Te koop

Saturday, May 4, 2024

Unicorn bobble deken

Ik had jullie even een beetje in spanning gelaten omtrent de deken die ik aan het haken was met de bobbelsteek, maar vandaag laat ik hem zien!


De deken bestaat uit verschillende blokken, die ik later aan elkaar heb gezet. En ik kan je vertellen dat het heel fijn werkt om elke keer een ander blokje te maken. Ik houd van afwisseling en een beetje tellen en opletten en dat was allemaal nodig in deze deken!

Het begon met het zien van deze foto en toen ik eenmaal had uitgedokterd hoe je het best met verschillende kleuren de bobbelsteek in een afbeelding kunt maken, was ik niet meer te houden.
Ik heb een schema op de pc gemaakt voor het blok met de unicorn door heel goed te kijken naar de foto's. 
Nadat ik de kleine vierkantjes had gemaakt, durfde ik het wel aan om het grote unicorn blok te gaan haken. Natuurlijk ging het af en toe mis en moest ik e.e.a. uithalen, maar dat vind ik niet erg.


Na wat passen, meten en rekenen kon ik de indeling van de deken gaan maken. Hij wijkt af van het origineel. Het maken van de overige blokken was niet moeilijk. En het fijne van zo'n soort deken haken, is voor mij dat het leuk blijft tot het einde. En dat maakt dat ik ook achter elkaar door ga.


De blokken zijn met een overhandse steek aan de achterkant aan elkaar gezet en aan de voorkant ziet het er uit alsof ze aan één stuk gehaakt zijn.


De deken heeft rondom een rand van 4 toeren vasten gekregen. Op deze foto zijn het er nog maar 2, maar op de eerste foto kun je het eindresultaat goed zien.

Ik heb nog geen bestemming voor deze deken, maar dat komt vast wel goed.

22 comments:

  1. Wat geweldig weer! Knap gedaan.

    ReplyDelete
  2. Wat knap gedaan. Hij is erg mooi. Daar gaat vast iemand heel blij mee worden gemaakt

    ReplyDelete
  3. Wat ontzettend knap toch weer!!!
    Ik zie je helemaal voor me, puzzelen hoe het gemaakt moet worden.
    Ik vind het een hele héle mooie deken.

    ReplyDelete
  4. Geweldig Elizabeth! Heel gaaf gedaan, knap gepuzzeld.
    Die vindt zijn weg wel, dat weet ik zeker.

    ReplyDelete
  5. Weer een mooie deken.En puzzelen hoe het gaat worden.Heel leuk gedaan.

    ReplyDelete
  6. Wat is het een mooi dekentje geworden. Die bobbels geven een leuk effect. Het zou ook maar zo een wandkleedje kunnen zijn.

    ReplyDelete
  7. Wauw, wat een geweldige deken! Daar ga je vast iemand heel blij mee maken. Groet, Annemarie

    ReplyDelete
  8. Prachtige geworden en de kleuren zijn zo goed gekozen

    ReplyDelete
  9. Wat is ie leuk geworden. Ik zie daar al een glunderend snoetje bij.
    En zo snel gemaakt zeg. Dat betekent dat je het echt heel leuk vond om te doen. Knap dat je het allemaal an een plaatje hebt kunnen tekenen.
    Op naar de volgende🤩

    ReplyDelete
  10. Wat is ie mooi! Heel knap hoe je het hebt nagemaakt van een foto. Die bobbels zijn vast garenvreters,maar oh, wat doen ze het goed in de deken.
    Een juweeltje Elizabeth!

    ReplyDelete
  11. (ik ben nog met pauze hoor,maar wilde even buurten😊)

    ReplyDelete
  12. Fantastisch, wat is dit mooi geworden! Echt weer heel knap dat je dat allemaal uit hebt zitten "vogelen" en wat een geweldig resultaat.

    ReplyDelete
  13. Geweldig het is een plaatje geworden! Dat zijn heel wat bobbels, heb je er nu niet genoeg van de steek?

    ReplyDelete
  14. Oh, wat een schattige deken. Geweldig zoals je deze gefabriceerd hebt. Zoveel uitdagingen, een kolfje naar je hand om het uit te vogelen. Mooi effect door de bobbels. Ik zie er nog wel meer komen. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  15. Wat een prachtige deken. Heerlijk hè om zelf te bedenken hoe het eruit moet zien. Het is je weer gelukt om iets moois te maken.

    ReplyDelete
  16. Erg leuk!
    En wat knap om dat dan allemaal zelf uit te dokteren.

    ReplyDelete
  17. Oh geweldig wat knap! Zelf helemaal uitgevogeld van een plaatje! De kleuren zijn leuk en en alle vlakken zo gaaf bij elkaar! Deze komt vast wel goed terecht!

    ReplyDelete
  18. Wat een schoonheid van een deken Elizabeth, en ik snap volkomen dat deze
    deken heel leuk is om aan te werken. Ieder gedeelte is weer anders en dat
    zorg dat je niet uit vervelen in slaap valt, hihi. Er moet het nodige gepuzzeld
    worden en dat vindt jij nu juist zo leuk om te doen. Het is echt prachtig geworden,
    mijn complimenten. En ongetwijfeld gaat het een prima bestemming krijgen.

    ReplyDelete
  19. Wat ene leuke deken! Vooral die koe vind ik zo goed gelukt en maakt de deken heel apart.
    Er is vast wel een boerendochter die daar graag onder wil slapen :-)

    ReplyDelete
  20. Heel knap bedacht,Elizabeth.
    De kleuren zo met elkaar doen het ook goed.
    Groetjes,Ger

    ReplyDelete
  21. Post gemist maar wat een super deken is het geworden. Echt eer van je werk❤️

    ReplyDelete