Te koop

Friday, March 22, 2024

Goede doelen (4)

Vandaag vertel ik iets over Hulp aan Ethiopië, en Stichting Denbi. Denbi is een klein dorpje in Ethiopië.

"Stichting Denbi zet zich in voor verschillende vormen van hulpverlening en ontwikkeling voor de meest (kans)arme en vergeten bevolking van Ethiopië. Dit komt tot uitdrukking in het verlenen van gezondheidszorg aan de bevolking van het dorpje Denbi, verstoken van goede, bereikbare en betaalbare gezondheidszorg. 

We zijn begonnen met een basiskliniek in 2016, waarbij deze in augustus 2018 is uitgebreid naar een Medium Clinic. Patiënten komen uit de hele omgeving naar onze kliniek om de juiste zorg te krijgen. Sinds september 2019 is de kliniek 24 uur open voor bevallingen en spoedgevallen."

Bovenstaande informatie komt van de website, waar je nog veel meer kunt lezen over de projecten.



Waar ik vandaag naar toe wil, is dat er dringend behoefte is aan mutsjes en babysokjes en slofjes. Dat zijn betrekkelijk kleine objecten, maar ze moeten ook mee in de koffers van de mensen die voor de hulpverlening naar Ethiopië vliegen.
Mijn vriendin Corrie breide de schattige mutsjes en slofjes op bovenstaande foto voor Denbi.


En ik had nog een hele voorraad slofjes en sokjes die ook naar Ethiopië gaan. 
We hebben een contactadres in Nederland waar we de spulletjes naar toe kunnen sturen.
Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur me dan een mailtje (mailadres staat in mijn profiel).


12 comments:

  1. Lijkt me een prima goed doel!

    ReplyDelete
  2. Jullie zijn druk geweest. Ga nog kijken op website, lijkt me een goed doel. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  3. Wat een mooi doel om voor te breien

    ReplyDelete
  4. Dat zijn heel wat warme voetjes en hoofdjes, goed gedaan beiden.

    ReplyDelete
  5. Zo fijn om met onze hobby nuttig bezig te zijn.

    ReplyDelete
  6. Mooi gemaakt voor een goed doel.
    Groeten
    marga

    ReplyDelete
  7. Wat een mooi doel voor al jullie slofjes en mutsjes, knap !

    ReplyDelete
  8. Wat schattig allemaal. Lieve kleurtjes voor lieve kleine kinderen.

    ReplyDelete