Te koop

Monday, March 4, 2024

De grote reis van trekvogels

Een week of wat geleden kreeg ik van een vriendin een linkje toegestuurd vergezeld met de opmerking dat dit de moeite waard was om te bekijken.

Nu ben ik niet zo'n kijker, maar hier ben ik toch wel even voor gaan zitten!


Om antwoord op de vraag te krijgen waarom het aantal trekvogels afneemt en waarom ze de reis naar het zuiden steeds minder maken, heeft Christian Moullec een experiment uitgevoerd.



Hij heeft een aantal ganzeneieren uit laten komen en is dag en nacht als 'adoptief vader' bij hen gebleven.
Hij heeft de ganzen alles geleerd wat ze nodig hadden voor hun leven.
Daarna zijn ze aan de grote trek begonnen vanuit de Elzas via de Vogezen naar de Atlantische oceaan.

Kijk en geniet!

14 comments:

  1. Dit verhaal komt me heel bekend voor, heb zoiets jaren geleden al eens gezien. Nou weet ik niet of dit dezelfde man is, maar het lijkt me van wel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hij was al eerder samen met zijn vrouw naar Zweden geweest met ganzen...

      Delete
  2. Ja dit is een fantastische documentaire, ik heb hem jaren geleden gezien op de Franse tv.

    ReplyDelete
  3. Oh wat een geweldige tip. Heb net genoten van dit prachtige verhaal. Dank je wel.

    ReplyDelete
  4. Nou dat ga ik zeker doen, kijken en genieten.
    Dankjewel.

    ReplyDelete
  5. Mooi en bijzonder om te zien.

    ReplyDelete
  6. Daar ga ik zeker van genieten. Dank voor de tip!

    ReplyDelete
  7. Prachtig! Heb de film helemaal uitgekeken

    ReplyDelete
  8. Vanavond gekeken. Prachtig en ontroerend. Bedankt!👍🍀

    ReplyDelete
  9. Heel bijzonder allemaal en wat een fantastische documentaire.
    Hartverwarmende beelden echt PRACHTIG!!!

    ReplyDelete
  10. Prachtig om dit te zien. Ik ben op de helft, kijk hem een andere keer verder.

    ReplyDelete
  11. prachtig, had nu pas de gelegenheid om te kijken. Groet, Dientje

    ReplyDelete