Te koop

Wednesday, January 31, 2024

Visrammelaar

Op de één of andere manier zit ik wel in het 'vissen' thema... en dat gaat niet eens bewust. Ik kies gewoon wat ik leuk vind...


En dat was deze vis, die ik op Ravelry vond. Maar toen ik een paar wokkels had gehaakt, vond ik ze helemaal niet mooi; dun en ielig en slierterig...
Intussen had ik ook deze mooie vissen van Durable gezien en toen heb ik ze maar gecombineerd!
De staartvin komt dus van Durable en de andere vinnen van het Ravelry patroon.

Je haakt eerst de kop en vult die (rammelaar niet vergeten) en dan ga je verder met het haken van de 'buis' van 14 vasten. Ik heb afwisselend nog gemêleerde katoen gebruikt. Als de buis lang genoeg is (tussendoor steeds een beetje vullen) naai je deze vast aan het andere uiteinde van de kop.


Het oog bestaat uit 2 gehaakte rondjes die op elkaar zijn gezet. Een witte van 5 v in een MR (magische ring) en dan een toer met 10 v. De zwarte pupil is gemaakt van 6 v in een MR.

Wèer iets af voor de verkoop...

9 comments:

  1. En weer een hele mooie. Soms is het handig om iets samen te voegen van verschillende patronen.leuk met dat gemêleerde garen net ff wat pittiger denk ik. Heeft goed uitgepakt.

    ReplyDelete
  2. Wat een superleuke rammelaar! Een heel goed idee om het zo te doen, het is goed vast te houden door kleine handjes. De kleuren zijn heel vrolijk en maken hem tot een goudvis.

    ReplyDelete
  3. Wat een leukerd, geweldige kleuren ook, heerlijk vrolijk!

    ReplyDelete
  4. Mooie combinatie van garens en ook nog van patronen. Heel leuk dat je er een eigen draai aan geeft.

    ReplyDelete
  5. Vooral dat gemeleerde katoen erbij maakt hem ontzettend leuk!

    ReplyDelete
  6. Deze is erg leuk en mooie katoen heb je gebruikt.

    ReplyDelete
  7. Wat een leukerd is dit ook geworden Elizabeth, vooral ook erg mooi
    hoe je de oogjes hebt gemaakt. Zo op de foto lijkt de vis erg groot
    maar dat is natuurlijk niet zo, anders zou zo'n klein kinderhandje het niet
    vast kunnen houden.

    [ Als je bij het linkje Verkoop klikt staat dit visje er nog niet bij vermeld ]

    ReplyDelete
  8. Wat een superleuke vis. Meteen schiet me dat liedje te binnen van de 10 kleine visjes.

    ReplyDelete
  9. Wat een mooie vis heb je gehaakt, leuk voor kleine handjes :)
    Groetjes Anita

    ReplyDelete