Te koop

Tuesday, May 28, 2024

Reactie foetsie roetsie...

Hebben jullie dat nu ook, dat je een reactie plaatst bij een blogbericht en als je later terugkijkt dat je deze niet meer terug vindt?


En dan heb ik het niet over de blogs die 'reactie modereren' hebben aanstaan.

Ik had er al regelmatig last van en vroeg dan in een nieuwe reactie of mijn eerste reactie misschien in de spam stond...

Als je op je dashboard bij de reacties kijkt, dan kun je daar bovenaan bij het kleine driehoekje selecteren op 'all, moderation, published en spam'.
Het loont wel de moeite om regelmatig bij spam te kijken, want het kan zomaar zijn dat daar nog een heleboel ongelezen en ongeplaatste reacties te zien zijn voor de blogbeheerder...


Gisteravond heb ik flink bijgelezen in blogland en overal reacties getypt (en natuurlijk op publiceren geklikt).
Toen ik vanmorgen terug ging kijken, bleken er heel veel niet geplaatst te zijn.
Ik kan niet zien of de blogbeheerder ze wel terug kan zien op het dashboard of dat ze in de spam zitten. Soms moet er alleen een vinkje worden aangeklikt (door de blogbeheerder) om ze toch te plaatsen.
Maar het komt ook voor dat de reactie nergens te vinden is, wat mij een groot raadsel is!



Kortom; ik begin er flink van te balen...
Hebben jullie hier ook last van?
Willen jullie eens kijken bij je spam?
Weet iemand of hier iets te verbeteren valt?


29 comments:

  1. Het is heel gek, maar jouw reacties komen bij mij altijd bij de spam terecht. Ik modereer dus ik vind hem wel en plaats hem dan. Maar waarom speciaal jouw reacties? Geen idee. Kan het zijn dat je een link naar je blog erin hebt staan? Dat dat de reden is dat blogger het als spam ziet?

    ReplyDelete
  2. Zo frustrerend hè. Bij mij doet blogger momenteel zoals het hoort, maar dat moet ik natuurlijk niet te hard zeggen.

    ReplyDelete
  3. Apart, ik had het laats met een reactie. Had mail gekregen dat er een reactie was, maar zag die niet op het blog.

    ReplyDelete
  4. Het gebeurt inderdaad heel vaak bij jou op mijn blog. Waarom de tweede reactie dan wel geplaatst wordt snap ik ook niet. Maar ik heb hem weer uit de spam gehaald en hij staat op mijn blog. Geen idee waarom dit is.

    ReplyDelete
  5. Tot nu toe lukt het aardig bij mij, behalve bij een Wordpress log kan ik niet reageren. Heel jammer

    ReplyDelete
  6. Ik zag jouw reactie bij de spam staan. Voordat ik er iets mee deed, heb ik eerst op de blog gekeken waar de reactie bij hoort. Daar zag ik hem wel staan!?! Daarna alles goedgekeurd en toen waren er 2 reacties!?! De 2e maar verwijderd. Het blijft raar. Ik zal de spam in de gaten houden. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  7. Nu je erover begonnen bent, heb ik mijn spam gecheckt en zie dat er juist nog een paar reactie`s van Rvdm in de spam staan. Verder keurig de rare reacties in Arabisch of Engels. Misschien bij; wie kan reacties achterlaten op je blog iets aan die instellingen veranderen?

    ReplyDelete
  8. Ik ontdekte vorig jaar pas dat er een spamfilter was.
    Oa Miekequilt verdween daar in.
    Waarom mag joost weten.
    Nu kijk ik af en toe of er wat in zit en dan herstel ik het.
    Want het is nooit spam, wat ik er vind.

    ReplyDelete
  9. Deze keer zat jij bij mij in de spambox ja, ik heb er ook al eens een berichtje aan gewijd, Niet alleen naar de reacties kijken maar dus ook naar de spambox, De eerste keer dat ik daar keek toen ik die gevonden had kwam ik enorm veel leuke reacties tegen, sommige van jaren geleden.

    ReplyDelete
  10. Ik heb de spam op mijn blog ook pas kort geleden ontdekt. Ik had er meer dan 300 berichten staan, *shock*, járen opgespaard natuurlijk... Nu kijk ik regelmatig en komt het een enkele keer voor. Ik krijg de reacties trouwens ook in mijn mail, dus ik zie het gelijk als het mis gaat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik krijg de reacties ook in mijn mail, maar die in de spam staan krijg ik dus niet.

      Delete
  11. Wat vervelend allemaal, bloggen is leuk, maar niet als het niet gaat zoals je wil !

    ReplyDelete
  12. Hoi Elisabeth,
    bij mij zit er al tijden niets meer in de spam. Het lijkt (en dat is puur mijn eigen idee) dat iedereen een keer in de spam komt en als die dan goedgekeurd is door jou komt diegene minder in de spam of niet meer. Jouw reacties bij mij komen steeds gewoon door, hoor. Ik heb dat modereren aan staan, maar dat maakt niet uit. Ik kijk elke keer even in de spam. En nu dus al weken niets in de spam.

