Te koop

Tuesday, January 23, 2024

Olifant rammelaar met houten ring

Toen ik eenmaal duidelijkheid had voor mezelf voor welke doelen ik wilde gaan haken, was ik helemaal enthousiast!
Ik vind het heel leuk om naast dekentjes ook kleine dingen te maken, en vooral speeltjes voor kleine kinderen en baby's. 


Ik had deze schat op Pinterest gezien, maar de link leidde naar een ander patroon; een leeuw...
Vergelijkbare links brachten me uiteindelijk HIER en daar kon ik wel wat mee.
Ik koos voor lichtgeel, ik was gewoon wèg van dit schatje...

Houten ringen had ik niet meer in voorraad en aangezien ik nog meer nodig had voor mijn haakplannen, bestelde ik die er maar gelijk bij.

De onderdelen kon ik alvast haken en ik begon met de kop. Helaas had ik òok geen goede maat veiligheidsoogjes... 
Ik besloot om dan maar een keertje zwarte rondjes te haken.


De hals rouche van het patroon vond ik niet zo leuk, dus ik heb even zitten turen op de eerste foto en heb het toen als volgt gedaan;
  • 30 lossen
  • 2 lossen voor het 1e stokje, in de 4e losse vanaf de haaknaald 1 stokje-2 lossen-1 stokje, (1 losse overslaan, 1 stokje-2 lossen-1 stokje in dezelfde steek) herhalen tot bijna op het einde en eindigen met 1 stokje in de laatste losse
  • 4 stokjes en 1 vaste in de 1e 2-lossenboog, in elk van de volgende 2-lossenbogen 1v- 4 stokjes- 1 v haken, en in de laatste 2-lossenboog haak je 1 v- 4 stokjes en uiteindelijk nog 1 stokje op het allerlaatste stokje van de vorige toer.

De groeten van Ollie... (en hij biedt zich te koop aan, zie hier)

18 comments:

  1. Ollie is schattig. Deze oogjes zijn in ieder geval helemaal veilig en ook lekker zacht in het mondje. Er wordt natuurlijk altijd gesabbeld op deze rammelaar/ bijtring.

    ReplyDelete
  2. Jij hebt toch ook voor alles ‘n oplossing,wat je ogen zien kunnen je handen maken.
    En schattig is dit olifantje zeker.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Heel leuk geworden! En ik vind gehaakte ogen juist een heel goed idee.

    ReplyDelete
  4. Een win-win situatie: van alles uitproberen en blij worden van het maken, dan het Goede Doel iemand anders blij maken. De gehaakte oogjes zijn een heel goed idee. Hier krijg je energie van, veel plezier!

    ReplyDelete
  5. Ze zijn zo schattig die knuffies met houten ring. Ik naai voor de oogjes ook wel een paar steken over elkaar. Is net zo leuk en veel makkelijker.

    ReplyDelete
  6. Wat ontzettend leuk. Net als het olifantje uit het vorig blogje zo lief.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  7. Wat een schatje in dat zachte geel en dat grijze kraagje.

    ReplyDelete
  8. Ollie is een schatje erg leuk gedaan. Heel fijn om ook zulke dingen erbij te maken.

    ReplyDelete
  9. Leuk gemaakt, en fijn als je weet waar je het voor maakt :)
    Groetjes Anita

    ReplyDelete
  10. Wat een schatje en daar helpt de kleur ook zeker aan mee!!

    ReplyDelete
  11. Wat een schatje van een olifantje, leuke knuffeltjes en al helemaal
    met een geluidje erin. Heel leuk gemaakt Elizabeth!!!

    ReplyDelete
  12. Heel leuk geworden en de eigen aanvulling is ook meer naar mijn smaak dan het origineel.

    ReplyDelete
  13. Het is een heel lief olifantje geworden. Die gehaakte oogjes doen het heel erg goed!

    ReplyDelete