Te koop

Wednesday, July 10, 2024

Uiltjes

Soms heb je opeens zin om iets te breien nadat je veel gehaakt hebt of met papier bezig bent geweest.
Dat gebeurde bij mij ook, en ik stuitte via Pinterest op het blogbericht van Daryl's owls en zij verwees naar het patroon op Ravelry waar ze deze leukerds tegen kwam.


Dus ik rommelde wat in mijn restjesbakken begon met wat roze bolletjes te breien. Echt weer helemaal leuk om te doen!


Ik ben fan van korte bamboenaaldjes en al naar gelang het aantal steken gebruik ik 4 of 5 naaldjes.

De kleine restjes komen goed van pas bij het maken van deze uiltjes en ik had al snel de smaak te pakken!

Bij Welke.nl deed ik nog meer inspiratie op, o.a. het gebruikt van sokkenwol en het gebruik van knoopjes en flosjes als oren...




Nou, ik heb ze allemaal even in de boom (eh... struik) gehangen om een foto te kunnen maken.
Ze waren eerst met z'n zevenen hoor, maar er waren 2 boefjes die er heel graag eentje mee naar huis wilden nemen...

25 comments:

  1. Liefffffff😍.
    Welke.nl....... dat is lang geleden, daar ben ik toen ik lid van geweest.
    Ik ga weer eens even zoeken, leuk om ideeën op te doen.

    ReplyDelete
  2. Wat een leukerds, ik snap best dat er al 2 geadopteerd zijn.
    Het zijn heerlijk kleine projectjes voor tussendoor, goed om restjes in te verwerken. Leuke kleurencombinaties heb je gemaakt.

    ReplyDelete
  3. Superleuk, de rest vliegt vast ook snel uit.

    ReplyDelete
  4. Oehoe, wat een leuke uiltjes heb je gemaakt.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Wat zijn ze leuk hier boven heb ik wat fout gedaan.

    ReplyDelete
  7. Schattig je uiltjes! geen wonder dat er al twee zijn uitgevlogen... Heel mooi de kleuren die je koos!

    ReplyDelete
  8. Schattig en ik snap dat van de boefjes. Hier kijken ze ook vaak even in het atelier.....oma mag ik dit ??? Vaak gaat dat over stenen

    ReplyDelete
  9. Wat moet ik hier nog aan toevoegen,ja ze zijn idd leuk gemaakt.
    Ger

    ReplyDelete
  10. Wat een gezellige foto van alle uiltjes min 2 bij elkaar. Altijd leuk om ook weer even iets anders te maken. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  11. Dacht even dat je begonnen was aan sokken... maar het werden leuke uiltjes.
    Natuurlijk hadden die gretig aftrek bij de jongens.
    Nu maar lekker een uiltje knappen :-)

    ReplyDelete
  12. Wat een leukerdjes! Ideaal voor allerlei restjes. Zo samen aan de boomstruik 😉 is het een mooi plaatje. En ja,vogeltjes vliegen weg, soms met hulp van jongenshandjes 😂

    ReplyDelete
  13. Zo leuk, geen wonder dat die boefjes van jou er met twee vandoor gingen.

    ReplyDelete
  14. Haha, die boefjes hebben wel smaak. Leuke uiltjes. Lekker om de restjes op te maken. Nou ja, opmaken? Verminderen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  15. Wat zijn dit ook weer geweldig leuke breisels geworden, en uiltjes zijn altijd
    heel erg leuk. Haha die kleine boefjes, enig en ook heel begrijpelijk dat ze er
    helemaal verliefd op zijn. In gedachten zie ik jou al driftig bezig. Je ziet ze
    letterlijk onder je handen geboren worden. Heb je ze op gevuld of kan je er
    nog iets in doen? Het lijkt net of bij het ophang lusje ruimte is, maar het kan
    ook zijn dat ik het niet helemaal goed zie. Kreeg toevallig van mij opticien een
    mail vandaag dat mijn brillen klaar zijn, vandaar, haha 👀

    ReplyDelete
  16. Hihihi.... wat hangen ze daar leuk! Vrolijk geheel. En ik denk dat ik weet wie de boefjes waren.. Waren datzelfde als die in het zwembad lagen??
    En ik ga elke keer de prompts opschrijven.... kun je ze ook eens gebruiken! Leuk!

    ReplyDelete
  17. Wat een leukerds! Prima restjesverwerking, en heerlijke kleine werkjes op warme zomerdagen (als we die nog gaan krijgen!). Ik vind het knap dat de jongens ze niet stiekempjes allemaal mee naar huis namen.

    ReplyDelete
  18. Grappig kleine werkjes met leuk resultaat! Ik ben ook echt fan van de korte bamboenaaldjes. Toevallig heb ik er een heel aantal gescoord op de handwerkbeurs in Houten voor slechts een euro per vijf.

    ReplyDelete
  19. Wat een schatjes! Logisch dat 2 boefjes er elk eentje mee wilden nemen, zo'n leuk uiltje van oma!

    ReplyDelete
  20. Leuk om de gebreide versie te zien. En ideaal voor kleine restjes. Ik heb ze ooit weleens zo gehaakt.

    ReplyDelete