Te koop

Friday, March 1, 2024

Toch maar een boekje gemaakt...

Ik zat (en zit) in een enorme papierdip...
December is altijdvolop papiermaand; de kerstkaarten worden gemaakt en ik ben druk met de advent words en daarna is het in één keer helemaal over! Al een paar jaar is dat zo...

Ik heb geen inspiratie, heb er ook geen zin in... Zelfs geen zin om boven in de hobbyhoek te zitten waar alle spulletjes om me heen voor het grijpen liggen. Ik mijd die plek gewoon!

Maar nu zag ik zowel bij Janny als bij Mieke zo'n leuk boekje met een slip-knot-binding. 
En ik dacht 'als ik nu gewoon eens zo'n boekje namaak'... Hoe moeilijk kan dat zijn?


Dus ik toog woensdagmorgen vroeg naar mijn hoek op zolder, zocht wat gelli printjes uit de map en koos voor een vierkant formaat van 19 bij 19 cm. 
Verder had ik geen plan, maar dat veranderde natuurlijk terwijl ik bezig was. Mijn hoofd staat ook nooit stil en ik bedacht opeens dat ik het geen potje vond als de naast elkaar liggende pagina's niet een beetje zouden corresponderen qua kleur...



Om de pagina's wat steviger te maken zit er stevig groen papier tussen de opgeplakte prints.
Ik maakte nog een fout met de perforator, maar die kon ik verdoezelen met een reepje tape...


En toen moest de binding gemaakt worden. Ik had van Janny al gehoord dat het de slip knot binding was en een tip gekregen van een filmpje ...


Heel duidelijk en prima te doen! Ik koos wel wat dunner garen en heb de slierten ook niet zo lang gelaten.


Het inbinden is best snel gebeurd en ik moet nog even vertellen dat de voorkant gewoon een afbeelding uit een tijdschrift is.


Zo ziet de zijkant er uit... Ik heb niet zo heel veel pagina's en ze zijn ook niet zo dik en stevig als in het filmpje.


En nog even een willekeurige pagina waarbij je de binding ook in het boekje kunt zien...

Een volgende keer vertel en laat ik zien wat ik met het boekje ga doen!




16 comments:

  1. Hartstikke leuk geworden! Ik ga het filmpje snel bekijken, want die manier van inbinden is heel mooi. De pagina’s liggen mooi plat en veren niet terug.
    Ik vind die dip heel herkenbaar. Na de drukte van het ene project heb je tijd nodig om terug te schakelen voor het weer gaat stromen. En al het mooie haakwerk geeft net zoveel enthousiasme!

    ReplyDelete
  2. Leuk! Dat inbinden lijkt me altijd reuze ingewikkeld, maar ik ga het filmpje bekijken.

    ReplyDelete
  3. Het begin is weer gemaakt, komt helemaal weer goed !
    Ben benieuwd wat je ermee gaat doen.

    ReplyDelete
  4. Wat goed dat je gewoon bent begonnen en dat dan de ideeën vanzelf komen. Slim om dun draad te gebruiken, dat van mij bleek ook wat te dik. Hopelijk heb je nu weer vaker wat knutselzin!

    ReplyDelete
  5. Oh die dip! Ik herken hem, ik zit er al heel lang in... Nou helpt het ook niet dat het in mijn hobbykamer de hele winter veel te koud was om ook daar maar iets te doen. Af en toe nam ik wel wat mee naar de kamer, maar dat werkte niet; ik had steeds weer wat nodig dat boven lag en het knutselen 'voelde' niet goed in de woonkamer, dat hoort gewoon in mijn hobbykamer!
    Leuk om te zien dat je probeert uit de dip te klimmen en een boekje bent gaan maken.
    De slip-knot-binding is geen onbekende voor me. Ik vond het best lastig om de knopen strak genoeg te krijgen, maar zo te zien is dat jou prima gelukt.
    Veel plezier met het het vullen van dit prachtige boekje!

    ReplyDelete
  6. Ik herken het wel hoor, zo'n dip en geen zin. Vanwege DT werk moet ik dan zin maken, soms heel moeilijk ook. Maar je moet doen waar je wel zin in hebt. dit is een gaaf boekje geworden, leuk ook je gelli prints, Mijn plaat ligt na jaren ook weer eens OP tafel, nu nog zin maken! haha.

    ReplyDelete
  7. Wat een mooi boekje. Lekker kleurig. Ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen.

    ReplyDelete
  8. Dat gaat soms zo, dat je opeens helemaal geen zin meer hebt in dingen.
    Maar gelukkig komt het altijd weer terug als je ergens iets leuks voorbij ziet komen.
    Had het boekje ook bij Mieke al gezien.
    Ook die van jou is leuk geworden.
    Misschien mooie spreuken er in plakken?

    ReplyDelete
  9. Leuk hoor, het ziet er nu al geweldig uit :-)

    ReplyDelete
  10. Ondanks de papierdip heb je er toch maar een mooi boekje van gemaakt, ik ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen.

    ReplyDelete
  11. Gelukkig, ik dacht al dat komt vast en zeker weer goed Elizabeth kennende.
    Je hebt al zoveel gemaakt de afgelopen tijd, je kunt ook niet op alle vlakken tegelijkertijd creatief zijn, ik tenminste niet. Het is een leuk boekje, benieuwen naar het vervolg. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  12. Altijd in voor weer een andere uitdaging ook al kost het jou moeite om weer met papier bezig te zijn het is je gelukt en ziet er leuk uit. Nu het weer buiten wat beter wordt de dagen weer langer krijg ik tenminste en zo zal het bij jou en anderen ook wel gaan weer zin om iets te pakken en aan de slag te gaan.
    Fijn weekend.
    Marga.

    ReplyDelete
  13. Dat ziet er heel netjes uit. Je gaat vast wat leuks doen met dit boekje.

    ReplyDelete
  14. Wat goed van je Elizabeth dat je met dat leuke boekje aan de slag bent gegaan.
    En het resultaat ziet er fantastisch uit. Zelf had ik ook al eerder een filmpje
    bekeken van deze wijze van binden, het grappige is dat het er in eerste
    instantie ingewikkeld uitziet maar uiteindelijk valt het alles mee. Je hebt het
    mooi strak gekregen. Ben heel benieuwd wat je met dat boekje gaat doen.
    En hoop ook natuurlijk nu je daar zo mee bezig was dat je misschien weer
    de zin voelt opkomen om wat meer met papier te gaan experimenteren.
    Zelf ga ik het ook een keer proberen te maken.
    En wat denk je. . . .jou reactie zat weer eens in de Spam map, daar krijgt
    je toch ook een punthoofd van., maar het staat er nu weer op hoor.
    Eigenlijk kijk ik overdag nooit op mijn computer, en ontdekte het vanavond
    want ik controleer wel dagelijks die spam map.

    ReplyDelete
  15. Ik kan me best voorstellen dat je na de decembermaand wel even een dip had om met papier te werken, maar het creatieve brein kan het blijkbaar toch niet laten en komt er zomaar weer een mooi ingebonden boekje uit je handen. En je maakt ook zoveel andere mooie dingen dat die natuurlijk ook aandacht moeten krijgen. Ik ben heel benieuwd wat je met dit boekje gaat doen. Groet, Annemarie

    ReplyDelete
  16. De slip knot binding lijkt inderdaad goed te doen, je hebt er in ieder geval een mooi boekje mee gemaakt. Ben benieuwd naar de invulling ....

    ReplyDelete