Te koop

Thursday, May 2, 2024

Buitenleven

Wat hebben we prachtige lentedagen hè... Ik ben zo blij als een ei en ben van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bezig geweest om alles een beetje gezellig te maken buiten.

En van het één komt het ander, dus de ramen zijn ook weer gezeemd aan de binnen-en buitenkant, de planten moet ik nog verpotten ...


We genieten van ons nieuwe zitje en ik ben druk bezig met potplanten en zaaien.


Daar heb ik een heel mooi plekje voor; achter de garage hebben we een afdak gemaakt met 2 stellingkasten en daar heb ik mijn 'werkruimte'. Potten, aarde, gootsteen... alles binnen handbereik.


Als ik me dan omdraai, zie ik dit... Ja, er wachten ons nog wat klussen! 
Het gedeelte waar die takken liggen, wordt t.z.t. moestuin.
En de Pipowagen moet nog steeds worden opgeknapt en omgetoverd tot kippenhok. 



De appelbomen staan nog in de bloesem, maar er valt ook al één en ander uit...



De beukhaag komt weer tot leven... Het bruine blad is er nu bijna allemaal afgevallen en die bruine spiesen omklemmen nog het jonge blad dat je hier en daar tevoorschijn ziet komen.



En dit is ieder jaar mijn feestje... de veranda weer inrichten. Ik heb nu alles schoongemaakt, maar het moet nog wat worden aangekleed. Met warm weer is het hier heerlijk vertoeven en het fijne is nu dat we kunnen kiezen waar we gaan zitten. Er worden hier heel wat naaldjes gebreid en toertjes gehaakt...

30 comments:

  1. Wat is het heerlijk, dat je met dit mooie weer zo lekker bezig kunt zijn om huis. Wat ziet het er prachtig uit. En al die plannen om het nog mooier/handiger te maken geven je vast veel voorpret. Die pipowagen vind ik een topper!

    ReplyDelete
  2. O wat heerlijk allemaal. Met ons balkon zijn we gauw klaar, dus ik geniet van jullie prachtige buitenleven. Van mij mag dit heerlijke weer nog wel even aanhouden. En ik hoop op meer gezellige tuinberichten van je.

    ReplyDelete
  3. Wat een prachtig plekje hebben jullie. En hele klus, maar fijn dat je dat met zoveel plezier doet.

    ReplyDelete
  4. Wat hebben jullie heerlijk de ruimte, wat een mooie plek!

    ReplyDelete
  5. Bijzonder buiten verblijf met een “ leren “ bankstel “ .

    Gr Jan.

    ReplyDelete
  6. Fantastisch al die buiten ruimte om te kunnen verpotten ed en te kunnen zitten, ziet er nu al uitnodigend uit.

    ReplyDelete
  7. Wat gezellig allemaal! Die werkruimte onder het afdak: superhandig!

    ReplyDelete
  8. Heel handig zo'n werkruimte en je veranda is geweldig!

    ReplyDelete
  9. Het lijkt wel zomer!!!
    Wat een heerlijke ruimte heb je daar, zowel voor werk (of hobby?) als voor genieten.

    ReplyDelete
  10. Heerlijk al die ruimte die jullie hebben!
    Niet alleen fijn, want ik snap ook dat het veel werk is allemaal.
    Maar zolang dat nog allemaal lukt, is het een feestje.
    Zo'n lekker oppotplekje, zeg maar plek. Ook al zo handig.
    Lekker overdekt zitten en genieten van alles wat bloeit en groeit.
    Straks met de moestuin beginnen, daar is het nu wel tijd voor.
    Hopelijk blijft het mooie weer nog even.

    ReplyDelete
  11. Dat er nog maar veel mooie dagen en lange avonden mogen komen om buiten en onder het afdak te kunnen werken en genieten.Volgens mij ben je met zoveel buiten ruimte nooit klaar.Komt goed uit om te lezen dat je er zoveel plezier in hebt.
    Groetjes,
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Jullie hebben toch zo'n fijn paradijsje, heerlijk! Volop genieten voor jullie!