    ReplyDelete
  13. Begrijp er vaak ook helemaal niks van waarom ik bij de een wel en bij de ander helemaal niet kan reageren.Er wordt bij meerdere bloggers om Google-account gevraagd en die heb ik en kies daarvoor,toch gaat reactie weer naar Anonymmous.Ik modereer zelf en heb nooit reactie in spambox staan,nou heb ik wel veel lezers,reageer regelmatig bij anderen,maar weinig bloggers die bij mij reageren.Jou reacties krijg ik altijd binnen.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Ik snap dat je er van baalt. Ik controleer het regelmatig, en plaats ze zonodig alsnog. Die van jou krijg ik in ieder geval altijd in de mail. Er zijn er ook die daar altijd in de spam komen. Onverklaarbaar. Ik hoop dat jet toch blijft reageren, want je reacties zijn altijd heel leuk om te lezen!

    ReplyDelete
  15. Ik heb zelf geen blog en ben via Google ingelogd als Lot mijn nickname. Voor zover ik weet worden al mijn reacties bij alle blogs waar ik reageer geplaatst

    ReplyDelete
  16. Je reactie op mijn blog is gewoon goed binnen gekomen hoor. En ik heb dit probleem nog nooit gehad, dus kan je geen tips geven. Grappig is trouwens dat ik nog regelmatig op je oude blog inlog, omdat daar toch wat links staan naar leuke blogs. Tegenwoordig gaat het inloggen daar weer supersnel.

    ReplyDelete
  17. Ook ik krijg regelmatig reacties in de spam, ook van mensen die vaak reageren, ik kijk er dus altijd in en plaats ze dan alsnog. Maar zo te lezen weet nog niemand een oplossing, het gekke is dat het de ene keer wel goed gaat en de volgende keer niet. Soms kan ik niet reageren, zoals een uur geleden op jouw blog maar nu weer wel, onbegrijpelijk.

    ReplyDelete
  18. 1 van de maand mei en 1 in januari in de spam box

    ReplyDelete
  19. Ondanks jouw uitleg kan ik de spam niet vinden.
    Jouw reactie staat er deze keer niet bij, terwijl het altijd goed gaat.
    Wel je tweede reactie waarin je vraagt of je reactie soms in de spam staat.
    Heel vreemd dus.
    Ook kreeg ik altijd alle reacties in mijn mail binnen, en opeens niet meer, dus kijk ik steeds bij mijn blogbericht of er nieuwe reacties zijn.
    Bij oude berichten kijk ik niet meer.
    Bij sommige mensen krijg ik een bericht in mijn mailbox dat mijn reactie niet bezorgd kon worden.
    Het is dus een zooitje bij Blogger.

    ReplyDelete
  20. Op mijn eigen weblog staat soms mijn eigen reactie tussen de spam...

    ReplyDelete
  21. Ik schrok ervan hoeveel reacties in de spam stonden, ook een paar van jou. Alles snel goedgekeurd. En ik krijg jouw reacties altijd wel keurig in mijn email binnen. Maar van sommige mensen krijg ik niets in mijn mail en ze verschijnen toch op mijn blog. Ik snap er niets van.

    ReplyDelete
  22. Ik heb het een poosje terug ook gehad en..... heb het gewoon genegeerd.
    Uiteindelijk is het vanzelf weer goed gekomen.
    Ik ga even kijken in mijn spaarrekening.....

    ReplyDelete
  23. Dit is echt om gek van te worden. Lees wel op meer bogs dat berichten verdwijnen. Zelf kijk ik elke dag in de spam map of ik een bericht weer openbaar moet zetten. Het gebeurt regelmatig, maar waarom????? Zou het niet weten, heel vervelend dat zeker!!!

    ReplyDelete
  24. Inderdaad ben ook aan het kijken.
    Maar ik zie dat jouw berichtjes niet altijd binnenkomen.
    Ik heb nog niet ontdekt waar ik het kan vinden de spam.

    ReplyDelete
  25. Ik krijg van meerdere lezers reacties die bij het spam komen. Heb ook een tijdje gehad dat er reacties die allang geplaatst waren (jaren geleden) weer terug bij het spam kwamen. Heel vreemd ook.

    ReplyDelete
  26. Ik weet niet hoe het komt, maar ik probeer nu, als ik een mailtje van je krijg, meteen te kijken of de reactie ook op de blog is te zien. Ik heb op dit moment weer dat het moeilijker is om te reageren/publiceren. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  27. Ik ga er eens op letten. Ik krijg zelf wel regelmatig na het plaatsen van een reactie eerst de melding dat er iets fout is gegaan. Maar dan blijkt uiteindelijk de reactie wel in de lijst te staan. Blogger blijft een wonderlijk iets voor mij...

    ReplyDelete