?

    ReplyDelete
  4. Wat een mooi geheel, prachtig dekentje!

    ReplyDelete
  5. Daar zijn soms de nachten voor hè! Dan kom je opeens op ideeën.
    Het is een beeldig dekentje geworden en ook lekker warm met die bobbelsteek.
    Soms mis ik wel jouw leuke poppen met hun kleertjes, maar misschien heb je daar geen aardigheid meer in, zo gaat dat soms.
    Nu eindelijk weer om eens lekker in de tuin te zitten.

    ReplyDelete
  6. Wat is het leuk geworden. Het idee van die blokken is er prachtig bij. En wat je al zegt, dat geel nog terug laten komen, maakt het dekentje nog sprekender. Heel knap bedacht allemaal.

    ReplyDelete
  7. Heb je het nú al gehad met de bobbelsteek? 😂😂😂
    Wat heb je weer een mooi, stoer maar ook lief dekentje gemaakt. Slim die herhaling van de blokken aan de bovenkant.
    Ik ben benieuwd wat er voor de bobbels in de plaats komt 😉

    ReplyDelete
  8. Wat een fantasie heb je toch. Ook nu weer een prachtige deken gehaakt. Origineel qua patroon en de kleuren zijn ook goed.

    ReplyDelete
  9. Erg goed geslaagd.
    Maar kan me voorstellen dat je het nu wel even gehad hebt met de bobbels.
    Het is enorm veel werk.

    ReplyDelete
  10. Wat een beeldschoon dekentje is het geworden!

    ReplyDelete
  11. Maar je hebt met die bobbelsteek wel iets heel moois gemaakt.

    ReplyDelete
  12. Het is een prachtig dekentje geworden. Ondanks de leuke resultaten kan ik me voorstellen dat je het wel even gehad hebt met de bobbelsteek. Te lang met hetzelfde bezig. Gelukkig heb je genoeg ideen en andere interesses. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  13. wAT IS HET MOOI GEWORDEN, DIE BOBBELSTEEK GEEFT ECHT ZO'N LEUK EFFECT!

    ReplyDelete
  14. Oh prachtig geworden, je kunt zeker tevreden zijn !

    ReplyDelete
  15. Ik snap dat je tevreden bent met het eindresultaat, het is ook een prachtig dekentje, de kleuren lekker fris en super goed bedacht om zo tot de gewenste maat te komen.
    Echt een beauty! Groetjes Anita

    ReplyDelete
  16. Dat nachtje slapen was heel goed, het is een erg mooi dekentje geworden. Ik kan me wel voorstellen dat je de bobbelsteek even zat bent, benieuwd wat je bij een volgend project gaat maken.

    ReplyDelete
  17. Zo ontzettend knap dat je dit kan verzinnen en maken.
    Het geel erbij vind ik heel erg mooi.

    ReplyDelete