Te koop

Thursday, January 25, 2024

Polletje ... of toch niet?

Over een kleine maand hebben we de 6e aflevering van Recept van de Maand, tenminste als je vanaf het begin hebt meegedaan.
Ik kan me voorstellen dat je je meest favoriete recepten inmiddels hebt gedeeld. Misschien heb je er nòg wel een aantal, maar het kan ook zijn dat je een beetje moet gaan zoeken, of dat het enthousiasme er een beetje vanaf raakt.
Daarom wil ik een peiling doen, d.m.v. een poll.



Tja, en toen ging ik zoeken op internet of het mogelijk was om op mijn blog zo'n programmaatje te gebruiken, maar ik vrees dat dit niet kan bij Blogspot.
Daarom wordt het maar een lijstje en wil ik jullie vragen om in de reactie je keuze aan te geven.

A. Ik wil graag nog tot en met juni doorgaan met Recept van de Maand
B. Ik wil graag nog één keer meedoen met Recept van de Maand (dat is de 2e vrijdag in Februari)
C. Ik heb interesse om op een andere manier mee te doen met een bloghop op elke 2e vrijdag van de maand * 
D. Ik vind het wel mooi geweest en heb geen behoefte meer aan een maandelijkse bloghop

* te denken valt aan 'tips & tricks'  of  ....  (heb je ideeën?)
   Bij voldoende belangstelling voor optie C komt er nog wel wat informatie.

22 comments:

  1. Ik denk dat ik een beetje door mijn recepten heen ben. Dwz. de recepten waar anderen wat aan hebben, omdat ik glutenvrij en lactosevrij eet. Misschien vind ik een andere bloghop wel leuk, optie C. Maar voorlopig is het voor mij D.
    En ik zeg er wel bij: ik vond het heel leuk om mee te doen aan RvdM.

    ReplyDelete
  2. Ik heb nog wel wat recepten op voorraad dus ik wil wel doorgaan. Maar ik merk wel dat ik minder snel andere recepten maak. Ik vind het koken en een mooie blog erover maken heel leuk.

    ReplyDelete
  3. Ik heb ook nog wel wat recepten in voorraad en vind het wel leuk om een post daarover te maken. Ik kies voor A, t/m juni a.s. In de zomer weer wat meer drukte met andere dingen o.a. de moestuin.

    ReplyDelete
  4. Ik kies voor optie A, ik heb nog wel wat leuke recepten en vind het leuk hier een blogpost over te maken.

    ReplyDelete
  5. Heb het al van begin af aan een leuk idee gevonden en kan wat recepten betreft nog wel doorgaan tot in de eeuwigheid.Er zijn in de loop der jaren meerdere ingrediënten in gerechten die mijn aangetaste slokdarm door SSc niet meer kan verdragen maar dat wil niet zeggen dat mijn man of bezoek wat mee eet dat dan niet meer op hun bordje krijgen,pas het voor mezelf gewoon aan of eet iets anders.Ben niet van de vaste regeltjes in recepten en geef er meestal mijn eigen draai aan en kook uit de losse pols,je zal dan ook zelden een briefje met recept in mijn keukentje vinden terwijl ik aan het koken ben.Heb wel heel veel kookboeken en kookmagazines die ik kan lezen of het romans zijn,al met al is koken en alles wat met eten en voedsel te maken heeft mijn hobby.
    Daarom vind ik het altijd zo interessant te lezen hoe andere bloggers hun recepten samenstellen en bereiden.
    Tja,wat is een makkelijk recept…..waar de een zijn hand niet voor omdraait om het te maken kan ‘n ander wakker liggen om het te maken.Uit mijn lange reactie is wel op te merken dat ik graag en vaak achter het fornuis en aan het aanrecht zit op mijn zadelkruk.Mijn keuze is A
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Oh, ik had niet begrepen dat er een 'recepteneinddatum' was en heb dan ook t/m augustus recepten klaar gezet 🤣. Maar ik ben flexibel hoor, ik kan gerust eerder stoppen. 😉.
    Of ik weer mee zou doen met een nieuwe bloghop? Ik weet het niet; grote kans dat ik weer een blogpauze inlas (de jaarlijkse pauze bevalt me goed). Maar ik kan natuurlijk wel wat berichten voor een volgende bloghop klaarzetten! Ik heb een mapje 'handig' met daarin van alles wat ik handig vind en wil onthouden (ik heb ooit al wat van doe tips gedeeld op mijn blog, maar dat is al een poos geleden).
    Zoiets lijkt me leuk om te iedere maand te delen (en te ontvangen).
    Andere onderwerpen weet ik zo snel niet te bedenken, maar ik pak zo de breinaalden weer op en zal dan wat verder nadenken. Mocht me nog iets te binnen schieten, dan hoor je het gelijk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daar ben ik nog even:
      De ene maand Favoriete film
      De volgende maand favoriete tv serie
      Daarna favoriete zanger
      Daarna favoriete zangeres
      Daarna favoriet boek
      Favoriete vakantiebestemming
      .
      Zomaar wat ideetjes.
      Ik denk nog verder 😉

