Te koop

Friday, March 8, 2024

Lever

Deze keer eens een recept met orgaanvlees, niet iedereen is daar gek op maar wij eten elke maand wel iets van lever, we vinden het lekker en het is ook gezond.

Kippenlevertjes met uitjes, champignons en ontbijtspek.

 

Het ontbijtspek doe ik altijd in de magnetron, paar plakken op vel keukenpapier, vel keukenpapier erop en ongeveer 2-4 min op half hoog, bij mij 550.  Ik deed het 3 minuten

 



De kippenlevertjes goed afspoelen, en in stukjes knippen en meestal verwijder ik ook losse stukjes en peesjes/spiertjes.  

 

Uitje fruiten, champignons erbij en dan de kippenlever aanbakken , wat water erbij en 10 min sudderen.  De plakken spek heb ik dan in die tijd ook gedaan.

 

We aten er pommes duchesse bij omdat de jus van lever nooit echt lekker wordt.



 

Op mijn bord lag ook nog een beetje koude pindasaus uit de tube, ik hou van pittig en dat is die zeker.




11 comments:

  1. Pommes duchesse gaat hier nog wel lukken, maar van lever zijn we niet zo’n liefhebbers.
    Maar er zijn vast wel lezers die hier, net als jij, echt van kunnen genieten

    ReplyDelete
  2. Mijn man houdt hier erg van en is het van vroeger thuis gewend om af en toe op zaterdag te eten. Ze aten het dan op brood...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh ja dat had ik er ook nog bij kunnen zetten. En blokje lever halen bij de slager en zachtjes pocheren en er dan hele dunne plakjes van snijden.
      Vandaag had ik trouwens ook lever met pekelvlees, een broodje halfom dus

      Delete
  3. Dat is niet mijn ding, maar je hoeft ook niet alles te lusten, hé.

    ReplyDelete
  4. Vroeger vaak gegeten, misschien maar weer eens proberen.

    ReplyDelete
  5. Mijn man houdt wel van lever, maar ik niet.

    ReplyDelete
  6. Lekker, ik houd wel van lever(tjes)

    ReplyDelete
  7. Lever, mmm lekker, wij hebben meestal varkenslever met brood, ook goed voor het ijzer.
    Eerst aten we het vaker, misschien weer eens op het menu zetten. Bedankt voor de tip. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  8. Vroeger regelmatig kippenlever gegeten. Maak het nu eigenlijk nooit meer. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  9. Gebakken lever en het liefste kalfslever of kippenlevertjes met sjalotjes en gerookte spekjes, daar is mijn man en dochter gek op.Broodje halfom maakte ik langer geleden vaker maar kan geen slager meer vinden in mijn omgeving die fatsoenlijke gelardeerde lever en pekelvlees verkoopt.

    ReplyDelete