Te koop

Tuesday, February 13, 2024

Olifant flat amigurumi met bijtring

Wat is het toch leuk om allerlei kleine speeltjes te haken mèt de wetenschap dat ze verkocht gaan worden door Claudia, zie deze blogpost.


Dit leuke olifantje mocht zeker niet ontbreken! Ik had het al vaker gezien bij Corrie en anderen...
Je kunt het natuurlijk ook zonder bijtring haken.

Het Nederlandse patroontje kun je bij Irene Haakt vinden en het is echt in een wip gemaakt en kost ook nog eens heel weinig garen. Ik gebruikte totaal maar 14 gram Scheepjes katoen en haakte met naaldnr. 3
Reden genoeg om de olifant ook nog in wat andere kleurtjes te maken.

Je kunt het oogje borduren met een paar steekjes in een contrasterende kleur, of veiligheidsoogjes gebruiken. Vergeet niet de oortjes op het lijf te naaien alvorens je de delen aan elkaar gaat haken met vasten. Als je dit met een iets kleinere haaknaald doet, gaat het gemakkelijker.
Ik ben op de rug begonnen, iets links vanuit het midden en toen rondom. Als je rond bent, haak je op de laatste 8 vasten heen en weer voor het lusje om de ring....




Intussen is de olifantenfamilie flink uitgebreid... 

20 comments:

  1. Oooohhh wat zijn ze leuk! Een hele kudde heb je al gehaakt.
    Al die kleurtjes, wat een vrolijke boel.
    Denk dat kinderen ze het liefst allemaal hebben.
    Kan bijna niet kiezen, maar die grijze (een beetje de echte kleur) vind ik toch het leukst.

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie olifantjes! De hele familie bij elkaar is een fleurig gezicht.

    ReplyDelete
  3. Wow wat zijn die leuk geworden zeg en zeker heel mooi voor het goede doel.

    ReplyDelete
  4. Wat zijn ze schattig,die kleinste moet nog leren de kudde te volgen.
    Groetjes,Ger

    ReplyDelete
  5. Ha, ha een hele kudde, ze zijn super leuk :)
    De grotere zonder bijtring vind ik ook zeer geslaagd.
    Groetjes Anita

    ReplyDelete
  6. O wat leuk. Als je maar lang genoeg kijkt zie je de drie achter elkaar weg lopen.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  7. Het is een leuke olifantenfamilie geworden.

    ReplyDelete
  8. Wat een lieve familie olifant. Leuk dat je zoveel kleuren hebt gebruikt.

    ReplyDelete
  9. Wat een leukerdjes! In huize Berends werd vanavond jouw laatste Recept van de Maand gegeten en we vonden het zo lekker dat ik het opgenomen heb in mijn online kookboek.

    ReplyDelete
  10. Ook deze olifantjes zijn weer heel er leuk Elizabeth. Moeder met haar kindjes,
    en zo grappig dat guitige olifantenstaartje. Jij bent zo ontzettend handig net dit
    soort dingen dat ik denk dat deze familie [in een poep en een scheet] om de
    snelheid even aan te geven, klaar was, 👀 ohhh
    🐘 🐘 🐘 🐘🐘

    ReplyDelete
  11. Je bent weer lekker bezig geweest. De olifantjes blijven favoriet. Ook leuk om te haken.

    ReplyDelete
  12. Oh, wat een leuke serie olifanten. Ik heb deze ook gehaakt. Ik zag hem van de week nog hangen bij het Kleinvak in Schalkhaar. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  13. Vooral zonder bijtring vind ik het een fantastisch olifantje!

    ReplyDelete