    ReplyDelete
  13. Ja, heerlijk lente weer, het is weer genieten èn we kunnen weer aan de slag om het gezellig te maken :-) Groetjes Anita

    ReplyDelete
  14. Die buitenkamer is echt helemaal super, wat zullen jullie daar van genieten. Maar ook die werkruimte van jou, zo leuk en zo practisch. Jullie hebben daar een paradijsje

    ReplyDelete
  15. Wat een prachtige tuin hebben jullie toch! Het ziet er allemaal heel erg netjes uit. En zo'n veranda is ook heerlijk.

    ReplyDelete
  16. Wat ziet alles er alweer prachtig verzorgd uit Elizabeth, en dat nieuwe terrasje is
    een fantastische aanwinst. Wat een zalige oppotplek hebben jullie en ook nog
    een gootsteen voor handen, dat is beslist geen overbodige luxe met dit soort
    modderige maar leuke klusjes. Het is inderdaad prachtig om de nieuwe uitloop
    van de beukhaag te kunnen bewonderen, prachtig altijd hoe dat nieuwe blad
    al rollend uit die bruine punten komt. Wij hebben ook een beuk, een Rode, het
    is de Fagus sylvatica 'Atropunicea, en een grote boom. Prachtig om te zien al
    die verkleuringen van het blad. En dan de veranda, zie je al zitten aan de tafel,
    of misschien wel met je beentjes omhoog op de bank, en dan natuurlijk met
    een haak of brei werkje. Echt een super fijne plek ook om te eten en met vrienden
    buiten te genieten. En zelf heb ik ook van je post genoten!!

    ReplyDelete
  17. Fantastisch, jullie hebben al weer heel wat gedaan! Ja, heerlijk, dit weer, wij hebben er ook van genoten. Zo mag het van mij nog wel even blijven.

    ReplyDelete
  18. Oh...... wat wonen jullie mooi! Lijkt me helemaal genieten zo lekker naar buiten met al die ruimte!

    ReplyDelete
  19. Wat heb jij een ruimte. Geweldig. En mooi dat je er zo van geniet en alles zo goed verzorgt.

    ReplyDelete
  20. Wat een heerlijk plekje ook waar je zo lekker kunt zitten op de veranda. Hier ook lekker buiten bezig geweest en vandaag komt het weer met bakken naar beneden maar de zonnige dagen waren heel fijn.ben zo benieuwd naar het kippenhok 😍

    ReplyDelete
  21. Ik herken dat effect 'van het een komt het ander'. Je begint met een doekje om het aanrecht schoon te maken en voor je het weet doe je een voorjaarsschoonmaak : ) En met de tuin opruimen net zo. Wat hebben jullie een fijne grote veranda!

    ReplyDelete
  22. Heerlijke plekjes om te zitten en ook een fijne plek voor oppotten e.d. Vandaag weer even een dipje in het weer, maar fijn dat het voorjaar nu toch echt is aangebroken!

    ReplyDelete
  23. Ohhh, wat een feest om daar te mogen wonen, je kunt echt zowel binnen als buiten wonen daar, ik weet wel waar je mij zou vinden. Geniet van alles waar je mee bezig bent, ik denk dat dat wel lukt op zo'n mooie plek!

    ReplyDelete
  24. Wat heerlijke dat die paar dagen. Dan krijg je zin om alles aan te pakken. Het Iet er weer gezellig uit. Hopelijk komt het mooie weer snel terug.

    ReplyDelete
  25. Heerlijk wat een mooie plek en een handig oppot hoekje.
    Het ziet er allemaal heel mooi uit lekker genieten.

    ReplyDelete
  26. Ruimte genoeg en mooie, handige werkplekken.
    Fijn wanneer je kunt kiezen en dat wordt heerlijk klussen, in welke vorm dan ook.

    ReplyDelete
  27. Jullie landgoed ziet er al goed uit voor het buitenleven. Heerlijke plekjes hebben jullie. Maar er blijft ook altijd veel werk om het mooi te houden. Maar geniet er vooral van. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  28. Het ziet er nu al tiptop uit! Ik hoop dat de grond niet al te nat is nu. Het is het fijnste als je elke dag wat kunt doen.

    ReplyDelete