Te koop

Monday, May 6, 2024

Donkere wolken

Zaterdag hadden we een heerlijke lentedag en die was erg welkom na een dag waarop de regen met bakken uit de hemel kwam!
Het voordeel van een regendag is wèl dat ik weer eens binnen aan de slag ga.
Maar zaterdag was ik dus buiten te vinden en heb ik een groot deel van de ramen gezeemd (we hebben er veel en ook nog eens hele grote), zonnebloemen gezaaid, slaplantjes gepoot en 3 wassen buiten kunnen drogen.
Ik wist dat ze voor het einde van de middag regen hadden voorspeld en ik hield de lucht dus goed in de gaten en haalde op tijd de (droge) was binnen.


Terwijl ik nog even zat te haken en te genieten van het laatste beetje zon op ons nieuwe terrasje, zag ik al vanuit het zuidoosten een hele donkere lucht naderen!


Ik pakte nog vlug mijn mobiel en nam wat foto's, wetend dat ik snel moest zijn voordat de eerste druppels zouden gaan vallen...



Bij de buren lopen weer geiten en bij ons schapen met lammetjes...


Ze waren 'laat' dit jaar omdat het land nog erg nat was. Maar ik ben blij dat ze er weer zijn, want het geeft veel gezelligheid en leven.

Terwijl de eerste druppel al viel, kwam DH terug van een motortocht:


Nèt niet nat geworden... Daarna zijn we maar snel naar binnen gegaan en heeft het nog een hele tijd hard geregend!



23 comments:

  1. De was droog en op tijd binnen... daar kan ik heel gelukkig van worden

    ReplyDelete
  2. Een heerlijk dagje zo te hoeren en te zien

    ReplyDelete
  3. Geweldige foto's en wat een fijne dag.

    ReplyDelete
  4. Als je dan goed naar die luchten kijkt zie je dat het heel mooi is.
    Sowieso is de natuur mooi, ik probeer altijd om mij heen te kijken en zeg dat ook tegen mijn kinderen. Zoveel moois, maar je moet het wel "ZIEN".
    Leuk berichtje, zo gezellig geschreven

    ReplyDelete
  5. Prachtig die foto's met donkere lucht, vooral die met dat groene schuurtje! Ook ik kan altijd blij worden van een droge was binnen halen. Fijn dat de schapen er weer lopen, altijd een leuk gezicht met de lammetjes.

    ReplyDelete
  6. Indrukwekkende lucht, die eraan komt. Gelukkig de was én jullie op tijd binnen.

    ReplyDelete
  7. Prachtige luchten! En wat een voldoening van alle klusjes, die je gedaan hebt. En fijn de was op tijd binnen én lekker droog…. Echt genieten!

    ReplyDelete
  8. Mooie foto’s, ja het wil nog niet echt met het weer. De ene dag is het in de tuinkas 40 graden, de andere dag 12. Maar het komt goed :) Gezellig, de dieren zo vlak bij. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  9. Prachtige foto,s en een heerlijk uitzicht.
    Leuk de schapen met lammetjes.
    Dit is zeker genieten en de klusjes zijn weer gedaan.

    ReplyDelete
  10. Echt Nederlandse schilderijtjes, uh, foto's. Ik vind het wel mooi zulke dreigende luchten, maar egaal grijs vind ik maar saai. Gelukkig hebben jullie wel optimaal van het weer genoten.

    ReplyDelete
  11. Prachtige lucht en wat fijn dat de motorrijder op tijd binnen was...

    ReplyDelete
  12. Die buien hebben je schitterende foto's op geleverd Elizabeth

    ReplyDelete
  13. Ja het ziet er angstig uit die zwartelucht. Fijn dat manlief droog thuis is gekomen op de motor met die regen is niet zo heel prettig. De de roze deken is zo schattig geworden. Het lukt je steeds weer om er iets mooi's van te maken. Het blog bericht daarvoor laat zien dat je hebt genoten van het mooie weer en alles weer flink hebt aangepakt. Wat kan de zon toch een energie geven.
    Groeten van een camping in de buurt van Dalfsen.
    Marga

    ReplyDelete
  14. Dat is nogal een dreigende lucht. Eigenlijk best wel passend weer voor op 4 mei, vind ik.

    ReplyDelete
  15. Prachtig gezicht die dreigende wolken.
    Nee, je moet daar niet in lopen of rijden, maar gezellig binnen is het niet erg.
    Die lieve kleine lammetjes worden wel nat :-(
    Gelukkig hebben ze waterafstotende wol op hun lijfje.
    Vandaag gelukkig weer een fijne zonnige droge dag.

    ReplyDelete
  16. Ze zijn wel prachtig die dreigende wolkenluchten !

    ReplyDelete
  17. Wat geweldig toch om zo'n uitzicht te hebben. Prachtig die lucht.
    En weer wat levends om je heen, das weer genieten.

    ReplyDelete
  18. Altijd onheilspellend die luchten voordat het onweer losbarst en zeker wanneer je zo ver weg kunt kijken.Kan me voorstellen dat je twijfelt……eerst foto’s of de was? Jij als bezige bij kan meerdere dingen tegelijkertijd denk ik zo.Kan hier sinds zaterdag middag ook wat verder weg kijken nu de achterburen grote boom met behoorlijke kruin die boven het dak uitkwam omgezaagd hebben.Ik mis hem wel na 50 jaar en ik denk de duiven ook want die zaten er vaak in.
    Lieve groet,Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Bijna onheilspellende wolkenpartijen kun je ze wel noemen, wel machtig om te zien
    en je wasje was in ieder geval gered en droog. Mooi Elizabeth die eerste foto, hoe
    jullie van huis uit op het nieuwe terras kijken. Mooie strakke haag ook, en poeslief
    ligt nog een beetje na te doezelen. Gezellig weer al die schapen en lammetjes,
    hebben ze inmiddels al namen van je gekregen???

    ReplyDelete
  20. Ja na een heerlijke dag ging het hier ook los. Maar deze week lijkt het beter te worden en daar voel ik me veel beter bij

    ReplyDelete
  21. ‘Dramatische’ foto’s door de donkere luchten. Was niet leuk wat er toen viel aan regen. Maar mooie foto’s. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  22. Prachtige foto's van die luchten. En de was op tijd binnen is ook fijn.

    ReplyDelete
  23. Prachtige foto's van de donkere wolken en wat woon je toch heerlijk daar.

    ReplyDelete