Te koop

Wednesday, May 29, 2024

Blauwe gestreepte gaasknoop (CCC 10)...

En dan vandaag de allerlaatste aflevering van Creëer een Collage met Conny.
De woorden kun je hieronder op de foto terugvinden.
Deze keer wilde ik geen saaie achtergrond en koos ik voor dit designpapier dat ik nog had liggen.


Knoop kun je op verschillende manieren opvatten. Mijn eerste gedachte was een knoop van een knoopsluiting bij een kledingstuk. Maar die heb ik voor de rechter pagina bewaard.


Ik knipte een grote ronde knoop uit dun karton en 'bekleedde' deze met reepjes gaas.
Daarover heen zijn strookjes geplakt van restpapiertjes en om het een echte knoop te laten lijken is ie ook 'vast' gezet.
De achtergrond is gemaakt m.b.v. restjes papier die ik ooit had geverfd en ik heb bewust het roze van het gaas weer terug laten komen.


Omdat ik voor mijn gevoel nog iets miste, heb ik van het rolletje gaas nog een stukje afgeknipt en er met stift blauwe strepen op gemaakt. 
En toen een knoop erin...

Ik ben heel benieuwd wat de andere dames hebben gemaakt!

Connie - Josephine - Kitty - Frederika Irene - Hannie - Rian - Janny

Ik ben van plan om gaatjes in de pagina's te maken en dan m.b.v. de Slip Knot Binding er een boekje van te maken. Maar dan moet ik natuurlijk eerst de voor- en achterkant van het boekje klaar hebben.
Jullie houden dit nog tegoed van me...


20 comments:

  1. Ah mooi weer gaas toch een verrassend element

    ReplyDelete
  2. Een heel creatieve uitwerking, erg mooi gedaan!
    Ik ben benieuwd naar de uitwerking van het idee voor een boekje. Erg leuk om het zo af te maken. Succes!

    ReplyDelete
  3. Heel mooi! Goed gevonden, die 'andere' knoop.

    ReplyDelete
  4. Wat mooi gemaakt. Heel subtiel . Wat ziet je gestreepte knoop er super uit. Het is een heel mooi geheel geworden. Leuk om er een boekje van te maken.

    ReplyDelete
  5. Geniaal gevonden en mooi uitgewerkt. De kleuren combineren goed en je hebt verrassende materialen gebruikt. Leuk om er een boekje van te maken.

    ReplyDelete
  6. Wat een mooie combinatie dat blauw met roze. Goed idee om er een boekje van te maken. Dat wordt vast iets moois.

    ReplyDelete
  7. Ik vind het zo bijzonder hoe je dit weer aangepakt hebt. Erg leuk je pagina's en de knopp rechts is zo goed bedacht. Dat boekje is straks vast ook een bron van inspiratie.

    ReplyDelete
  8. Het is een kleurig blauw geheel Elizabeth, hartstikke mooi! Toen ik je collage zag dacht ik een paar keer o ja, dat heb ik ook nog (tule, verbandgaas) en o ja zo had het ook gekund (blauwe achtergrondpapier). Over mijn eigen laatste achtergrondje was ik nl niet helemaal tevreden. Jouw blauw springt je echt tegemoet, het is weer een mooitje geworden!

    ReplyDelete
  9. Een prachtige gestreepte knoop! Mooi gecombineerd met de fraaie ondergrond van de linkerkant !

    ReplyDelete
  10. Wat is het weer een prachtig geheel Elizabeth. Zo mooi al die verschillende uitwerkingen. Op de een of andere manier kwam ik steeds uit bij kippengaas tot ik eerst al bij Gerdien verbandgaas zag. Zo leuk dat je woorden op zoveel manier kunt interpreteren tot een persoonlijk kunstwerkje. En natuurlijk een knoop in iets leggen... Ik zit weer te genieten en ga gauw bij de anderen kijken.

    ReplyDelete
  11. Zo puur, jouw uitwerking en zo mooi bedacht!

    ReplyDelete
  12. Wat heb je een mooie kleurencombinatie gebruikt, echt heel mooi, dat wordt vast een leuk boekje!

    ReplyDelete
  13. Weer heel mooi geworden en goed bedacht.
    Dat roze gaas staat zo leuk bij de blauwe achtergrond en dan die knoop.
    Zou niet verder gedacht hebben dan een gewone kleding knoop, maar inderdaad, een knoop in dat garen of band kan ook. Origineel bedacht.
    Het is weer de laatste, even een rustpauze.

    ReplyDelete
  14. Het leuke van Nederlandse woorden is dat ze vaak meerdere betekenissen hebben. Daar kun je weer veel mee doen. De ronde knoop is net zo’n ouderwetse slopenknoop. Beide pagina’s zijn weer mooi samen. Ik ben benieuwd naar het boekje wat je met de pagina’s gaat maken. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  15. Jullie maken toch echt kunstwerkjes.

    ReplyDelete
  16. Het is een prachtige sfeervolle combinatie geworden Elizabeth, en wat
    een TOP idee om een de knoop in het gaas leggen. Alles past perfect
    bij elkaar, het zou zo in een magazine geplaatst kunnen worden.
    Heel fraai de zachte tinten die als het ware in elkaar vloeien.
    Er straalt de laatste weken heel veel rust uit je collages, althans zo
    voel ik het, erg mooi!!!

    ReplyDelete
  17. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit alweer de laatste is en dat er dus 10 weken voorbij zijn. Sjonge, wat gaat het toch snel. Je hebt er iets vrolijks van gemaakt!

    ReplyDelete
  18. Heel mooi is ook deze laatste en goed gedacht, die twee betekenissen van knoop !

    ReplyDelete
  19. Goed geslaagd en de kleuren zijn ook zo mooi fris, weer een mooie uitwerking.
    Nu al benieuwd naar je boekje, groetjes Anita

    ReplyDelete