Te koop

Wednesday, January 17, 2024

Kleur boekje

Geen kleurboekje, maar een kleur boekje...
Als ik weer eens mijn werkplank en tafel opruim op zolder, dan kom ik zoveel kleine stukjes papier tegen.
Zonde om weg te gooien, vind ik, dus gaan ze per kleur in een vensterenvelop.
Tegenwoordig staan deze enveloppen binnen handbereik en stop ik er regelmatig een restantje in i.p.v. het rond te laten slingeren.


Ik besloot om een klein boekje te vullen met deze restantjes. Dat idee had ik een keer ergens gezien.
Een paar witte blaadjes werden op maat gevouwen en met een paar gaatjes en steekjes in het midden gebonden.


Deze keer heb ik niet pagina voor pagina gemaakt, maar heb ik eerst wat achtergrondjes gemaakt in een bepaalde kleur. 


Dit is zo'n bladzijde die duidelijk nog wat 'meer' kan hebben, maar dat ontstaat vanzelf wel een keer.


De ene ronde vorm stimuleert weer tot het zoeken naar andere ronde vormen en werkelijk alles kan van pas komen. Ik heb van die kleine laatjes met allerlei rondjes en ingekleurde stempelafdrukjes en dan vind je soms zomaar iets leuks voor 'erbij'...


Nog niet alle kleuren zijn aan bod geweest, maar er zijn ook nog wat witte pagina's over...
Het boekje is ongeveer 10 bij 10 cm en ik zal het nog een keer in z'n geheel laten zien als het 'af' is!


18 comments:

  1. Fijn om ze ergens mee bezig te zijn!

    ReplyDelete
  2. Een leuk idee. Grappig, ik herken hier en daar papiertjes, sommigen heel oud al.

    ReplyDelete
  3. Hartstikke leuk idee - je maakt iets uit de "voorraad" en dan wordt het al een kant en klare ondergrond. Het ligt klaar, als je weer inspiratie hebt.

    ReplyDelete
  4. Dat is echt leuk. Ik krijg zin om ook eens zoiets te proberen!

    ReplyDelete
  5. Dat is zeker erg leuk.
    Handig zo bij elkaar hoef je niet steeds te zoeken naar de juiste kleur.

    ReplyDelete
  6. Wat een goed idee om de papiertjes op kleur te bewaren en het resultaat is erg leuk.

    ReplyDelete
  7. In gedachten zie ik jou in je werkkamer de hele dag wat "aanrommelen".
    Maar dat zorgt er dan wel voor dat al dat gezoek tussen laadjes en andere opbergplekjes uiteindelijk iets heel moois opleverd.
    Zo mooi gemaakt met op elke bladzijde een andere kleur.
    Kan niet kiezen welke ik het mooist vind.
    Er zijn nog kleuren en bladzijde over gelukkig, dus leef je uit.

    ReplyDelete
  8. Wat leuk en wat mooi! Prachtige collages zijn het nu al! Heel mooi idee, om het zo per pagina in 1 kleur te houden.

    ReplyDelete
  9. Het ziet er al erg leuk uit. Mooi om het ook aan te kunnen vullen met plaatjes.

    ReplyDelete
  10. Wat prachtig. Leuk idee om de kleurtjes zo bij elkaar te bewaren. En natuurlijk heb je er weer mooie collages van gemaakt.

    ReplyDelete
  11. Heel handig dat je de kleine stukjes papier die overblijven in vensterenveloppen
    verzameld Elizabeth, lekker overzichtelijk en je kan meteen aan de slag. Wat je nu
    hier laat zien, deze fraaie collage's op kleur zijn heel mooi geworden vooral de
    laatste vind ik helemaal TOP. Wat ik alleen niet begrijp, je hebt een boekje gemaakt
    van ongeveer 10 X 10 cm, dat is over twee bladzijden dus per kleur 20 X 10 cm.
    dan zijn alle kleine stukjes die je nu gebruikt hebt eigenlijk niet echt kleine stukjes
    naar mijn idee, bij kleine stukjes denk ik meer aan allerlei snippertjes en smalle
    reepjes gescheurd papier. Waarschijnlijk denk ik dat omdat ik meestal vrij klein werk?
    Ben wel heel nieuwsgierig naar het vervolg van dit boekje want ze zijn prachtig en een erg leuk idee!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tja, het is maar wat je onder kleine stukjes verstaat. Bij mij zijn dat de restjes die ik de moeite waard vind om te bewaren...

      Delete
  12. Knap om zo te schilderen.
    Ik heb mijn vaatdoekje af en gisteren in gebruik genomen, maar ik vind het niks in gebruik, te stug en dik en het neemt weinig vocht op. Misschien te dikke katoen gebruikt. Ik ga hem maar als pannenlap gebruiken.

    ReplyDelete
  13. Lekker ordenen al die kleine stukjes en wat komt het weer mooi van pas. Prachtig gedaan.

    ReplyDelete
  14. Ik gooi ik bijna nooit restjes weg, ik word er wel eens gek van, hihi, ik heb doosjes en die zitten helemaal vol.
    Maar dit is wel een heel leuk idee, wat mooi, al die gekleurde pagina's.

    ReplyDelete
  15. Wat zul je weer heerlijk gefreubeld hebben op de zolder. Al die kleurtjes sorteren en schuiven totdat je er weer iets leuks van hebt gemaakt.

    ReplyDelete