Te koop

Monday, January 15, 2024

Hoes voor warmwaterzak

Een jaar geleden breide ik een jasje voor mijn warmwaterzak, dat bericht kun je HIER nog eens nalezen.
Nu werd ik door Claudia getipt voor deze kruikenhoes ... In de winkel heeft ze warmwaterzakken te koop, maar geen hoezen. Nou, dat vond ik wel erg leuk om te gaan maken!


In no time had ik een paar vierkantjes gehaakt en stuurde ik dit fotootje naar Corrie. 'Dat wordt geen knuffel ...' zei ze!
Dus ik vertelde maar snel van het plan en daarna haakte ik snel door.

Ik heb de vierkantjes wel allemaal hetzelfde gemaakt qua kleuropbouw, anders vond ik het een tikje rommelig worden.


Omdat mijn vierkantjes met een dikkere haaknaald zijn gemaakt, zijn ze ook groter en hoefde ik niet rondom randen met stokjes te maken. Ik heb de vierkantjes overigens ook op een andere manier aan elkaar gemaakt. 


De hals is een soort colletje geworden; geen vasten zoals in het patroon, maar structuurstokjes om beurten voor en achter. 
Dat geeft een idee van een boord en vond ik leuker staan.

Op deze foto is de onderkant nog open.
Ik heb 3 beige knopen aangezet en wel zo dat ze gesloten kunnen worden in een opening van de vierkantjes.

Het leuke van het maken van deze hoes is dat het een betrekkelijk klein werkje is en dat je goed met restjes kunt werken.

Terwijl ik bezig was, kreeg ik allerlei ideetjes voor varianten...
Maar èèrst moest dit exemplaar natuurlijk af!

De hoes is te koop, zie mijn verkooppagina.
Je kunt ook een bestelling doen voor een waterzak hoes, waarbij je je voorkeurkleuren en design kunt aangeven.
Uiteraard haak ik ook een stapeltje voor in de winkel bij Claudia!


13 comments:

  1. Wat leuk dat je ook je kruikenzak van een wolletje hebt voorzien! Zelf heb ik er twee gebreid (en zie ik die nu overal), maar een gehaakte zag ik nog niet eerder. Wat een leuk idee! Ik vind jouw exemplaar erg mooi in deze rustige kleuren!

    ReplyDelete
  2. Dit zijn hele mooie hoezen voor de kruik. Sinds mijn kersenpittenzak in de magnetron in brand raakte, gebruik ik ook weer zo'n zak. Die heeft echter niet zo'n mooie hoes. Handig dat de hoezen een knoopsluiting hebben. Mooie verkooppagina heb je.

    ReplyDelete
  3. Prachtig! Heel leuk met die "col" ook!

    ReplyDelete
  4. Staat toch een stuk leuker met een hoes eromheen. Hij is echt heel leuk geworden. En wat kun je heerlijk aan de slag met diverse andere patronen.
    Ik hoop dat je veel bestellingen krijgt.

    ReplyDelete
  5. Leuk geworden die zak. Zelf gebruik ik een elektrisch voetendekentje in mijn bed. Kan niet zonder :-)

    ReplyDelete
  6. Wat leuk! staat toch veel gezelliger...

    ReplyDelete
  7. Zo zeg, die waterzak is helemaal modieus geworden met zijn dikke trui. Gaaf gedaan, mooie kleurencombinatie en het colletje is zo stoer.

    ReplyDelete
  8. Mooie hoes. Het lijkt wel een coltrui. Ik zag in december op YouTube iemand, Vlog Allemaal draadjes, een hoes breien van allerlei restjes sokkenwol. Groet, Dientje

    ReplyDelete
  9. Dat schijnt helemaal in te zijn, een jasje haken of breien voor je warmwaterzak.
    Die van jou is erg leuk geworden. Groetjes Anita

    ReplyDelete
  10. Ik ben niet meer zo actief op internet zo gaat dat soms en heb dus ook vaak jou blogberichten gemist.
    Net even de laatste 5 blogjes bekeken en genoten van al het moois dat je maakt.
    Prachtig haakwerk vaak voor een goed doel het ziet er geweldig uit.
    De arretje cake bracht mij weer even terug naar vroeger wat heb ik thuis vaak die cake gemaakt.
    Het recept van de spruitjes lijkt mij heerlijk om ook eens te maken.
    Jullie huis en de plek waar jullie wonen vind ik nog steeds geweldig en kan mij voorstellen dat jullie er veel werk aan hebben maar daar van genieten.
    Voor nu hoop ik dat het snel voorjaar wordt en wij van het buiten zijn kunnen genieten.
    Groeten
    Marga

    ReplyDelete
  11. Sjieke kruikenzak. Ik heb er maar een simpele van fleece stof voor gemaakt.

    ReplyDelete
  12. Wat een mooie hoes zeg. Leuke kleur en superhandig.

    ReplyDelete