Te koop

Monday, March 25, 2024

Vissen voor Jeanet

Hebben jullie de oproep van Jeanet ook gezien? Ze heeft een vis, vis, vis- wedstrijd georganiseerd voor de Visserijdag op 29 juni. Arnemuiden viert dan 450 jaar stadsrechten!

Het was in eerste instantie niet goed tot me doorgedrongen, totdat ik bij HIER bij Conny haar leuke zelfontworpen vis zag!
Het leek me leuk om ook een vis te maken, maar ik hoef niet perse mee te doen met de wedstrijd. Het is gewoon leuk als Jeanet veel vissen binnen krijgt om op te kunnen hangen...


Dit was mijn eerste vis, gebreid volgens dit gratis patroon. Het is goed beschreven en alles wordt fijn aan één stuk gebreid. De vinnen beginnen met het opnemen van steken, dus ook die hoef je er later niet meer aan vast te maken.


In mijn enthousiasme begon ik gelijktijdig met een andere vis, want ik had er helemaal zin in!
Deze goudvis is m.b.v. dit patroon van The Knittingspace gebreid. Ik heb echter wel iets veranderd; in het patroon worden 3 aparte delen gebreid die dan later aan elkaar gezet moeten worden. 
Dat vond ik nogal omslachtig en ik heb daarom in het rond gebreid met aan het begin en einde steeds een meerdering en later een mindering. Je krijgt dan zo'n mooi randje.


Guus wilde hem wel even vasthouden...


En toen besloot ik nog een derde vis te maken, want ik had de smaak wel te pakken.
Intussen had ik nog een prachtige goudvis gevonden bij Susan Dennis.

Deze vis heeft een dunne flapperende staartvis zoals je ze wel vaker ziet.
En geen drievlaks- vis zoals de vorige, maar eentje met vier vlakken en gelukkig in het rond gebreid!


Ze kunnen het goed met elkaar vinden, maar kijken er wel naar uit om de andere vissen te ontmoeten in Arnemuiden. DH gaat vaak voor zijn werk die kant uit en wil ze wel bij Jeanet in de winkel afgeven!

20 comments:

  1. Ze zijn heel erg leuk. Kan je niet mee om ze zelf af te geven? Kan je de klok horen luiden en misschien een dagje Middelburg doen

    ReplyDelete
  2. Wat een superleuke vissen heb je aan de haak geslagen, uh, van de pennen laten glijden (zoals gerookte vis?). Vooral de goudvissen vind ik leuk, maar de blauwe absoluut ook!

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie vissen. Vrolijke kleuren en vrolijke vissen. Ik ga eens kijken wanneer de vissen daar hangen. Misschien een leuk uitje.

    ReplyDelete
  4. Ohhh wat zijn ze leuk!!! Vooral de laatste 2 vind ik geweldig!

    ReplyDelete
  5. Wat een prachtige vissen Elizabeth. Dat gaat een vrolijke vissenslinger worden in Arnemuiden

    ReplyDelete
  6. Watzijn ze leuk geworden ik denk dat Jannet er blij mee is

    ReplyDelete
  7. Wat een leuke vissen. Ik ben geen breister en een mens kan natuurlijk ook niet alles, maar het wordt vast heel leuk daar in Arnemuiden. Ik zou de opmerking van Bettie toch eens in overweging nemen ;)

    ReplyDelete
  8. Gaaf. vooral de goudvissen vind ik heel leuk!

    ReplyDelete
  9. Zie bij Jeannet prachtige kleurige vissen staan.
    Mooi hoor straks al die vissen bij elkaar.
    Die twee goudvissen van jou vind ik het leukst.
    Zo lekker bol!

    ReplyDelete
  10. Prachtig Elizabeth, vooral de bolle vissen vind ik leuk !

    ReplyDelete
  11. Dat zijn leuke vissen geworden voor Jeanet.

    ReplyDelete
  12. Wat zijn ze leuk. En wat al het er daar straks gezellig uitzien met al die verschillende soorten vissen.

    ReplyDelete
  13. Echt weer iets voor jou, vind ik.
    De ene via na de andere komt onder je handen vandaan.
    Leuk hoor.

    ReplyDelete
  14. Enig die vissen, leuke kleur ook.

    ReplyDelete
  15. Vind je vissen geweldig Elizabeth, en daar zal Jeanet zeker heel erg mee
    in haar sas zijn. Haar winkel lijkt tegen die tijd op een groot Aquarium.
    Dat op zich is al een feestje.

    ReplyDelete
  16. Oh wat leuk! Hopelijk mogen ze bij elkaar blijven, leuk setje!

    ReplyDelete
  17. Wat zijn ze leuk. Die verdienen een mooi plekje in de winkel. Een nieuw aquarium in Arnemuiden. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  18. Super, echt waar Elizabeth, wat een leuke vissen heb je gemaakt voor Jeanette, daar zal ze blij mee zijn. Handig dat je man ze kan brengen. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  19. Prachtige vissen! Ik ben ook van plan iets voor dit project te maken, maar dan geborduurd.

    ReplyDelete