Te koop

Wednesday, March 6, 2024

Kleurpotloden

Na de konijnen, warmwaterzakken, olifantjes, kleine zakjes en vissen kwam ik op het idee om sleutelhangers te gaan haken.



Ik had deze kleurpotloden al vaker gezien, maar er me nog nooit aan gewaagd.




Het eerste potloodje haakte ik volgens dit patroon, maar al snel was ik er niet helemaal tevreden over en heb ik iets aangepast. De tweede toer heb ik toen ook in kleur gedaan en daarin gemeerderd naar 9 vasten. De derde toer (beige) ben ik gaan meerderen naar 12 vasten. Voor de rest heb ik het patroon gevolgd.

Voor de lusjes bovenaan heb ik met beige een schuiflusje op de haaknaald gezet en daarmee aangehecht aan de boven-zijkant van het potloodje. Toen 9 vasten gehaakt en v.a. de 2e vaste van de haaknaald 8 vasten terug op de lossen. Het koordje door het gaatje van de sleutelhanger halen en met de begin- en einddraad kun je het koordje verder vastzetten en daarna afwerken.



Toen ik er een aantal klaar had, kwam ik hier nog een andere versie tegen. Deze wordt van boven naar beneden gehaakt en begint bovenaan met een roze gummetje op het potlood.
Ik had al gemerkt dat je haakwerk bijna als vanzelf in een puntje eindigt en daar maakt dit model dan ook goed gebruik van!
Ik heb alleen het kleurgedeelte langer gemaakt (16 toeren) zodat de potloden iets langer worden.
Van deze versie vind ik én de bovenkant én de puntjes onderaan veel mooier!


Zo, en toen vond ik het na 12 potloden wel even genoeg geweest!

21 comments:

  1. Oh oh en zoveel voorbeelden op internet.ze zijn echt geweldig ik ben deze nog niet tegengekomen en dat is maar goed ook.

    ReplyDelete
  2. Je bent druk! Weer zo veel moois! Die potloden zijn enig!

    ReplyDelete
  3. Wat een kleurrijke werkjes. Ze zijn enig!

    ReplyDelete
  4. Superleuk, heel vrolijke sleutelhangers. De tweede versie is inderdaad wat model betreft mooier, maar ze zijn allemaal heel leuk.

    ReplyDelete
  5. Ja, ik kan me heel goed voorstellen, dat je dit patroontje ging uitproberen. Zó vrolijk en echt leuk om het patroon in de vingers te krijgen. Ook grappige cadeautjes!

    ReplyDelete
  6. Wat ontzettend leuk deze potloodjes als sleutelhanger. Lieve cadeautjes zijn het.
    In mijn nachtdienst heb ik de film gekeken van de ganzenman... wat mooi en bijzonder!

    ReplyDelete
  7. Leuk hoor en inderdaad met het laatste patroon hebben de potloden mooi "geslepen" punten!!

    ReplyDelete
  8. Wat erg leuk is dat weer kleine sleutelhangers en hele mooie kleuren.

    ReplyDelete
  9. Wat leuk zijn ze, kleurrijk en vrolijk !

    ReplyDelete
  10. Je bent lekker actief met haken, allemaal weer leuk, En nu die fleurige potloodsleutelhangers, vast ook weer voor de verkoop?

    ReplyDelete
  11. Wat zijn ze lief ik ga voor die met die echte puntjes.
    Wat jou ogen zien kunnen jou handen maken. Je bent er zo handig in.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  12. Wat leuk deze kleurpotloden.
    Die laatste met de langere punt vind ik het mooist.
    Je bedenkt toch ook steeds weer iets nieuws om te maken.

    ReplyDelete
  13. Wat een kleurenfoto’s vol. Mooi gemaakt, leuk idee. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  14. Kijk nu toch, een post vol kleurrijke sleutelhangers, echt heel erg leuk.
    En inderdaad de laatste serie is echt meer een potlood met een fraaie
    geslepen punt. Op naar een nieuw leuk haakwerkje, en misschien ben
    je daar inmiddels al weer mee bezig, je gaat als een speer Elizabeth.

    ReplyDelete
  15. Wat een goed idee. Die zijn echt super leuk geworden Elizabeth, zowel de grote als de kleintjes. Sleutelhangers zijn altijd gewild. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  16. Laat ik nu toevallig net met kleurpotloden in de weer zijn, wat toevallig! Ik ga een grannyvestje haken in verschillende kleuren en probeer uit te zoeken hoe ik ze het mooiste kan verdelen. Daarvoor moest de kleurpotlodendoos afgestoft worden. Op tafel liggen nu kleurpotloden en op mijn scherm zie ik ze ook. Ik moet zeggen dat de onderste versie van jouw kleurpotloden het wint, die zien er zoveel mooier uit dan die van mij!

    ReplyDelete