Te koop

Wednesday, February 28, 2024

Nieuwe hoezen warmwaterzak

Ik had even een week of twee wat andere dingen gehaakt, maar toen kwam de zin in warmwaterzakhoezen toch weer terug.
Intussen had ik ergens gezien dat de sluiting halverwege de achterkant van de zak was gemaakt en dit wilde ik ook wel uitproberen...


Een lapje met drie kleuren en voor de achterkant 2 lapjes die een heel klein stukje over elkaar vallen.
Vriendin Corrie wist meteen om welke steek het ging op de foto die ik tegen kwam, dus het wat appeltje eitje voor me.

Maar ik had nòg iets gezien, deze keer op Ravelry, en die moest ik gewoon ook maken!
Ik zocht wat kleurtjes katoen bij elkaar (zo veel mogelijk restjes) zoals op de foto, want ik vond de combi heel leuk.


Maar wat een werk was deze hoes! Natuurlijk steeds aan- en afhechten bij al die verschillende kleurtjes en omdat ik niet wil dat de draadjes los laten, steek ik ze heen en weer. 
Mijn hoes kwam niet helemaal hetzelfde uit als op de foto, en ik heb er wat toeren bij gemaakt voor een passend geheel.
Ook deze hoes kan op de achterkant gesloten worden en heeft een klein onderflapje waar de knoopjes op vastgenaaid zitten.

En ze zijn ook weer te koop, zie de verkoop pagina, die ik trouwens binnenkort veranderen ga, of inmiddels al veranderd heb. 
Er stond teveel bij elkaar en nu wordt/is het gesplitst.

15 comments:

  1. En ze zijn weer prachtig geworden. Zo snel als je dat toch doet. Ideeën genoeg voor jou. Ik heb inmiddels ook een koffer vol ideeën en patronen. Maar of ik tijd heb om alles te maken dat weet ik niet.

    ReplyDelete
  2. Ook deze zijn weer heel leuk. En alletwee zo heel verschillend. En op deze manier raak je ook lekker veel restjes kwijt.

    ReplyDelete
  3. Ook weer erg leuk je ga als een trein.Er komt zoveel uit je haaknaald rollen.

    ReplyDelete
  4. Mooie nieuwe zakken. Het is zo overdag ook een mooi accessoire op de slaapkamer.

    ReplyDelete
  5. Hartstikke leuk met die knoopsluiting !

    ReplyDelete
  6. Die laatste is werkelijk een plaatje. Jouw fantasie is echt oneindig, lijkt het.

    ReplyDelete
  7. Allebei weer heel mooi gemaakt Elizabeth.

    ReplyDelete
  8. De jasjes voor de warm waterkruiken zijn heel erg hip, jij hebt er weer 2 leuke bijgemaakt.
    Ikmhoop dat je ze snel verkoopt voor het goede doel. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  9. Die laatste is mooi door de kleuren en de steken. Leuk om resten op te maken. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  10. Die laatste is zeker heel mooi, zonde om die onder de dekens te leggen :-)
    Hopelijk hebben we die binnenkort niet meer nodig omdat het dan echt voorjaar gaat worden.

    ReplyDelete
  11. De laatste hoes vind ik werkelijk heel mooi, al kan ik me de enorme klus goed voorstellen. Ooit haakte ik een regenboogdekentje met verschillende steken en uiteraard een heleboel kleuren, net zo'n afhechtwerk.

    ReplyDelete
  12. Veel werk die laatste maar wel ontzettend leuk. De knoopjes maken het af.

    ReplyDelete
  13. Wat zijn ook deze weer mooi, en heel praktisch de sluiting overdwars.
    Op deze manier stop je de kruik er toch heel handig in. De laatste is
    is helemaal een beauty wat een prachtige kleurencombinatie, en de
    sluiting met de knoopjes is ook heel leuk. 👍

    ReplyDelete