Te koop

Monday, February 26, 2024

Zakjes haken ...

Tijdens één van mijn surftochten op Pinterest kwam ik een gehaakt zakje tegen met een leuke afbeelding erop. Het zakje kon met een koordje dicht geschoven worden en ik zag al voor me hoe leuk Guus en Moos dat zouden vinden...


Het eerste zakje werd voor Guus, die juist die middag bij ons was. 

Het werd een Mickey Mouse zakje met zwarte oortjes eraan en het ging mee naar huis met een klein helikoptertje erin.

De jongens willen altijd iets meenemen om te lenen, en één van de volgende keren komt het dan weer terug...



Het tweede zakje heeft een blaadje gekregen, maar dat is slecht te zien op de foto...


Toen moest ik er natuurlijk ook eentje voor Moos haken, en dat werd dit blauwe zakje met grijze olifant erop. Hier kun je het modelletje vinden.

Aan de koordjes zitten extra oortjes.
Maar toen ik het zakje af had, vond ik dat de olifant er wel wat centraler op had kunnen zitten.
Moos vond het echter geen probleem.

Guus vond dat er nog groene krokodillenbobbels aan de zijkant moesten komen.
Maar dat vond ik zelf niet zo'n goed idee...





Ik deed wel een nieuwe poging om de olifant netjes in het midden op het zakje te krijgen, en naar tevredenheid. 
Het is heel verslavend om deze zakjes te maken, ik waarschuw maar alvast... 't Is snel af en je kunt er ook heerlijk restjes voor gebruiken.
Vinden jullie het handig en leuk als ik er een patroontje van maak?


Maar ja, die krododil hè...  Die moest er wel komen, vond Guus! Hier vond ik een haakmodelletje en het zakje is aangepast aan de afmetingen van het dier.




En ik haakte nog een ander geel zakje, waar het koordje weer balletjes heeft.

Het patroontje van het haasje kan ik helaas niet meer vinden...

Er komen nog meer zakjes aan en daar zitten ook hazen bij, en daar heb ik wel linkjes van! 


24 comments:

  1. Wat superleuk weer allemaal! Je kleinkinderen boffen maar!

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke zakjes! Ik vind de bolletjes aan het koord superleuk!

    ReplyDelete
  3. Superleuk, deze schattenzakjes. En nog handig ook.
    Haha, ik zie je al blanceren bovenop een Pinterestboard, surfend over de golven van het internet. Af en toe pluk je behendig een idee van het internet en voeg je toe aan je board 🏄

    ReplyDelete
  4. Zeker erg leuk de kleine zakjes mooi voor je kleine restjes wol.En allemaal leuke beestjes erop.

    ReplyDelete
  5. Haha, ik zie door de zakjes het bos niet meer🤣.
    Ze zijn super leuk en heel handig voor de jongens om iets in mee te nemen waar ze lenen.

    ReplyDelete
  6. Wat leuk! Die met het haasje, daar kan je ook mooi "eitjes" aan doen ;-) Leuk voor straks met Pasen!

    ReplyDelete
  7. DANK, nu weet ik wat ik met die bolletjes katoen ga doen en ik kan er leuk wat instoppen...
    bv tip van De breimeisjes en....

    ReplyDelete
  8. Wat zijn ze leuk geworden en ze zijn overal mee te vullen.

    ReplyDelete
  9. Gehaakte zakjes, dat is een heel leuk idee! Ik maak al wel regelmatig genaaide zakjes met een applicatie en doe er dan een klein cadeautje in. Zo maak ik mijn restjes stof op.

    ReplyDelete
  10. Ze zijn echt te schattig!!!! Leuk als traktatie ook, en als sleutelhanger, kan meteen die sleutel er in.

    ReplyDelete
  11. Ha, ik zie hier geloof ik een leuke nieuwe verslaving bij jou!

    ReplyDelete
  12. Kan me voorstellen dat de kinderen dol zijn op zo'n zakje.
    Het liefst met wat snoep er in, dat lijkt me ook wel wat :-)
    Zo grappig al die verslavingen van je.
    Gelukkig gaan die weer over als je weer iets anders ziet wat leuk is om te haken.

    ReplyDelete
  13. Leuk zijn je gehaakte zakjes en toen onze kleinkinderen nog klein waren heb ik er ook ontelbare gemaakt, maar wel op de naaimachine.

    ReplyDelete
  14. Wat zijn ze leuk!! Ik zou wel graag een patroon hebben. Leuk om de kleinkinderen te leren haken.

    ReplyDelete
  15. Wat leuk al die verschillende figuren en vormen. Kinderen zullen ze graag willen hebben. Top. Zulke ‘verslavingen’ kun je wel aan. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  16. Leuke zakjes, daar zijn de kleinkinderen blij mee!

    ReplyDelete
  17. Wat zijn ze leuk, inderdaad je kunt er van alles in bewaren, hebbedingetjes, snoepjes.
    Lijkt me ook handig om je ‘oortjes’ in te gewaren, mijn snoertje gaat altijd in de war.
    Ik ben benieuwd naar de volgende reeks :) Groetjes Anita

    ReplyDelete
  18. wat zijn die zakjes leuk. Kan me indenken dat ze daar blij van werden.

    ReplyDelete
  19. Hele leuke zakjes, nu ga ik maar snel eens een leuke en handige toepassing ervoor verzinnen.

    ReplyDelete
  20. mmm..... ja daar zou ik wel wat mee kunnen. Ik ben op zoek naar kleine zakjes voor de stenen. dit is een mooie verpakking. al zullen het mini zakjes worden denk ik . Je hebt goeie ideetjes ik ben druk met opslaan :)))))

    ReplyDelete
  21. Ik kan me voorstellen dat kinderen dit leuk vinden, zeker als oma er wat snoepjes in mee geeft.

    ReplyDelete
  22. Ze zijn echt super leuk en handig, voor groot en klein. 😉 Maar zeker voor die
    kleine kleuter handjes, gevuld met wat leuks of lekkers. Ook handig voor je
    telefoon eventueel.

    ReplyDelete
  23. Wat leuk! Deed dochter ook graag, iets lenen en volgende keer mee terug.

    ReplyDelete