      Delete
  7. Ik word wel een beetje geactiveerd door RvdM om nieuwe dingen uit te proberen of eens op te schrijven, al doe ik het niet zo uitgebreid als sommige andere deelneemsters. Wat mij betreft is elke keuze goed.

    ReplyDelete
  8. A Ik vind het een uitdaging om te zien of ik het red om tot juni mee te blijven doen. Maar ook C, voor een nieuwe bloguitdaging sta ik meestal wel open.

    ReplyDelete
  9. Tot juni is voor mij prima, ik heb voor 2 keer al iets klaar staan en was bij mijn receptenmap aan het zoeken naar iets wat ik ooit heb opgeslagen en graag eens zou maken en dat zou dan meteen leuk zijn als RvdM, ook als het minder geslaagd is dan ik had gedacht want dat komt natuurlijk ook wel eens voor, in ieder geval dan een leuk verhaal.
    Over een volgende maandelijkse bloghop heb ik nog geen ideeen maar kan ik wel over denken

    ReplyDelete
  10. O, ik was inderdaad aan het bedenken dat ik eigenlijk nog maar 1 recept weet. Maar ik vind zo'n bloghop echt super leuk! Dus B en C :-)

    ReplyDelete
  11. Ik wil nog wel zo nu en dan mee doen, maar vergeet ook vaak de "deadline". Wel erg leuk om de recepten van anderen e zien en soms ook gemaakt

    ReplyDelete
  12. Ik heb op dit moment nog éen recept wat ik publiceren. Ik vind het daarna wel goed, hoewel het erg leuk is om de verschillende recepten te zien. (en ik vergeet de deadline nu en dan ook).

    ReplyDelete
  13. Eigenlijk denk ik dat ik nog wel een keer, of twee misschien mee wil doen,
    met Recept van de Maand Elizabeth, maar waarschijnlijk niet tot en met Juni.
    Een nieuwe Bloghop lijkt me wel weer leuk al zou ik op dit moment geen idee
    kunnen geven waarover het dan zou kunnen gaan. Natuurlijk denk ik wel aan
    creatieve uitingen, maar het moet dan natuurlijk iets zijn waaraan iedereen
    aan mee 'zou willen doen. Voor mij word dit Polletje dus een dan B & C

    ReplyDelete
  14. Mijn reactie staat er niet bij, maar had ik wel al aan je geschreven.
    Ik hou niet van koken en ook niet van recepten. Dus ik lees ze ook niet.
    Dus een mening over doorgaan of niet heb ik niet :-)

    ReplyDelete
  15. Ik deed niet mee, ik hou niet van koken. Maar ik heb soms wel gekeken. Ik vind tips en tricks een heel erg leuk idee.

    ReplyDelete
  16. Ik ga voor C maar verder nog geen idee. Ik heb niet meegedaan het kwam er gewoon niet van maar wel denk ik alle recepten gelezen. En ideetjes opgedaan 😅❤️

    ReplyDelete
  17. Voorlopig heb ik nog geen tijd en energie om te bloggen, maar de keren dat ik meegedaan heb vond ik wel heel leuk. Ik weet nog niet of/wanneer ik het bloggen weer oppak.

    ReplyDelete
  18. Ik denk wel dat ik nog recepten heb tot juni en over een bloghop (ik heb het woord even op moeten zoeken) twijfel ik. Ik geloof niet dat ik daar goed in ben.

    ReplyDelete
  19. Ik deed af en toe mee, maar vergat het ook nog wel eens.
    Daarom stem ik voor stoppen, want het is niet leuk om voor te stemmen en dan bijna nooit mee te doen.

    ReplyDelete
  20. Het is mij tot nu toe slechts één keer gelukt om mee te doen. De recepten van anderen vallen wel in de smaak. Ik hop ook zonder bloghop al aardig rond op de blogs.

    ReplyDelete
  21. Ik kies voor A of C, al weet ik nu nog niet wat ik bij C kan bedenken, maar dat komt vast goed. Groetjes Anita

    ReplyDelete