Te koop

Wednesday, March 27, 2024

Oranje geruite gaatjesvlinder (CCC 1)



Toen Conny hier de creatieve uitdaging lanceerde om 10 weekcollages te maken, moest ik wel even nadenken of ik hieraan mee zou doen.
Maar aangezien ik al tweeënhalve maand in een papierdip zit, leek het me goed om een schop onder de spreekwoordelijk k... te krijgen en ik besloot mee te doen!

Ik begon met het snijden van stevige vierkanten (15 bij 15 cm.) uit restkarton.


De oranje kleurpotloden werden voor de dag gehaald en ik schetste een vlinder en knipte die uit als model.
Van meet af aan wilde ik een groenige achtergrond, waarom weet ik niet. Misschien vanwege de rust die groen uitstraalt...


Een hoek van het tekenpapier was genoeg om straks de vlinder eruit te kunnen knippen en ik kleurde strepen met de verschillende oranjes.


De strepen werden ruiten; ik deed dat wel met een lineaal voor een strak effect en duwde daarbij wat harder op de potloden.


Ik nam de vlinder over van mijn modelletje (eerst met potlood) en knipte hem uit.
Daarna vergat ik even foto's te maken, maar het spreekt misschien vanzelf...
De achtergrond werd wèl groen, maar ik gebruikte daar alleen maar restjes voor.
En de arme vlinder werd geperforeerd. 


Omdat ik uiteindelijk toch een boekje wil maken van deze 'Creëer een Collage met Conny' (CCC), wilde ik ook een corresponderende linker pagina. 


Ook nu nam ik de woorden maar letterlijk, en ik moet zeggen dat ik er echt lol in heb gehad!
Dankjewel Conny voor je superleuke idee en de geweldige stimulans die daarvan uit ging...

Oh ja, en het is natuurlijk ook leuk om bij de andere deelnemers te kijken:
Conny - Kitty - Josephine - Marjan - Janny - Irene - Rian

24 comments:

  1. Ik zag de uitdaging van Conny en kreeg zo'n zin om mee te doen! Misschien stap ik nog wel in, want ik houd erg van dit soort uitdagingen! Jij hebt er een ontzettend leuke creatie van gemaakt plus pagina!

    ReplyDelete
  2. Ah super gedaan en ja soms heb je een duwtje nodig

    ReplyDelete
  3. Wat een prachtige collage Elizabeth. De tweede die ik vanmorgen zie. Ik word er helemaal blij van om te zien hoe zo'n hersenkronkel van mij bij iedereen vorm krijgt.

    ReplyDelete
  4. Dat is een heel zeldzaam exemplaar, daar moet je zuinig op zijn! Hij is ook nog eens bijzonder mooi en gaaf. Heel goed gedaan Elizabeth! Hopelijk is je papierdip nu over.

    ReplyDelete
  5. Zo'n schop onder je ehh, hol wil inderdaad nog wel eens helpen ;) . Ik vind de oranje geruite gaatjesvlinder een geweldige vondst en mooi gekleurd. De achtergrond is ook super gedaan, het steekt mooi af zo. Leuk dat jij ook Conny's challenge een naam gegeven hebt, CCC. Tóp!

    ReplyDelete
  6. Mooie vlinder, goed getekend. Ik ben ook al bezig met een vlinder, maar kan niet zo goed tekenen uit de vrije hand.

    ReplyDelete
  7. Heel knap gedaan, en dat oranje papiertje is ook erg mooi geworden met de potloden.

    ReplyDelete
  8. Wat een prachtige collage. Mooi gedaan met al die oranje kleuren. En de vlinder is echt een unicum. Leuk om op de andere bladzijde de woorden terug te laten komen.

    ReplyDelete
  9. Heel mooie collage, leuk dat je de vlinder zelf getekend en gekleurd hebt.

    ReplyDelete
  10. Prachtig geworden! Wat heb je een hoop oranje potloden. Weer heel anders dan wat de anderen hebben gemaakt.

    ReplyDelete
  11. Wat heerlijk te lezen Elizabeth dat je het plezier weer voelde terugkomen.
    En wat een mooi resultaat is het geworden, het straalt serene rust uit.
    Prachtige vlinder heb je gemaakt, qua model maar ook erg leuk hoe je
    daarmee alle woorden in één klap daarin verwerkt hebt.

    ReplyDelete
  12. Wat een goed idee om de ruiten op deze manier te maken! De gaatjes geven de vlinder iets luchtigs; hij vliegt zo van het papier.
    De groene kleur combineert inderdaad goed met het oranje.
    Leuk ook dat je op de linkerpagina de ruit in een stofje hebt laten terugkomen.
    Je bent goed uit je dip gestart!

    ReplyDelete
  13. Mooi hoor. Zo leuk om al die verschillen bij iedereen te zien.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  14. Vier vliegen in één klap……met als resultaat als middelpunt een prachtige vlinder.Je moet maar op het idee komen,mooi gemaakt ,Elizabeth!
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Prachtig en zo anders dan ik net bij Josephine zag, heel erg leuk: die verschillen. Dit gaat weer een mooi boekje worden.

    ReplyDelete
  16. Zo, nu ben je meteen uit de dip;) wat een leuke bladzijdes voor in je nieuwe boekje.
    Een hele mooie uitwerking! Groetjes Anita

    ReplyDelete
  17. Mooi gedaan, Elizabeth. Iedereen is zo enthousiast bezig.
    https://heenenterugnaardeardeche.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Je lijkt wel uit de dip te zijn gekropen, net als de vlinder uit de cocon. Prachtig. Ook de tegenpagina is een mooie. Leuk wat iedereen heeft gemaakt. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  19. Dit is al een supermooi begin, prachtig !

    ReplyDelete
  20. Super! prachtig getekend de vlinder...Leuk gevonden de tegenpagina!

    ReplyDelete
  21. Een prachtige collage. ook leuk om er een tegenpagina bij te maken

    ReplyDelete